..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
13.06.2011 (10:35)  
Sim: Drahy oznamuji, ze se rozhodli smlouvu uzavrit, takze ted bezi 15 dnu na pripadne odvolani a pak uz by tomu nemelo nic branit...
13.06.2011 (10:35)  
to Sim

No nového je to, že konečně zahájili vlastní proces k jejich pořízení...
Ale taky bych se neradoval předčasně, leckdo to může ještě nepadnout....

Co se týče laku, tak předpokládám, že to bude najbrt "v metalíze", což by relativně ladilo i k 380tkám (chtělo by to u nich alespoň předělat červéná loga ČD na korporátní tmavomodrá) , tak jsem zvědav, jak to bude vypadat, jeslti to bude..
13.06.2011 (10:35)  
Konečně....
Registrierter Benutzer Sim 
13.06.2011 (10:32)  
Ja nechci nijak snizovat nadseni z teto zpravy, ale ja z toho nepochopil, o cem ta zprava pojednava.

Ceske drahy presne po dvou letech od predstaveni RailJetu oznamily zajem o jejich porizeni... ok ... ale hned v nasledujici vete se pise, ze tento zajem (netrakcni jednotky, byt ne primo RJ) oznamily pred rokem a ctvrt. A o zameru poridit primo neodebrane RJ se (nejen) u CD mluvi verejne minimalne ctvrt roku.

Takze co je vlastne noveho? Krome faktu, ze CD je chteji?

A v tyhle souvislosti me fascinuje o to vic, ze by mel zluty pan pukat jen proto, ze CD neco chteji :-)
Registrierter Benutzer J0K3R 
13.06.2011 (10:32)  
Pokud je to aktuální, tak je to supr. Teď už jenom obavy o to, jakým lakem to natřou. Řekl bych, že najbrt to pěkně zhnusí tu krásnou soupravu....
13.06.2011 (10:31)  
Ty masiny patlaj uz par let v Plzni...
13.06.2011 (10:29)  
Výborně. Teď už jen mašiny co to budou tahat na 160kmph po ČR a 200kmph jinde a svět bude růžový.
13.06.2011 (10:25)  
Samotný vlak je sice hodně velká zbraň, nicméně společnost pana R.J. může stále i tento stroj porazit, když nabídne lepší koncepci a lepší služby cestujícím.

Ale jinak je to skvělá zpráva, konečně se RAPIDNĚ zlepší komfort na železnici!

P.S. Děkujme právě panu Jančurovi! :-)
13.06.2011 (10:20)  
Proč mám strach, že to někdo napadne ;-(
Registrierter Benutzer M 
13.06.2011 (10:01)  
A ve vsech ostatnich mestech jistemu panu R.J. posilaji dekovne dopisy, protoze vedi, ze nebyt jeho "vyhruzek", tak by k tomu nedoslo. Stejne jakoby nedoslo ke spusteni elisek nebyt RTE...
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko