..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
13.06.2011 (23:22)  
Huf, tak oprava, odhad byl slabej, teď jsem to počítal podrobněji. Jen změna z Premium na první třídu by zvedla počet míst minimálně o 15 až 17, na druhou o dalších minimálně 11, spíše ještě tak o 4 až 8 více (více řad z důvodu smrsknutí). To znamená kapacitu 420 až 440 míst naprosto bez problémů. S trochou snahy 450:) Oproti 331. část první třídy předělal na dvojku.
13.06.2011 (22:42)  
Co se týče kapacity, tak Pendolino má 105 v první třídě a 226 v druhé (plus 2 v druhé pro vozíčkáře). Takže 331 + 2. U Railjetu se uvádí 16 Premium, 76 první a 316 ekonomická (druhá), celkem 408. Premium je asi zbytečná, té první třídy evidentně stačí 70 až 90, tudíž Railjet v pojetí ČD by mohl mít o cca 8 až 12 míst více při udržení komfortu (jen zrušením Premium třídy). Otázka zní, kolik míst by mohl mít při jiné konfiguraci sedaček (či při jiných sedačkách). Takže ten rozdíl je momentálně okolo 20 procent, mohl by být větší. Druhá věc je, že pendolino má nesmyslně rozdělené třídy, 105 na první je zbytečně moc.
13.06.2011 (22:30)  
Úvahy kam s tím (pokud se to vůbec koupí) jsou celkem pěkné, ale pokud tam bude bistro, tak to stejně skončí na koridorech.

Pokud zůstane interiér jak jej znám z ÖBB, tak to zas moc velká výhra není, mám teď na mysli druhou třídu. Pokud si mám vybrat, co mě poveze směr Innsbruck, obyčejné rakouské EC vyhrává na plné čáře. Na první pohled je to sice pěkné, ale sedět v tom čtyři hodiny je za trest. Pendolino, ač mám k němu hodně výhrad, je prostornější a možná i pohodlnější. RJ jde naopak spojovat, což je celkem výhoda, ale pokud nastoupíte do plně obsazené soupravy, tak se do druhé jen tak dostat nejde a odtrpíte to sezením v Kinderkině, horším případě na schodech (ale mají tam koberec). A až to zastaví, hurá do druhé soupravy.
13.06.2011 (22:30)  
tarten: Do Košic radši ne, to mi přijde úplně zbytečné. :-D Nicméně myšlenka je to zajímavá, když už bych tam chtěl poslat nějakou lepší soupravu od nás, tak bych uvažoval o modernizovaných Bpee. To by nebylo špatné, když např. do Zvolena zajíždějí. Ale Košice? Fakt ne! :-D
13.06.2011 (22:26)  
Busman: to už bych radši poslal ty Pendolina jen na Plzeň - Jihlava...
Registrierter Benutzer Busman 
13.06.2011 (22:23)  
Tak jasně, že jsem vás svým názorem (18:10 + 18:53) moc nepotěšil, však jsem s tím taky počítal. Tak mám-li být při zemi, jako ostatní, tak zcela osobně (a trochu sobecky) bych si přál, aby to primárně jezdilo na linii Plzeň - České Budějovice - Jihlava - Brno. Na koridoru ať si nechaj Pendolíno, ale my tady v krajích taky chceme mít něco pěknýho. Na trase dvakrát úvrať, na to je vratná souprava ideální, s Plecháčem by to bylo suprový - a než se natáhnou dráty po 240, tak to může dočasně přes Havl. Brod - i když s Brejlovcem pod náměšťským zámkem by byly fotky nádherný. Tak snad už dostatečně souladím s Želpage...;-))
Registrierter Benutzer tarten 
13.06.2011 (22:19)  
h3onza:
Vůbec by mi nevadilo přizpůsobení najbrta tak, aby se co nejvíc podobal barevnému provedení pendolin.
Registrierter Benutzer h3onza 
13.06.2011 (21:45)  
@Bohumil: A co takhle najbrt s tím, že by ty barvy byly metalické? To už mi přijde celkem v pohodě.
13.06.2011 (21:11)  
V najbrtu to bude vypadat hnusně (proti origoš rakouské kombinaci jak chudej´ příbuznej´), ale jinak dobrý. Akorát ten masivní nákup nových vozů mohl přijít už v minulém století místo povinnosti dávat práci MOVO a PRASu na zoufalých rekonstrukcích...
Registrierter Benutzer tarten 
13.06.2011 (20:57)  
Sim: Predpokladam, ze na trase Praha - Ostrava (pokud by se nejelo dal) by se jedna souprava mohla otocit 2x denne

i to mi přijde příliš ostré a příliš optimistické. S nějakým tím zajížděním za Svinov (Třinec nebo i Žilina) to je spíš 1,5x denně. A Košice také volají...

Přesto si myslím, že by se tím (odněkud) - Děčín - Pha - brno - Břeclav - (někam) ve dvouhodině a Pha - Ostrava (někam) mělo tak nějak vykrýt, když budeme počítat s vyrovnávkou cca do neutrálu.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko