..: Chrudimsko: obce odsouhlasily změny v dopravě :..

železniční stanice Skuteč 27.11.2010, foto: Matouš Danielka Skuteč — V pondělí 2. května proběhlo jednání na radnici ve Skutči mezi starosty okresu Chrudim a krajem. Hlavní položkou programu byla optimalizace veřejné hromadné dopravy, zejména neobjednání osobních vlaků na trati 261 v pracovní dny v úseku mezi Žďárcem u Skutče a Pustou Kamenicí společně s jejich nahrazením autobusy. Na tom se zástupci kraje s představiteli zasažených obcí shodli. V létě roku 2010 provedená racionalizace trati, do níž Správa železniční dopravní cesty investovala nemalé peníze, tak působí trochu nekoncepčně. Pardubický kraj však ušetří až šest milionů korun za vyrovnávání prokazatelné ztráty dopravci České dráhy. Společnost OREDO, která v Královéhradeckém a Pardubickém krají působí jako organizátor regionální dopravy - tedy veřejné silniční a drážní dopravy na objednávku krajů, již představila rámcový návrh návaznosti nově zavedených autobusových linek na železniční spoje, ze kterého vyplývá celkové zlepšení dopravní obsluhy dotčeného území.

V současné době je v jízdním řádu na úsek Žďárec u Skutče – Pustá Kamenice zavedeno deset párů osobních vlaků ve všední dny a osm páru o víkendu. Pardubický kraj se z důvodu úspor rozhodl nahradit většinu vlaků autobusy. Na trati tak zůstanou pouze spěšné turistické vlaky zavedené výhradně o víkendech. Od příštího roku budou moci cestující využívat tři nové autobusové linky. První z nich spojí Žďárec u Skutče a Pustou Kamenici, druhá pojede v trase mezi Skutčí, Prosečí a Borovou a třetí zajistí spojení Borové, Krouny a Hlinska. Dojde k celkovému zrychlení a zlepšení spojení, autobusy budou v Pusté Kamenici navazovat na vlakové spoje ze Svitav a napojí centra Skutče a Chrástu na rychlé vlaky na trati 238 z Žďárce u Skutče do Pardubic. Od nového grafikonu by zároveň měla poběhnout integrace tarifu v Pardubickém kraji, což umožní cestování s více dopravci na jednu jízdenku. Jediná obec, které změna zhorší dopravní obslužnost je Čachnov. Vlaky ji ovšem nemohou obsloužit z toho důvodu, že by pak nestíhaly přípoje ve Svitavách.

OREDO již návrhy nových jízdních řádů představil zástupcům obcí. Ti s návrhem vesměs souhlasí, ale požadují čas na připomínkování a drobné úpravy. „Jsem velmi rád, že jsme si dnes ve Skutči odsouhlasili koncepci optimalizace veřejné dopravy, což nám otevřelo prostor pro další práci na tomto projektu,“ komentoval při odchodu výsledek jednání spokojený náměstek hejtmana Pardubického kraje.

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 3.5.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Pardubický


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
Korrespondent oder ŽP Mitglied IR  mail  
03.05.2011 (15:29)  
Michal Drábek: Ale proč v žádném kraji nevytvořil nikdy odbor dopravy IDS aspoň na úrovni JMK??
No, tahle otázka je v podstatě obsažena i v té mé otázce:
"To na tom KÚ nemají odbor dopravy? A pokud mají, tak na co?"
Obdobně mě napadá třeba otázka (protože si ještě stále cosi pamatuju z problematiky školství), proč musíme mít podnik, který se za stovky milionů korun zabývá vymýšlením (už před 150 lety vymyšlené) celostátní maturity. A takto bychom mohli brát ministerstvo po ministerstvu, KÚ vedle KÚ ... a každý, kdo nějakému konkrétnímu oboru rozumí, by jistě našel nejednu takovouto těžko zodpověditelnou otázku. Z čehož mi vyplývá, že v tomto státě začíná být toho prohnilého trochu přespříliš. Ale vrátím-li se zpět k železnici, to se pak jeden už ani nediví, když se jeden rok zrekosntruuje trať, přičmež ta rekosntrucke nemá z poheldu cestujícího žádný viditelný vliv na rychlost a pohodlí dopravy, a druhý rok se na té trati doprava zruší...
03.05.2011 (15:28)  
Oto:
Ad vlaková turistika: nepřeceňovat přínos pro region. Ano, někteří turisté vlakem přijedou. Ale ti nepřinesou moc peněz, přijedou na den a jídlo mají v batůžku.
Ale mnozí neodolají a dají si párek a pivo.

A vůbec, na co tady kdo čeká? Že ti, kteří vydělávají několikanásobek průměru, a jejichž čas je tudíž velmi drahý, nasednou do Regionovy nebo RS1 a rozfofrují pár tisíc v penziónu v srdci Žďárských vrchů?
Peníze se točí v Praze a snad ještě v Brně, Ostravě či nejprovařenějších letoviscích typu Špindl, Karlovy Vary, nebo těch s nálepkou UNESCO.
Pak ještě, abych nezapomněl, ve střediscích automobilového a navazujícího průmyslu.

Veřejná doprava je tu mimo jiné od toho, aby se nám zbytek republiky zcela nevylidnil - nepřestěhoval se do sídlišť, ať už svislých (paneláky či nové developerské projekty) či vodorovných (satelity v americkém stylu), zatímco vesnice by postupně vymřely.
03.05.2011 (15:23)  
Oto:
on může být problém najmout za tabulkový plat do státní správy někoho dobrého
Také se divím, že odtamtud všichni schopní odborníci ještě neprchli.
03.05.2011 (15:22)  
happy:
a měl by celou VHD mít na starosti jeden centrální koordinační úřad, kde by koordinaci prováděli odborníci a né politici...
Na první pohled rozumné.
Má to ale háček - představte si, že bydlíte v Brně, a najednou vám začne navrhovat JŘ místního S nikoliv KORDIS JMK, ale nějaké cajzl z Práglu :-).
Mimochodem, v OREDU odborníci sedí. Jak jsem tu ale několikrát zdůrazňoval, nejsou zdaleka jediní, kdo do toho mluví (kromě samosprávy třeba i dopravce, který by měl být rád za dotaci - nemyslím teď věcné námitky, ale jakousi nepochopitelnou snahu o vlastní koncepci v rámci objednávaných výkonů!)
03.05.2011 (15:18)  
Jiri Vosecek:
Může být - jízdní řád totiž zdaleka netvoří jen objednatel. Třeba někteří funkcionáři monopolního dopravce mohou mít na takt odlišný názor než my...
03.05.2011 (15:16)  
doomlukas:
Medlešická spojka měla být už dávno...
ANO, ANO, ANO.
Ale proboha ne kvůli 42 domům v Čachnově.
Co třeba Chrudim (23 000 obyvatel)?
03.05.2011 (15:14)  
doomlukas:
Jaký má smysl zastavit provoz na 18 km tratě, a tím narušit síťovost železnice a ochromit zbylý úsek?
Je pěkné, že vnímáte síťovou povahu železnice, ale opravdu se domníváte, že by zmíněnou relaci neodvezl autobus v hodinovém taktu (přičemž ve špičce by to autobusy točily kyvadlově)?

Ani pokud by tato republika nebyla vykradená, nemohli bychom si dovolit plýtvat vzácnými zdroji (železniční vozidla jsou při rostoucích požadavcích na bezpečnost stále dražší) na vozbu "autobusové" frekvence. Natož za současného marasmu.

Klidně můžete zkusit vyvrátit mé tvrzení konkrétními čísly (možná to v místě znáte).

Co třeba zaměstnanost? Významné omezení provozu vlaků musí přinést její snížení (tady mám na mysli nejen trať 261, ale i další), což v tomto regionu představuje významný problém.
Hm, tak mi vrtá hlavou, proč všechny továrny, které objednávají návoz a rozvoz svých zaměstnanců, tak činí zásadně pouze u autobusáků...
03.05.2011 (15:08)  
ale uniká mi, proč se současně plýtvá na takové úpravy tratě, které nemají pražádný přínos pro koncové uživatele.
Mně to také uniká...
Zkuste se zeptat na SŽDC, SDC Pardubice:
http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-jednotky-szdc/sdc-pardubice.html
Pokud to dostali nařízeno shora, ptejte se o úroveň výš (Stavební správa Praha). Atd. atd. Pokud budete dostatečně neodbytný, doberete se, kde je zakopán pes. V případě neochoty doporučuji ohánět se zákonem o svobodném přístupu k informacím.
03.05.2011 (15:05)  
Farkač Karel:
Jak dostanete do jednoho autobusu 2 jízdní kola a 3 kočárky s dítětem?
Jak bych to jen... V civilizovaných zemích mají nízkopodlažní i regionální busy.
A čistě teoreticky dokonce obci nic nebrání, aby na základě požadavků svých obyvatel řekla objednateli, že chce mít v tom busu místo na 3 kočárky a vzadu uzamykatelný věšák na jízdní kola.

V civilizovaných zemích mají nízkopodlažní i regionální busy.
Podle mého také.
Můžete mi uvést konkrétní případ, v němž se OREDO snaží o opak této symbiózy?
03.05.2011 (15:01)  
IR:
a co jsou vlastně ty firmy jako OREDO a pod.? To na tom KÚ nemají odbor dopravy? A pokud mají, tak na co? Mám takovou představu, že celé OREDO a jim podobné by nahradili 2 schopní zaměstnanci KÚ s počítačem, eventuálně plus právník, kterého tam snad taky mají.

V zásadě je vaše připomínka k věci.
Ale proč v žádném kraji nevytvořil nikdy odbor dopravy IDS aspoň na úrovni JMK??
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko