..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
13.06.2011 (11:35)  
Flaizer: naprosto mimo mísu, o lokálky se stará kraj, běžte si stěžovat, o dálkovinu - dotovanou - MD, dočkáte se výběrek, a ať si tam jezdí třeba Kráva milka :-))
13.06.2011 (11:34)  
Gott sei dank :-)
13.06.2011 (11:30)  
Flaizer: naopak, do lokálek se investovalo hodně už v minulých letech, teď se pořizuje konečně něco pro dálkovku. a nahrazení béček to jen pomůže
Registered user Sim 
13.06.2011 (11:19)  
JiříK. > takze zatim se nenakupuje, zatim se ceka, jestli se proti tomu nekdo ohradi. Diky za vysvetleni.

Btw, v jakem stadiu dokazaly kraje stopnout vyberove rizeni v Plzenskem kraji a priklepnout to bez nej CD?
13.06.2011 (11:18)  
Já bych se moc neradoval, bo to dopadne jak piňďolíno, bude to zbytečná investice která bude jezdit jen po koridoru a lokálky zase utřou ... na tohle miliardy jsou ale na nahrazení starých Béček nebo kodrncajících krabiček prachy nejsou, zkrátka zruší se lokálky a bude se jezdit jen dlouhé štreky po koridorech, už tak místní spoje jsou na prd, když člověk musí skoro hodinu kdesi v poli čekat na přípoj, ještě k tomu si musí koupit předraženou jízdenku a s obavami o vykolejení nasedá do zrezivělého oře a to ještě o dvě hodiny dříve, páč to jinak nejede, co naplat, dráhy budou podporovat jakš takš výdělečné spoje a to regionály rozhodně nejsou, takže to bude jen horší... ono by bylo jistě lepší za ty miliardy pořídit o několik klasických souprav víc či raději investovat do vozového parku (alespoň na reko) ale dráhy musí být moderní za každou cenu, no, ikdyž jen na koridoru, páč jakmile budete někam přestupovat, tak to nebude dobrý pocit z nového stroje do hnijícího béčka...
13.06.2011 (11:02)  
OK, dejme tomu, ze kloudny soupravy by uz byly. A co koleje? Neprebejvaj rakusakum naky lepsi koleje? :-)
13.06.2011 (10:57)  
Ano, napadnuto může být leccos. Je ale jenom v zájmu ČD a nás všech, aby nedošlo v procesu zadání veřejné zakázky k žádné chybě. ČD si teď nesmí dovolit žádný přešlap.

Jinak samozřejmě pořád platí, že dokud to nebude stát u peronu v pravidelné službě (lhostejno v jakém nátěru), je třeba zůstat zdravě skeptický...
Registered user M 
13.06.2011 (10:53)  
Teď už jenom obavy o to, jakým lakem to natřou. Řekl bych, že najbrt to pěkně zhnusí tu krásnou soupravu....

Ano, toto bude pro cestovani ta zasadni vec...
13.06.2011 (10:38)  
Sim: Tenhle záměr už je v rovině právnické a tam je to bráno jinak než například tvůj záměr jít na zmrzlinu :-)
13.06.2011 (10:36)  
Sim: Změnilo se to, že už to není ve stádiu "chtě-li bychom," ale přešlo to do stádia: "Máme peníze, souhlas antimonopolního úřadu, výrobce i původního odběratele." Takže se oznámení o zakázce dle zákona umístilo do IS VZ a teď jen běží 15 denní lhůta, jestli to někdo nenapadne. Pokud ne, tak se příští rok objeví první modré railjety...
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko