..: Nátěry vlaků podpoří historii a kulturu Pardubického kraje :..

840.001 ČD, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Pardubice — Pardubický kraj, inspirovaný zahraničními turistickými regiony, připravuje návrhy možných polepů vlaků, které by měly představit místní památky, slavné osobnosti a tradice Pardubicka, např. tradiční výrobu pardubického perníku, či chov kladrubských koní. Nové grafické návrhy mohu být realizovány na celkem patnácti jednotkách zahrnujících pět jednopodlažních elektrických jednotek Škoda 7Ev, jednu Regionovu a devět motorových vozů Stadler RS1 RegioShuttle, s kterými se rovněž počítá. V tomto případě ale zatím nebyl u příslušného tendru vyhlášen vítěz. Firma Stadler je však jediný přihlášený účastník. Pardubický kraj spolu s Českými drahami prozatím připravil devět motivů pro motorové jednotky. O posledním motivu motorové jednotky rozhodnou cestující v soutěži formou hlasování z několika návrhů v průběhu prázdnin. Po skončení ankety navíc proběhne losování ze zúčastněných cestujících, jehož výherci následně obdrží hodnotné ceny od obou organizátorů.

Vizualizace jednopodlažní elektrické jednotky Škoda, Ostrava–Svinov, foto: Pardubický kraj/Škoda Vagonka První vlaky v atraktivním barevném kabátu budou lákat cestující již v průběhu příštího roku. Poslední z nich by se na kolejích měly objevit koncem roku 2013. Návrh a zřejmě i realizaci polepů bude hradit Pardubický kraj. Jako první se nejpravděpodobněji cestujícím představí jednotka s motivem hudebního skladatele Bedřicha Smetany pocházejícího z Litomyšle a cestovatele Emila Holuba, který má své rodiště v Holicích. Elektrické jednopodlažní jednotky Škoda 7Ev budou provozované na trati 031 Pardubice – Jaroměř. Motorové jednotky pak na tratích 262 Česká Třebová – Moravská Třebová (1x Regionova), 272 Česká Třebová – Lanškroun (1x RS1 RegioShuttle). Zbývajících osm motorových vozů RS1 bude nasazeno na trati 238 Pardubice – Havlíčkův Brod a lince Pardubice – Holice.

Některé z motivů jsou prezentovány na vizualizacích motorové jednotky PESA LINK II, kterou sice České dráhy do svého stavu zařadí, ale nepočítá se s jejich provozem v Pardubickém kraji.

Motivy prezentované Pardubickým krajem a Českým drahami

Motiv Smetanova Litomyšl, foto: Pardubický krajMotiv rotunda Sv. Kateřiny, foto: Pardubický krajMotiv renesance, foto: Pardubický krajMotiv princezna Hereret, foto: Pardubický krajMotiv pardubický perník, foto: Pardubický krajMotiv Jan Perner, foto: Pardubický krajMotiv tradic chrudimského loutkařství, foto: Pardubický krajMotiv Kladruby nad Labem, foto: Pardubický krajMotiv cestovalel Emil Holub, foto: Pardubický krajMotiv Hlinsko, foto: Pardubický kraj

Zdroj: Pardubický kraj, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 24.6.2011 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Pardubický


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
24.06.2011 (23:09)  
Z principu je lepší jakýkoliv nátěr nebo polep, oproti balkánskému "najprdímu" schematu to bude vždy příjemná změna. Polepování oken se mi jako příliš šťastné nezdá.
24.06.2011 (22:38)  
Juristic007

vzpomeňte OBB a jejich lokomotivy k fotbalovému mistrovství.

No líbí nelíbí... Na Taurusech se ani nedivím že se to lidem líbílo.. za
1. Už to nebyla ta nudná celo červená lokomotiva s logem drah ale barevná lokomotiva která vypadala dobře
2. Jejich nápady nebyly kýčovité a výborně pasovaly na hnací vozidlo... A nepůsobily nijak špatně...

Ale lepit fotografii na regionovu ( nehledě na to že to bude v zimě zasrané a k nepoznání) tak ty žluté dveře tomu dávají korunu... Záměr zviditelnit dveře v tom barevném guláši je sice milý ale praštěný.. Když už, tak vybrat nějakou tmavou barvu nebo i jinou (červenou-třeba) která by k tomu seděla ale takhle to působí jako pěst na oko. A loutky to samé =-DDDD
Naopak k hnědému preníku se tá žlutá hodí (ikdyž by na čelech mohla být také jiná barva že =-).
Registrierter Benutzer Honza  mail  
24.06.2011 (22:23)  
Mně se ty obrázky teda líběj! Problém teda asi budou okna. Zatím si s nimi moc hlavu nelamali. A taky jak to bude vypadat, až to bude špinavý. Pěknej hnus je ale ten panťák, kdyby ho udělali ve stylu mašiny 380 tak mohl být pěkný.
24.06.2011 (21:29)  
mně se to docela líbí -jestli se čd chtějí prezentovat jako moderní a sebevědomá firma, musí dělat i podobné blbinky - lidi to mají rádi.
vzpomeňte OBB a jejich lokomotivy k fotbalovému mistrovství.
24.06.2011 (21:07)  
kterykoliv celopolep busu, tramvaje ci cehokoliv jineho vypada mnohonasobne lepe... tady se nekdo docela sekl :/
Registrierter Benutzer R 
24.06.2011 (20:48)  
Jo tak na provoz peníze kraj nemá, na pitomosti jo. Takhle nějak vypadá kocourkov.
(Mně vůbec nezajímá v jakém poměru jsou takto vyhozené peníze k tém 'ušetřeným' z plánovaného zrušení provozu. I kdyby měl jet otřískaný motorák přes Chornici nebo Podlesí místo těhle malůvek jen jednou za měsíc, tak by to bylo pořád lepší.)
Registrierter Benutzer Sandik 
24.06.2011 (20:23)  
Deadeye: Většina lidí žel skutečnou uměleckou kvalitu nedokáže ocenit, tak je pro ně nutné vytvářet veteš podobnou té mučírně nebo alchymistické laboratoři. S tím nic nenaděláte. Možná by přijeli, kdyby to projektoval třeba Michelangelo, ale "nějaký" Giovanni Motalla z Castasegna? Co na tom, že to rozhodně nejzajímavější architektonická realizace z desátých let 17. století u nás? Přesto si nemyslím, že nemá smysl to propagovat.
Registrierter Benutzer Radiat 
24.06.2011 (20:00)  
Jenom to ne. Vypadá to příšerně stejně jako všechny takovéto velkoplošné reklamy a těžko to někoho někam naláká. Fakt, hnus, fuj, zlatej Najbrt.
24.06.2011 (19:39)  
Motiv Perník - jediný, co se jakž takž povedlo.
Registrierter Benutzer Busman 
24.06.2011 (18:52)  
Je to hnus, velebnosti, tenhleten mor z MHD, sodoma gomora, fakt sorry.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko