Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE

Chtěl jsem si začátkem května koupit lístek na Phoenixe na začátek července - a už jsme museli hledat den, kdy je volno. O tohle mi šlo, že o téhle možnosti cestování lidi vědí a že ji využívají. Stejně jako jiní ten autobus - tam se přece taky kupují lístky dopředu.
A pokud jde o ty inovace, moc nechápu, v čem má dopravce jako DB vyvíjet a inovovat? Oni jsou dopravce, který si definuje potřebu (zde ICE), pak se porozhlédne na trhu jestli to je k dostání a když ne, vyhlásí výběrové řízení. Inovátor a dodavatel při zadání hlavních požadavků už může inovovat jak chce.
Vím, jsem naivní, ale takhle by to mělo fungovat. Celý ten cirkus kolem konkurenčních autobusů mi proto přijde jako přehnaná hysterie.
Vezměte si takový příklad: Plzeň - Praha, kdy jede každou hodinu žlutý autobus, pak v nějakém neurčitém prokladu ČSAD a ještě nějaký soukromník. Cesta na okraj Prahy trvá hodinu. Vlakem, který jede do centra a v Plzni má relativně pár přípojů je cestovní doba delší. Po dokončení koridoru bude stejná. Jízdné je prakticky stejné (pokud jako já jezdí někdo častěji - na KMBa projezdí s ČD ty 2000km za 6 měsíců). I při všem tom nadávání na 40 let staré vlaky a zoufalou jízdní dobu v absolutních číslech vlak trojnásobně převyšuje autobusy.
Domnívám se, že v Německu se bude zřejmě jednat o určitou formu sociální služby pro nezaměstnané, kteří si třeba z Lipska půjdou hledat práci do Berlína. Pro normálního zaměstnaného Němce, který svého času odmítl posadit svou zadnici do italského Pendolina navíc pro Čechy je nějaký autobus zcela mimo zorný úhel. Když bude chtít ušetřit, tak si vezme na lísink nějaký gumokolový nákupní košík a pofrčí svých 160 po dálnici. S ohledem na 80milionů Němců však nebude problém zaplnit několik autobusů s "lidovou" cenou. Ve skutečnosti to bude 0,001%, o němž nemá vůbec smysl psát.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











