..: ČD pořizují 16 netrakčních souprav pro dálkovou dopravu :..

ČD railjet, foto: Spiritdesign, nátěr: flegis Praha — (Aktualizováno 15.6.11 - 18:45) Dlouho očekávaný nákup je o velký krok blíže k realizaci: přesně dva roky poté, co byla na železničním veletrhu Czech Raildays veřejnosti představena netrakční jednotka Siemens Viaggio Comfort pro dálkovou dopravu, oznámily České dráhy podle zákona o veřejných zakázkách záměr uzavřít smlouvu s vybraným dodavatelem na odebrání šestnácti souprav, jež v sousedním Rakousku jezdí pod obchodní značkou Railjet. Zájem o tento typ vozidel dopravce prezentoval již vloni 16. března na tiskové konferenci, týkající se obnovy vozového parku. Měsíc poté jsme informovali také o plánech společnosti převzít opci ÖBB v objemu šestnácti jednotek, kterou se Rakouské spolkové dráhy rozhodly neuplatnit. Dlouhé měsíce dohadů o převzetí poslední dodávky z celkového počtu 67 objednaných railjetů jsou teď patrně u konce. České dráhy s velkou pravděpodobností nakoupí všech zbylých 16 souprav v celkové ceně 200 465 900 eur. Při současném kurzu tak konečná cena činí 4,838 miliardy korun, a jedna souprava tedy vyjde na 302,39 milionu korun.

V rámci veletrhu Czech Raildays zástupci Českých drah také poodhalili své záměry, pokud k nákupu souprav dojde. Co se týče nasazení, tak nejdříve mají být nasazovány na vozební rameno (Hamburg) - Berlín - Praha - Vídeň - (Graz). S tím by také mělo dojít k uvolnění velkého počtu IC/EC vozů, které by pak mohly být nasazovány na mnohé vnitrostátní relace, ať se jedná třeba o spojení z Prahy do Českých Budějovic, nebo třeba také spojení Brna s Bohumínem přes Ostravu. V relativně krátké době by tak mělo dojít k radikálnímu zvýšení kvality vozového parku také u vnitrostátních dálkových spojů. Místo "koženek" by se tak i ve vnitrostátní rychlíkové dopravě měl objevit větší počet moderních klimatizovaných vozů.

Co se týče provedení o jaké mají České dráhy zájem, tak soupravy musí být pořízeny přesně v takovém provedení, v jakém je původně pořídily ÖBB. Případné změny pak budou muset být řešeny samostatnou smlouvou. Šestnách jednotek tak mělo být pro rakouské dráhy vybaveno například oddíly Premium Class, které České dráhy nechtějí. Je třeba ale vzít v potaz, že zatím fyzicky neexistuje ani jeden vůz z plánovaného nákupu. Můžeme tak vyloučit situaci, kdy by České dráhy odebraly soupravy v provedení ÖBB včetně vnějšího nátěru a vnitřního vybavení, které by bylo až následně demontováno a předěláváno do podoby pro ČD.

Zdroj: IS VZ US


JiříK. | 13.6.2011 (9:47)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Rakousko Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ tarten 
13.06.2011 (20:38)  
SYN: Mě vychází o třetinu víc sedadel že má RailJet než Piňďa...

No to je příliš optimistické, pendolino má co vím lehce nad 330 a RailJet lehce nad 400.

Strojvudce88: Ale jinak je to skvělá zpráva, konečně se RAPIDNĚ zlepší komfort na železnici!

No tak pro mě už se rapidně zlepšila, ale ne zcela. A je fajn, že to bude pokračovat.
registrovaný užívateľ MIRO  mail  
13.06.2011 (20:16)  
Koudy: vzhledem k tomu, že byl RJ na okruhu viděn i s 380, tak to může (ale samozřejmě nemusí) něco předznamenávat...
13.06.2011 (20:14)  
pacey: existuje na to nejaký dôvod? Rakúske klasiky sú stále to najlepšie, čo na trase Praha-Brno jazdí, takže ak vyjdú počty kv, nie je dôvod na tom nič meniť. ICE sa naopak na SŽDC ani nedostane (pretože iné napájanie) a aj keby mohlo, nemá reálny zmysel ťahať na trať Děčín-Praha súpravy, ktorých potenciál sa tam nedá využiť.
registrovaný užívateľ MIRO  mail  
13.06.2011 (20:12)  
Farkač Karel: teoreticky je možné tuto soupravu tahat téměř čímkoliv, tlačit to bude už trochu omezenější, nicméně si myslím, že v Turnově se s ní pravidelně setkávat asi nebudem nikdy.
registrovaný užívateľ Koudy 
13.06.2011 (20:11)  
Wiz Asi přes měsícem jsem na serveru chocen.tv viděl rj směřující na Prahu. Tudíž si myslím, že už to je na tutáč jasné, že je ČD koupí.

Jo, skvělá dedukce - on si Siemens přiveze jednotku na okruh jako zátěž za svoji lokomotivu na testy a hned je z toho jasně vidět nákup u ČD. Kde se dají koupit takové křišťálové koule? Taky bych jednu chtěl.
13.06.2011 (20:03)  
Jugy: Jo, nejlepsi by bylo nakoupit hromadu vlaku a az budou stat v depech, tak zacit premejslet kde budou jezdit...
Ale ted vazne. Je to proste jen diskuze, kde se zeleznicni nadsenci bavi o tom, co by kdyby. Podle me porad lepsi nez diskuze "At ta pakaz nahore uz tahne ke vsem certum. HAMBA!" nebo "Jednou sem jel vlakem, byl celej posranej a prijel sem 2 tejdny zpozdenej.".
registrovaný užívateľ kobros 
13.06.2011 (19:42)  
Busman: Mno, nevim, vazne myslite, ze DB nechaji na svem uzemi vydelavat CD? Navrat do reality by Vam neskodil.
13.06.2011 (19:31)  
A ty jednotky jsou vybaveny stejně nebo to jsou jen udělané skříně a na dosazení interiéru se čeká?
registrovaný užívateľ PepaN 
13.06.2011 (19:30)  
Farkač Karel: kam byste chtěl, aby tato souprava jezdila?
13.06.2011 (19:26)  
Technická dotaz: Může tuto vozovou ucelenou sopravu také tahat-tlačit modernizovaný brejlovec, případně zdvoujený kvůli napájení topným kabelem? Třeba na trati Praha-Trutnov.
FRK
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko