..: Nátěry vlaků podpoří historii a kulturu Pardubického kraje :..

840.001 ČD, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.

Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.

Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami

Motiv Smetanova Litomyšl, foto: Pardubický krajMotiv rotunda Sv. Kateřiny, foto: Pardubický krajMotiv renesance, foto: Pardubický krajMotiv princezna Hereret, foto: Pardubický krajMotiv pardubický perník, foto: Pardubický krajMotiv Jan Perner, foto: Pardubický krajMotiv tradic chrudimského loutkařství, foto: Pardubický krajMotiv Kladruby nad Labem, foto: Pardubický krajMotiv cestovalel Emil Holub, foto: Pardubický krajMotiv Hlinsko, foto: Pardubický kraj

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2011 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer MaF 
24.06.2011 (18:29)  
honzatvs: Ano, apríl. První, co mě napadlo. Tohle musí být vtip. Ale je fakt, že dobrý, byl to mizerný den, ale tohle mě opravdu rozesmálo. Vítejte v ČR, zemi Brouka Pytlíka :-)
24.06.2011 (17:59)  
to Sandik: Ano, máte pravdu Moravskou Třebovou málokdo zná. Otázka je zda je opravdu tak zajímavá pro turisty. Vězení zajímavé, ta část věnovaná alchymistům zajímavá, ale spíše jako atrakce, než historicky (bohužel byl dříve ten zámek dost zdevastovaný. Co se týče města, ano z historického hlediska možná, ale lidově řečeno tam pro turistu vcelku "zdechl pes", jedno odpoledne a hotovo. Takže potenciál ano, jeho využití horší. A využití nepomůže souprava s nápisem renesance jezdící v okolí tohoto města. Místní to znají, turista to nepochopí (když neznám Moravskou Třebovou, tak mi vlak s nápisem renesance nijak nepomůže). Ten polep a jeho návrh a posléze obnova polepu nevyjdou na pár korun. Kdyby stejné peníze věnovali cílené kampani, nebo podpoře zlepšení služeb pro turistický ruch, tak udělají lépe.
Registrierter Benutzer Ikerman  mail  
24.06.2011 (16:52)  
stim natěrem jana pernera by jeste ušel ale ty ostatni nic moc
Registrierter Benutzer Randy 
24.06.2011 (16:51)  
Tak snad se to dalo zakomponovat do Najbrtu - a hlavně jen nějakou vektorovou grafikou. Jako třeba původní grafické schéma vozů WLABmz a památky UNESCO. Tohle je fakt katastrofa, byť nápad je to super:-)
Registrierter Benutzer Sandik 
24.06.2011 (16:41)  
honzahol: S tou Moravskou Třebovou a renesancí se to má tak, že ač je tamní zámek velmi významnou renesanční architektonickou památkou, skoro nikdo jí nezná... To jste ostatně sám předvedl naprosto ukázkově.

Jinak ty návrhy jsou graficky vážně hrozné...
24.06.2011 (16:23)  
Cha... Představuji si hypotetický příklad, kdy cestující čeká na rychlík Bedřich Smetana, k sousednímu nástupišti přijede místní vlak s nápisem Bedřich Smetana, cestující utíká, nastoupí, a pak už se nestačí divit. Nebo jiný - pojede do Litomyšle, spatří soupravu s Litomyšlí a hle, ona ho zaveze do České Třebové. Jistě, ne všichni jsou jistě tak bláhoví, ale stejně :). Jinak mi to také přijde nemístné, jednak polepy při výměně nechávají stopy na laku, za druhé ten omezený výhled a za třetí bylo-li účelem jednotných nátěrů jasně označit vlaky dopravce ČD, každá výjimka tento cíl narušuje. Od jiných nátěrů tu mají už dávno být i jiní dopravci. Anebo nátěr podle objednatele, dopravního svazu a podobně, ale jednotný. A reklama - když se někomu líbí nálepky s vlezlými hesly, budiž. Podle mě je to kaz na vzhledu, pokud se nezpracuje už s ohledem na umístění. Obsah je samostatná kapitola. A zisk by měl jít výhradně na investice zpět do dopravy. Toto mi přijde spíše jako módní výkřik - do tmy. Výhled by naopak měli ještě rozšířit, a to co nejvyšším zprůhledněním vnitřních stěn směrem před a za vozidlo, aby si člověk neukroutil krk, když se chce dívat ven a případně zjišťovat, kde je.
Editor oder ŽP Admin Vlad  mail  
24.06.2011 (16:12)  
karosa: U většiny programů dotovaných ze zdrojů EU je podmínka udržitelnosti 5 let. Pokud by v té době nebyla dodržena pravidla pro poskytnutí dotace, tak při případné kontrole by bylo nařízeno dotace vrátit. A pro OPD to bude fungovat obdobně. Jednak tam určitě byla podmínka mít smlouvu o závazku veřejné služby a stanovena doba udržitelnosti projektu. Protože se jedná o programy regionální, tak místo působení nových strojů je dáno vymezením programu a následně specifikováno ve smlouvě o poskytnutí dotace. A věřte, že si příjemce dotace věru rozmyslí, jestli ten dotovaný stroj v daném regionu nechá a nebo ho - byť na chvíli - předisponuje jinam (bez předchozí dohody s poskytovatelem dotace). Hrozba vrácení dotací je celkem dobrý Damoklův meč.

V rychlosti jsem našel střední Čechy, předpokládám, že pro východní Čechy bude platit něco obdobného - tedy udržitelnost 5 let od zahájení provozu z dotace pořízených vozidel.:
http://www.edotace.cz/katalog-dotaci/udrzitelne-formy-verejne-dopravy-drazni-vozidla-9154/doplnujici/
24.06.2011 (15:50)  
Připadá mi to jako nesmysl. Turistu to asi moc nepřesvědčí.. protože to už by v tom kraji musel být a když už někam jedu, tak zhruba vím co tam najdu (tedy co se týče těch hlavních památek a zajímavostí) a ty méně známé věci na vlacích nebudou a najdu je leda na webu a letácích, to kdyby kraj zainvestoval raději do systému distribuce letáků, tak udělá lépe. Třeba v Anglii mají systém, kdy jsou stojany s letáky o místních zajímavostech na každé benzince, v restauracích, v obchodech a u památek, takže člověk jde na jednu známou a hned zjistí, že v okolí je dalších pět menších zajímavostí. Když se kolem mne mihne počmáraná souprava, tak třeba ani nepochopím co to je (třeba ta renesance) a kde to je. Naprosto vyhozené peníze, asi kšeftík pro známého s reklamkou, nic víc.
24.06.2011 (15:49)  
Budeme jenom rádi, za jakoukoli estetiku na českých kolejích.
Nápad je to krásný, obávám se ale, že nerealizovatelný z provozního hlediska.
24.06.2011 (15:45)  
Obecně mám tenhle styl polepu rád, ale nemá se to přehánět a musí to mít hlavu a patu. Líbí se mi např. Hlinecko, ale takové ty typu Emil holub (jakkoliv jinak je moc hezký) jsou pro turistu natolik nicneříkající, že jsou to vyhozené peníze. Mělo by tam být zobrazené místo a případně nějaký jeho kontext co nejvíc jednoduše a polopatě a ne tak, že nad tím budu hodinu uvažovat, co tím chtěl básník říci.

A mohli by to nechat jen pod oknama v užším pásu, ne každý pasažér si chce při výhledu kazit oči brejlením přes perforaci.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko