..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
16.06.2011 (15:23)  
Tak určitý odliv cestujících do busů, kvůli ceně, bude ale asi to nebude v takovém rozsahu jako u nás. Přecijenom tam jsou vlaky na úplně jiné úrovni než u nás ale hlavně rychlostí tam nemá bus nárok ani na obyčejnou regionálku jako jsou RE. Prostě pár spořílků se najde ale nebude to nijak dramatické. Srovnal bych celou síť v Německu s naším koridorem do Ostravy. Tam pár šílenců taky jezdí busem ale nic významného. Trať Praha-Ostrava je v německých poměrech jako třeba Pardubice-Liberec, žádná významná spojnice.
registrovaný uživatel Pazzy 
16.06.2011 (15:23)  
Nevíte někdo, jak to tam doteď fungovalo? To byl zákon, že tam prostě nesmí jezdit dálkové autobusy? Nebo jim nevydávali koncesi? WTF? To je něco jako u nás tam, kam jezdí dotovaný autobus, nesmí jezdit nedotovaný. Takže se jim uměle zvyšují ceny lístků, které částečně dotují pomocí plošných daní, fakt fér jednání. BTW k té oblíbené systémové integraci. Napadlo vás někdy, že to je výhoda i pro dopravce? Já třeba měl měsíční kartu na KLID a jezdil jsem jen s ČSAD Kladno, ČSAD Slaný mělo smůlu... Žlutý pán třeba upravil příjezdy autobusů do Hradce Králové, aby navazovaly a to neudělal, protože je hodný, ale protože to cestující chtěli a tak to může dopadnout s integrací. BTW integrace taky vede k zafixování cen a nemusí apriori zlevnit cestování... Třeba v rámci SID platím za cestu 24 kč, ČSAD Slaný 15, PID 26...
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (15:02)  
Heh, statem zasponzorovane dalnice je krasnej obrat. A zeleznicni trate, ty se pestuji ve sklenicich:-)
16.06.2011 (14:50)  
http://www.pluemper.eu/bike/reisen/ru06/photos/20060711131044.jpg tohle by "vyřešilo" pomalé jízdy na přejezdech, ale britské "zahrádky" mi přijdou elegantní řešení, viz http://www.freefoto.com/images/43/09/43_09_9---Railway-level-crossing_web.jpg >> nevím, jak dalece se ještě používají...
registrovaný uživatel Jan Mazůrek  mail  
16.06.2011 (14:46)  
DB se bojí o ztrátu cestujících a České dráhy? Těm je to fuk.
16.06.2011 (14:44)  
Tohle se Němcům nevyplatí. Důsledek - tržby z lukrativních relací po státem zasponzorovaných dálnicích (bez dálnice je bus o ničem) jsou do soukromých kapes místo na železnici - mohou přece vidět u nás.

A nesrovnávejte to s ICE. Na cenu citlivý zákazník v Německu nejezdí přece ICE, ale regionálkou na různé länder tickety. Pokud bude DB bojovat, tak snížením cen těchto.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (14:35)  
Netvrdil jsem, ze tam neni "mnozstevni" sleva
16.06.2011 (14:20)  
M:
http://voev.ch/Fakten_und_Argumente.html
Je tam i anglická verze - viz kapitola Direct Travel.
16.06.2011 (14:19)  
miropiro:
to je pro mne novinka, proč zavádí pomalou jízdu přes přejezdy?
Protože jsou všichni úředníci vystrašení z možného smrťáku, který z 99% zaviní řidič auta.
Připouštím, že v určitých opravdu nepřehledných poměrech to může mít opodstatnění. Tam bych se ale snažil přejezd zabezpečit.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (14:14)  
Ja myslel hlavne na pripad, ze clovek bude potrebovat dve jizdenky, aby vyresil prestup.
To se stridanim ruznych vlaku jsem, priznam se, v tomto momente neuvazoval, ale krome mnoheho jineho to vyresi treba prodej jizdenek ve vlaku a kdo to nebude chtit resit, tak ten si to koupi ve vlaku.

Jinak lomene jizdne je, kdyz nekdo na trase jede "tam i zpet", ne? Ale jo, prestupovani to prodrazi a nevadi mi to. nebo mozna vadi, ale dokazu s tim zit. Stejne jako dokazu zit s tim, ze olomoucke jizdenky se neuznavaji v Praze a uz vubec ne ve Vidni...
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko