Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.
V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.
Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.
Zdroj: IS VZ US

Pokud zůstane interiér jak jej znám z ÖBB, tak to zas moc velká výhra není, mám teď na mysli druhou třídu. Pokud si mám vybrat, co mě poveze směr Innsbruck, obyčejné rakouské EC vyhrává na plné čáře. Na první pohled je to sice pěkné, ale sedět v tom čtyři hodiny je za trest. Pendolino, ač mám k němu hodně výhrad, je prostornější a možná i pohodlnější. RJ jde naopak spojovat, což je celkem výhoda, ale pokud nastoupíte do plně obsazené soupravy, tak se do druhé jen tak dostat nejde a odtrpíte to sezením v Kinderkině, horším případě na schodech (ale mají tam koberec). A až to zastaví, hurá do druhé soupravy.
Vůbec by mi nevadilo přizpůsobení najbrta tak, aby se co nejvíc podobal barevnému provedení pendolin.
i to mi přijde příliš ostré a příliš optimistické. S nějakým tím zajížděním za Svinov (Třinec nebo i Žilina) to je spíš 1,5x denně. A Košice také volají...
Přesto si myslím, že by se tím (odněkud) - Děčín - Pha - brno - Břeclav - (někam) ve dvouhodině a Pha - Ostrava (někam) mělo tak nějak vykrýt, když budeme počítat s vyrovnávkou cca do neutrálu.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










