Berlín — Nejpozději v prosinci tohoto roku by měly dostat autobusy na dálkových linkách v Německu zelenou. Začnou tak konkurovat největšímu německému železničnímu dopravci Deutsche Bahn (DB). Záležet nyní bude na rozhodnutí německé vlády. Pokud se tak stane, cestující bude mít v roce 2012 na výběr, zda z Berlína do Mnichova pojede autobusem nebo vlakem. Německé dráhy upozorňují, že v této souvislosti může, ale nemusí dojít ke zrušení některých spojů. ICE by tak nemusely zajíždět například do měst jako je Lipsko či Erfurt. Obchodní ředitel sdružení soukromých železničních dopravců Mofair, Engelbert Recker, je ale přesvědčen, že liberalizace dálkové dopravy v Německu bude pro Němce výhodná. Poukazuje na to, že ne všichni si mohou jízdné dovolit a pro takové cestující by byl autobus cenově příznivější alternativou. Německé dráhy by to navíc mělo motivovat k investicím do modernizace sítě.
Zdroje: Frankfurter Rundschau, RP ONLINE

M 12:21: Pokud má být dopravců na jedné trati zároveň více a mají se v podstatě střídat, pak by bylo logické, aby existovala tarifní integrace a _pravidelný_ cestující nemusel řešit ještě navíc komu vlak patří.
Jednorázovému je to skutečně jedno, u koho si jízdenku koupí, ale takový cestující dopravce nespasí, protože příjem z něho je nejistý.
V limitním případě liberalizace může na dané trati patřit každý vlak úplně jinému dopravci a za neexistence tarifní integrace pak např. traťové jízdenky ztratí smysl, protože každý dopravce bude vyžadovat tu svou. Levnější pro pravidelného cestujícího by to bylo jen ztěží (fixní náklady, administrativní aparát dopravců atd.), komfort se mu sníží zcela jistě, protože jízdenky bude muset vůbec řešit.
Pokud je na dané trati jen jediný soukromý dopravce, pak by se neuznávání jízdenek ještě dalo pochopit, i když si zrovna nemyslím, že lomené jízdné (tedy součet jízdných od všech postupně) je většinou levnější, než když je dopravce na dané trase jeden (protože konstrukce tarifu u každého začíná nějakou "konstantou").
Prosim vysvetlit na konkretnim priklade rekneme SA a CSAD Neco.
V cem je rozdil v infrastrukture a technologiich (OK, dovedu to trochu pochopit v kategorii lidi) mezi busy SA a busy CSAD (na vlaky to napasovat zatim moc nejde)? CSAD nejak vyviji autobusy (ktere jim potom SA okopiruje) nebo ze sveho stavi infrastrukturu (po ktere pak SA jezdi zdarma)?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











