..: Nátěry vlaků podpoří historii a kulturu Pardubického kraje :..

840.001 ČD, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.

Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.

Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami

Motiv Smetanova Litomyšl, foto: Pardubický krajMotiv rotunda Sv. Kateřiny, foto: Pardubický krajMotiv renesance, foto: Pardubický krajMotiv princezna Hereret, foto: Pardubický krajMotiv pardubický perník, foto: Pardubický krajMotiv Jan Perner, foto: Pardubický krajMotiv tradic chrudimského loutkařství, foto: Pardubický krajMotiv Kladruby nad Labem, foto: Pardubický krajMotiv cestovalel Emil Holub, foto: Pardubický krajMotiv Hlinsko, foto: Pardubický kraj

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2011 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
26.06.2011 (7:50)  
Vlad: Jinymi slovy, CD i kraj vedi, ze to tam nakonec nebude? Takze nejdriv nechame kamose udelat navrh a pak z toho vytriskame politickej kapital, kdyz rekneme, ze to tam nebude, protoze se to lidem nelibi?

waszyn: Spis napad za 5, provedeni za 4.

To neni investice, ktera neprinese nic dobryho. To je investice, ktera nadela skody...
registrovaný uživatel Honza  mail  
25.06.2011 (16:35)  
Jugy: moje řeč. Doby kdy se koukalo z vlaku z okna jsou už bohužel pryč.
25.06.2011 (16:34)  
Ha ha ha ha ha ha....minimálně mi to přijde super jako nápad na sjednocení šotoušstva....ehle, najednou je jim Najbrt dobrý.... :-))))
registrovaný uživatel Jugy  mail  
25.06.2011 (12:33)  
Polepení oken není vůbec žádný problém. Ve vlaku je stejně klimatizace, zářivky jedou na 100% i v poledne, kolem tratí protihlukové stěny pomalu i v lese... A vůbec, cestující si má číst Blesk a ne čučet z okna :-)
registrovaný uživatel Jugy  mail  
25.06.2011 (12:30)  
registrovaný uživatel Neonym  mail  
25.06.2011 (10:43)  
Tak to je hnus, to snad není možný... To jsou návrhy jak na nákladní vozy. Bez oken, bez tvaru, humus
25.06.2011 (10:34)  
není to špatný nápad,ale to provedení? hrůza,doufám že tohle je jen provizorní,že takto to v konečné fázi vypadat nebude.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
25.06.2011 (9:06)  
Mne uklidňuje jedna záležitost - po dobu záruky nových strojů nelze stroj polepit celoplošnými reklamními samolepkami a nepředpokládám, že by si ČD ve smlouvě s výrobci vyhradily výjimku.
registrovaný uživatel waszyn 
25.06.2011 (9:02)  
Nápad za 1, ale provedení za 4, doufám, že toto je jenom nějaký koncept a dají to nějakému profi grafikovi, takhle to vypadá, že to navrhoval synáček nějakého úředníka z kraje co to trochu umí v cracknutém photoshopu.
registrovaný uživatel Honza  mail  
24.06.2011 (23:25)  
TTtrain okna: jestli budou mít ty nový panťáky taky tak neprůhledný okna a tak oslepující světlo 24 hodin jako elefant, tak ať je polepěj, to moc velký rozdíl stejně nebude.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko