..: Německé dráhy se bojí o ztrátu cestujících na dálkových trasách :..

ICE-T, foto: Tomáš Kubovec Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.

Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE


miropiro | 16.6.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel R 
16.06.2011 (13:08)  
240.025: Naprostý souhlas.

M 12:21: Pokud má být dopravců na jedné trati zároveň více a mají se v podstatě střídat, pak by bylo logické, aby existovala tarifní integrace a _pravidelný_ cestující nemusel řešit ještě navíc komu vlak patří.
Jednorázovému je to skutečně jedno, u koho si jízdenku koupí, ale takový cestující dopravce nespasí, protože příjem z něho je nejistý.
V limitním případě liberalizace může na dané trati patřit každý vlak úplně jinému dopravci a za neexistence tarifní integrace pak např. traťové jízdenky ztratí smysl, protože každý dopravce bude vyžadovat tu svou. Levnější pro pravidelného cestujícího by to bylo jen ztěží (fixní náklady, administrativní aparát dopravců atd.), komfort se mu sníží zcela jistě, protože jízdenky bude muset vůbec řešit.
Pokud je na dané trati jen jediný soukromý dopravce, pak by se neuznávání jízdenek ještě dalo pochopit, i když si zrovna nemyslím, že lomené jízdné (tedy součet jízdných od všech postupně) je většinou levnější, než když je dopravce na dané trase jeden (protože konstrukce tarifu u každého začíná nějakou "konstantou").
16.06.2011 (13:04)  
Kdyby se Německo inspirovalo ve Švajcu a mělo jednotný tarif na všechno, provázaná dálkovka s regionálkou, integrované rychlovlaky... letecký tarif je vhodný na cesty plánované dlouho dopředu, člověk nikdy neví, kdy pojede a fixovat se na konkrétní spoj je neflexibilní a železnice ztrácí na atraktivitě... přístup ČD v rámci sporoticketů mi přijde mnohem promyšlenější, člověk má možnost jet snad jakýmkoliv spojem v daný den...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
16.06.2011 (12:45)  
-> thingie: Inovace sama o sobě žádnou hodnotu nemá, pakliže ji někdo nějak neohodnotí. Jestliže "pán od žlutých autobusů" rozjede vlastní vlaky (a je naprosto jedno, jestli si na ně vzal úvěr nebo na ně vydělal třeba leštěním bot) a cestující uznají, že to, co nabízí je pro ně výhodné a přijatelné a je to lepší než služba Pendolin, pak neexistuje žádný objektivní problém. Existují jen subjektivní problémy mnohých diskutujících, kteří se z nějakého záhadného důvodu domnívají, že zaúvěrované pendolino je inovace, kdežto nezaúvěrované vlaky SA jsou krok zpět. Od toho tu je trh, aby byla hodnota něčeho stanovena v rámci konkurenčních nabídek. Když ovšem není na výběr, pak ona hodnota je pouze imaginární a umělá.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (12:23)  
thingie - co (draze) vyvinuly nebo inovovaly Ceske drahy a co od nich ted pripadny soukromnik muze okopirovat a usetri tak naklady?
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (12:21)  
Ale to se prece nevylucuje. Flexaretista mel jiste na mysli i treba nejlevnejsi soucet. Celou cestu s CD neabsolvuje nikdo ani ted, leda by bydlel u nadrazi a chtel si neco vyridit na jinem nadrazi
16.06.2011 (12:19)  
celkově se mi z toho vývoje posledních let zdá, že se ani oblast dopravy nevyhne tomu, co lze už léta pozorovat u obchodů a výrobních podniků - výrazné polarizaci. I tady bude na jedné straně skupina diskontních dopravců usilující o to být cenovým vůdcem a na straně druhé skupina usilující o vysoký standard služeb za vysokou cenu. Ti co zůstanou viset uprostřed budou bojovat o přežití s nevalnými vyhlídkami.
registrovaný uživatel R 
16.06.2011 (11:42)  
Flexaretista 11:07: "...zákazník a tomu je opravdu šumafuk, jestli pojede s DB, Veolií nebo s kýmkoliv jiným. Hlavně když to pojede co nejspolehlivěji, nejpohodlněji a nejlevněji." To se tak skutečně jeví, ovšem pokud má cestující časovou jízdenku a neexistuje tarifní integrace (např. u nás), takže nový dopravce po něm bude chtít jízdné zaplatit nejspíš znovu, tak mu to šumafuk nebude.
registrovaný uživatel thingie  mail  
16.06.2011 (11:33)  
Flexaretista: Vývoj a inovace tady může být třeba v zavádění nových služeb, dopravce který jde po minimální ceně pro koncového zákazníka v rámci konkurence si to riziko nemůže tak moc dovolit, např. takový pán od žlutých autobusů, když se tu tak řeší, si ani na takovou údajnou tutovku jako Praha-Ostrava na ty slibované moderní jednotky úvěr nevzal. Nejsou třeba v tomhle pendolina ČD inovativní služba, se kterou by těžko mohl přijít někdo jiný? Byť samotná nemusí být dloudobě jediná, nejlepší a nejziskovější.
registrovaný uživatel M 
16.06.2011 (11:28)  
Infrastruktura, technologie, lidi…
Prosim vysvetlit na konkretnim priklade rekneme SA a CSAD Neco.
V cem je rozdil v infrastrukture a technologiich (OK, dovedu to trochu pochopit v kategorii lidi) mezi busy SA a busy CSAD (na vlaky to napasovat zatim moc nejde)? CSAD nejak vyviji autobusy (ktere jim potom SA okopiruje) nebo ze sveho stavi infrastrukturu (po ktere pak SA jezdi zdarma)?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
16.06.2011 (11:19)  
-> naroznej : Kdyby nešli lidi po ceně, tak dodnes oráme ruchadlem. Zkuste se nad tím zamyslet.
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko