..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
13.06.2011 (12:16)  
Flaizer: vzhledem k tomu, že cena na vagon je cca adekvátní ceně nového rychlíkového vagonu (tj. ne morálně zastaralé před-reko ježděné už předtím někde 20 let), tak myslím, že lepší kauf nelze v současné době udělat. Regenerace vozového parku na rychlíkách je přece potřeba úplně stejně. Navíc těch objednaných regionálů není vůbec málo. Pominu Regionohu, ale podepsané kontrakty na vlaky od Pesa, RS1 od Stadleru a na nové regionální elektrické soupravy dávají slušný příslib pro budoucnost.

A abych Vás trochu ukonejšíl: Když nic jiného z Railjetu, tak se aspoň dočkají výrazného zlepšení také cestující na hlavních regionálních tazích, protože přesně tam půjdou ty vagony, které dneska létají 1. koridor. Tratě jako Podkrušnohorský tah, Budějovická přes Příbram, Plzeň-ČB-Brno a další podobné se podle mě dočkají výrazného růstu komfortu.
13.06.2011 (12:13)  
Flexaretista: 380 se snad delaj kvuli vozbe EC, IC, Ex vlaku, kam myslite ze pujdou railjety? Takze ty lokomotivy budou slozit svemu puvodnimu ucelu.
13.06.2011 (12:04)  
no a kdyby se koupilo 16 pendolín tak by to vyšlo asi možná stejně ... ne? 302mil+130mil loko řady 380 = 432 mil = 17 mil eur (24,50 2011) a pendolino stojí 20 mil eur?

20 mil eur (*32 2000) = 640.000.000,-
13.06.2011 (12:04)  
ABfbrdtn: Ty mašiny patlají pro zcela jiný účel, takže pokud se dají sem, budou zcela zákonitě chybět někde jinde. Koneckonců, už slyším ten řev venkovanů, když dají všechny 109ky na 1.koridor.
13.06.2011 (12:00)  
Až budou soupravy pod ČD, a.s. a uvidím je v reálu s řadou 380, řeknu si, že se náš národní dopravce rozhýbal. Připiji si na zdraví a opět poděkuji hrozící konkurenci, která trochu rozhýbala náš státní moloch.
13.06.2011 (11:53)  
Flaizer: No muj laicky usudek je, ze railjet nahradi nektere soupravy soucasnych EC, IC, a Ex takze vozy napr. Bmee nebo Bpee budou moct prejit na rychliky a tim padem najbrtovany bautzeny budou moct prejit mimo jine na osobaky. Samozrejme efekt nebude stejnej jako nakup mnoha Stadleru, ale i tak se to dost mozna na lokalkach projevi.
Btw, nepamatujete investici do zlutyho nateru 810?
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
13.06.2011 (11:52)  
Jé, já mám takovou radost! :-)
registrovaný uživatel Pjetro 
13.06.2011 (11:48)  
Že by se konečně začlo blýskat na lepší časy? Se šestnácti kouskama už se dá něco dělat, sice trošku předčasné, ale zajímalo by mě, jak to bude s hnacími vozidly. Že by na všechno padly 380?
13.06.2011 (11:42)  
Teď si jenom kladu otázku, jestli má cenu dělat tolik rekonstrukcí těch starých A, B, A/B... Přece jenom 16 souprav je poměrně dost vozů, které předpokládejme půjdou na IC a EC a uvolní relativně nové Siemens vozy těchto souprav. Pak tady máme pár nedávno koupených rakouských ojetin. No a pak se uvolní pár vozů tvořící krátké soupravy, které budou nahrazeny Škodovackými jednopatrovými el. jednotkami (např. na ramenech kolem Hradce Králové a na trase Olomouc-Šumperk). No a pokud by motorové soupravy "polských ELFů" nahradily rychlíky Praha- Jižní Čechy.
A určitě část kapacit se uvolní po nástupu konkurence....
registrovaný uživatel M 
13.06.2011 (11:38)  
Chjo, vseobecne volebni pravo je zjevne chyba...
Jasne, pendolino, "railjet", Bmz ceska i cizi - tohle vsechno bude jezdit na jedine trase a vsichni ostatni z toho nebudou mit nic...
  1 ... 10 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko