..: České dráhy nakoupí ojeté vozy z Rakouska :..

Lokomotiva řady 151 a rakouský vůz Bmz, foto: JirkaŠ (Fotogalerie ŽP)Praha — České dráhy hodlají v nejbližších dnech podepsat smlouvu na odkup 32 starších vozů od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského by mělo jít o vozy řady Bmz (21-70) vzoru UIC-Z1. Tyto vagony byly konstruovány pro rychlost 160 km/h a mají oddílové uspořádání interiéru se šesti místy k sezení v každém z jedenácti kupé. Rakouské vozy jsou jen o něco mladší než všudypřítomná řada B Českých drah, pocházející z východoněmecké produkce; podle představitelů ČD však pro cestující budou znamenat velkou změnu. „Jejich kvalita je o třídu výš, takže to cestující určitě ocení,“ dodává Šťáhlavský. Jasným argumentem pro další pokus o nákup ojetých vozů má být nízká pořizovací cena – za všech 32 vozů chtějí ÖBB přibližně 2 miliony eur, tedy zhruba 1,5 milionu korun za vagon. Podle ČD se o konkrétních podmínkách prodeje a finální ceně ještě stále jedná, nicméně představenstvo i dozorčí rada již odkup schválila.

1216.226 táhne rychlík Brno - Wien s vozy Bmz 21-70 a ABmz 21-90 ÖBB, foto: horymírPořízené vozy by měly být nasazeny priotitně na trasu Praha – Plzeň – Cheb a zbývajicí vozy na trasu Praha - Tábor - České Budějovice. Dopravce plánuje z těchto vagónů vytvářet ucelené soupravy, podobně jako u renovovaných vozů B. Jak uvedl Šťáhlavský, po skončení výluk na Mariánskolázeňsku očekávají dráhy nárůst cestujicích na této trase do Chebu přes Plzeň a chtějí jim tímto krokem vyjít vstříc.

První kusy by měly být dodány již na konci jara letošního roku; do provozu by ale reálně zasáhnou s mírným zpožděním. Vozy totiž před nasazením na rychlíky budou muset podstoupit nezbytné opravy. Dočkat by se měly jak výměny oken, tak s největší pravděpodobností také revitalizace interiéru po vzoru stávajících vagonů UIC-Y z produkce VEB Waggonbau Bautzen.

151.011 v čele IC 540 Hutník projíždí obloukem u zastávky Klučov, v soupravě vůz s vozem Bmz 21-70 ÖBB, foto: Josef PetrákAčkoliv jsou vozy Bmz 21-70 třicet let staré, stále mohou cestujícím na dotčených relacích nabídnout daleko vyšší komfort cestování, než aktuálně nasazovaná vozidla ČD. Zásluhu na tom mají zejména podvozky Siemens SGP V S-RIC, vybavené kotoučovými brzdami a lepším odpružením. Právě díky dobrému konstrukčnímu základu rakouské dráhy v minulosti přistupovaly k rozsáhlým rekonstrukcím těchto vozů. Obdobně jako u technicky příbuzných vozů ČD a ZSSK, docházelo kromě oprav interiéru k dosazování klimatizace, zásuvek 230 V, či dokonce zvyšování provozní rychlosti na 200 km/h.

Zdroj: České dráhy, iDnes


Keltman , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 23.3.2011 (18:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   
24.03.2011 (7:06)  
A já se těším, až tyto vozy budeme Rakušanům posílat zpět do Lince na Brucknerovi a jistě i do dalších destinací na dalších vlacích.
Registered user hasitobur  mail  
24.03.2011 (6:45)  
Michal Šimek > Vozit to 350 ZSSK. Tak to bych tamním fírům opravdu nepřál. Bude lepší, když si je nechají naši bratia na Slovensku. Mám tu mašinku sice rád, ale jen když se na ní dívám zvenku a nesedím uvnitř.
Registered user Raquac 
24.03.2011 (6:33)  
Keltman , Michal Jaroš: Panove, jste si jisti jsou ty kupovane vozy osazeny "podvozky Siemens SF200"? Nemaji ta Bmz spis SGP V?
24.03.2011 (1:36)  
Juraj: Plný souhlas. O to víc mě se*e (ne, slušně to napsat nejde) že když se na GŘ rozhodli ty vozy revitalizovat tak to neudělají rovnou pořádně a zase to zůstane na polovině cesty. Ano, i po revitalizaci to je stále vůz s vmax 140 km/h a pískajícíma brzdama, ale ostatní věci šly odstranit a nestalo se nic. Třeba sedačky - nevím jak někteří, ale já ve vlaku na té lavici nespím (spím obvykle v posteli v noci) a ocenil bych spíš 6 míst v oddíle. Dle slov úpravců těch prototypových přestaveb by to vyšlo na +- stejné peníze. Stejně tam zůstaly ty lavice, které právě z tebou zmiňovaných důvodů přímo nesnáším a po půl hodině jízdy v nich už nevím jak si sednout. Pravda, po revitalizaci už možná neujíždějí, ale to je tak vše. Stejně tak zásuvky - Janoza ukázala, že když dá nové LED osvětlení, tak půjdou dát zásuvky na 230 V. A v sérii, LEDky (které jsou zase pěkně blbě udělané) jsou a zásuvky? Nikde,... a tak by se dalo pokračovat.. prostě podle mě promarněná šance...
24.03.2011 (0:40)  
Honza: Béčka sú jeden z dôvodov, prečo som začal jazdiť prvou triedou, alebo si aspoň dôkladne vyberám spoje. Keď som začínal pravidelne jazdiť vlakom na VŠ vtedajším rýchlikom Vsacan (Žilina - Cheb), tak to bývala vždy náramná sranda. Ráno o pol šiestej odstavená súprava buď zmrznutá, alebo sauna, kde sa skoro nedalo dýchať. Nohy v teple, hlava v prievane od netesniaceho okna. Za Vsetínom sardinkové usporiadanie 8 ľudí na kupé. Lavica, ktorá často nedrží na mieste; operadlo, ktoré musel navrhovať expert na ergonómiu z Marsu, trpiaci obrátenou formou kyfózy, a ku ktorému sa človek v lete spoľahlivo prilepí... Tie letné zastávky na šírej trati pri stavbe koridorov s teplotou +35, dokorán otvorenými oknami v bezvetrí, keď vo vagóne cítiť len rozpálený umakart a pomaly sa pohybujúci zvírený prach. WC, na ktorom sa aj človek bez fóbií bojí čohokoľvek dotknúť, a dvere, ktoré precvičia atletickú zdatnosť, rovnako ako reflexy, aby ich človek otvoril, a zároveň si nevyrazil zuby... Pískajúce osvetlenie a praskajúci pojazd po každom hlučnom zabrzdení. Dvere kupé, ktoré sa dokážu spriečiť v ráme tak, že sa človek bojí, či bude môcť vystúpiť; a medzivozové dvere, na otvorenie ktorých si človek s batožinou musí nechať narásť tretiu ruku, alebo nacvičeným grifom podložiť nohu na správne miesto a dúfať, že sa práve neblíži výhybka, pri ktorej uvidí koľaje pod sebou, a občas aj okolitú krajinu cez nedoliehajúce mechy...
Ale inak tým vagónom fakt nič nie je.
23.03.2011 (23:17)  
ceskolipak:
Může.
Problém je okolo Veselí, kde jsou KO 25 (jestli si dobře pomatuju).
23.03.2011 (23:10)  
Ad velkoprostory - nemá být zejména na R určeno těch 150 ks Bdtee?

Ad jedničky - a co tak nasazení 961? loko+Bmz+Bmz+Bmz+Bmz+961
(Teď nevím, kolik by jich na ČB a Cheb bylo třeba.)
Registered user ceskolipak  mail  
23.03.2011 (23:10)  
Může jet 362 + vozy s kotoučema na horní rychlostníky ?
Taurus může z Lince jen do Budějic a dál už ne, jestli jsem to správně pochopil? Děkuji.
23.03.2011 (23:07)  
To by bylo žrádlo, pořádně zrekonstruovat několik 350 a vozit s tím Budějce :-))) To by byla poprvé na jihu? A EC Praha - Blava a IC Blava - Košice s 380/1216
23.03.2011 (22:59)  
240.025: Pak je problém sehnat loko na 160, která by neovlivňovala KO. Napadá mě jen 350 ZSSK.
Jedničky maj velmi proměnlivou obsazenost, večer v sobotu z Prahy není problém jet sám a v pracovní den je obsazenost ráno z Benešova i okolo 80% (to znamená, že je tam skoro stejná obsazenost jako v druhý třídě, až na to, že se tam nestojí).
Vyhrazení kupé je nanic. Ve špičkách by se tam za 1,5x ceny tísnilo stejně lidí jako v kupé 2. třídy a v sedlech by tam cestující byl za 1,5x ceny sám stejně jako ve stejném kupé 2. třídy...
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 17      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko