..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
16.06.2011 (11:13)  
Miropiro: no ale to přece nezáleží tolik na tom dopravci, kdo si mu kdy koupí jízdenku (samozřejmě pokud dá akční nabídku, lidi se pohrnou víc), ale na cestujících - nenastane-li ten mnou uvažovaný příklad.

Chtěl jsem si začátkem května koupit lístek na Phoenixe na začátek července - a už jsme museli hledat den, kdy je volno. O tohle mi šlo, že o téhle možnosti cestování lidi vědí a že ji využívají. Stejně jako jiní ten autobus - tam se přece taky kupují lístky dopředu.
16.06.2011 (11:13)  
thingie: právě v tomhle je celý smysl toho unbundlingu, který nám ta EU pořád cpe - ať už na železnici, nebo v energetikách apod. Ty utopené náklady mají být s odpovídajícími aktivy vyvedené do správců infrastruktury a ti je mají fakturovat uživatelům. Ano, opravdu není problém pasažéra, že DB jsou, nemýlím-li se, integrované se správou dopravní cesty.

A pokud jde o ty inovace, moc nechápu, v čem má dopravce jako DB vyvíjet a inovovat? Oni jsou dopravce, který si definuje potřebu (zde ICE), pak se porozhlédne na trhu jestli to je k dostání a když ne, vyhlásí výběrové řízení. Inovátor a dodavatel při zadání hlavních požadavků už může inovovat jak chce.

Vím, jsem naivní, ale takhle by to mělo fungovat. Celý ten cirkus kolem konkurenčních autobusů mi proto přijde jako přehnaná hysterie.
Registrierter Benutzer thingie  mail  
16.06.2011 (11:13)  
Tak, měli jsme tu už třeba slavné Sky Europe, jejichž obchodní model byl naprosto zjevně prostě „budeme lítat s libovolně velkou ztrátou a doufat, že to za nás pak někdo nějak zatáhne“.
16.06.2011 (11:07)  
na té liberalizaci ale vydělává spotřebitel. U ěch aerolinek je to vidět dokonale - každý velkopodnikatel si myslí, že když bude mít aerolinku, to prestižní odvětví, tak pro něj svět bude už nadobro růžový. Že mu za 3 roky zůstanou obvykle oči pro pláč je téměř jisté, protože málokdo dokáže ty specifika ohledně technických a bezpečnostních předpisů ustát. Ale najdou se další a další davy nepoučitelných ,kteří do toho půjdou, přestože uspěje max. jeden z deseti. V letadlech i jinde (pán se žlutým autobusem na to myslím pasuje u nás), prostě protože to je natolik lákavý symbol, který iracionálně přebije i varovné majáčky uvnitř hlavy. Ten boj (cenou i kvalitou) vyhraje pouze zákazník a tomu je opravdu šumafuk, jestli pojede s DB, Veolií nebo s kýmkoliv jiným. Hlavně když to pojede co nejspolehlivěji, nejpohodlněji a nejlevněji.
Registrierter Benutzer thingie  mail  
16.06.2011 (10:57)  
Infrastruktura, technologie, lidi… Ono se to tu všecko neobjevilo přes noc.
Registrierter Benutzer M 
16.06.2011 (10:48)  
V cem spocivaji ty utopene naklady?
Registrierter Benutzer thingie  mail  
16.06.2011 (10:46)  
Problém s „lidi jdou po ceně“ je předně ten, že jdou jenom po ceně kterou zaplatí z vlastní kapsy. Za každým tímhle laciným dopravcem stojí značné utopené náklady, které on do ceny promítat nemusí, zatímco naproti tomu třeba státní aerolinky ano, protože to mají v účetních knihách. To je konečně vývoj, který je vidět skoro všude (telekomunikace třeba?). Počáteční velké investice a plány se realizují a pak to nevydělává, protože s tou obrovskou zátěží to je dost těžké. Až po případném krachu nebo nějaké zásadní transformaci to najednou začne vypadat ok, protože je to už o to očištěné, ta velká čísla jsou pryč, rozpočtená mezi nás všechny. (Což pak ochotně nějaký liberál překroutí jako „koukejte jak to najednou v soukromých rukách funguje!“.)
16.06.2011 (10:36)  
Vážení, na Němce dolehla krize debilna, zavřou si levné jaderné elektrárny, nevím jak budou chtít napájet lokomotivy, když neporučí větru a dešti (tedy slunci) při využívání "ekologických zdrojů". Tak si udělají alternativu, že budou jezdit na naftu autobusy, kterou jim za chvíli vymlsají Číňané. To je nesmysl i v Čechách, natož v Německu.

Vezměte si takový příklad: Plzeň - Praha, kdy jede každou hodinu žlutý autobus, pak v nějakém neurčitém prokladu ČSAD a ještě nějaký soukromník. Cesta na okraj Prahy trvá hodinu. Vlakem, který jede do centra a v Plzni má relativně pár přípojů je cestovní doba delší. Po dokončení koridoru bude stejná. Jízdné je prakticky stejné (pokud jako já jezdí někdo častěji - na KMBa projezdí s ČD ty 2000km za 6 měsíců). I při všem tom nadávání na 40 let staré vlaky a zoufalou jízdní dobu v absolutních číslech vlak trojnásobně převyšuje autobusy.

Domnívám se, že v Německu se bude zřejmě jednat o určitou formu sociální služby pro nezaměstnané, kteří si třeba z Lipska půjdou hledat práci do Berlína. Pro normálního zaměstnaného Němce, který svého času odmítl posadit svou zadnici do italského Pendolina navíc pro Čechy je nějaký autobus zcela mimo zorný úhel. Když bude chtít ušetřit, tak si vezme na lísink nějaký gumokolový nákupní košík a pofrčí svých 160 po dálnici. S ohledem na 80milionů Němců však nebude problém zaplnit několik autobusů s "lidovou" cenou. Ve skutečnosti to bude 0,001%, o němž nemá vůbec smysl psát.
16.06.2011 (10:35)  
743 010-1: Ne, prima je to, že dopravce má jistotu, že za dva měsíce lidi pojedou a má z toho zisk teď.
16.06.2011 (10:32)  
Frantisek: to je pro mne novinka, proč zavádí pomalou jízdu přes přejezdy? Každopádně, se zavedením SporoTiketů s nejvýhodnější cenou při zakoupení minimálně týden před odjezdem, mám pocit, že jsme se začali nenápadně blížit nabídkám DB, kdy je nutno jízdenky kupovat opravdu zavčas, jinak jde o astronomické částky (pro nás; proto jsem také byl moc rád, že jsem v lednu vychytal Europa Spezial Tschechien za 39 € tam i zpět v únoru).
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko