Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.
První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.
Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.
Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami
Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage
| 24.6.2011 (14:00)
Jinak ty návrhy jsou graficky vážně hrozné...
V rychlosti jsem našel střední Čechy, předpokládám, že pro východní Čechy bude platit něco obdobného - tedy udržitelnost 5 let od zahájení provozu z dotace pořízených vozidel.:
http://www.edotace.cz/katalog-dotaci/udrzitelne-formy-verejne-dopravy-drazni-vozidla-9154/doplnujici/
Nápad je to krásný, obávám se ale, že nerealizovatelný z provozního hlediska.
A mohli by to nechat jen pod oknama v užším pásu, ne každý pasažér si chce při výhledu kazit oči brejlením přes perforaci.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.




















