Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ

240.025: Fainsy vypadají velice dobré, ale co říkáš třeba na Compin Atlas http://www.compin.com/pages/uk/atlas.aspx?menu=Products2&smenu=seats&pg=34 a nebo tady tyto sedačky http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2157564 (pravděpodobně taky Compin. Podobné sedačky jsem viděl v jednom videu na stránkách Compinu, ale to video nemůžu teď najít.)
EDIT:
Juraj Kováč: Proč Fainsa radši ne? Zkus mi vysvětlit, v čem vidíš nevýhodu sedaček od Fainsy oproti BorCadům SEL?
PS: Když už jsme u těch modernizací, nevíte někdo, kdy skončí se vyhlásí vítěz na modernizaci vozů Bmee a služebňáků? Už bych chtěl výsledky znáti. Díky moc za každou odpověď.
Jestli ano, tak toto je takova skoro zaruka, ze prijede cely vlak normalni a nebude to panoptikum. (Pravda, i toto lze obejit tak, ze proste nebude ridici vagon, ale posle se vzkaz, at preprahnou...:)
Ani nie - Bdt pochádzajú zo začiatku 90. rokov, stále patria k tomu novšiemu.
160 km/h?
V cieľovom segmente na to jednak nie je mašina, jednak je otázka, ako veľmi sa práve tam využije traťová maximálka.
Cena?
Za veľmi podobné peniaze vzniklo toto: http://www.zelpage.cz/clanky/vyzkouseli-jsme-vuz-bdteer-zssk-podivejte-se-jaky-je
Sedačky?
Tu sú ľudia polarizovaní, ale ja na ne nedám dopustiť. Sú to Borcad SEN z modelového radu Regio, použité v nových 471, 671, Regioshuttloch, 861 ZSSK, sysloch a pod. Príjemný tvar, dobre sa o to opiera hlava, dve hodiny sedenia pre mňa nikdy neboli problém. Plus sú modulárne, takže sa dá vymeniť len poškodená časť, a nemusí sa meniť celé sedadlo.
Fainsa?
Ďakujem, radšej nie.
@Michal Drábek: A nebylo by přeci jen lepší vybrat použitelné nové sedačky.
@Poborskiii: Do Budějic AB nejezdí, ne? Ale podobně vytvořit i jedničky by to chtělo.
Ale takovéto náklady za modernizaci mi také přijdou poněkud sporné..jestli už by nestálo za to koupit nové.
Jinak ale ty nové sedačky jsou otřesné, jsem v nich seděl tedy jen v ešusu a jak šíleně vržou, fuj. Člověk se bojí pohnout. To už snad raději ty béčka.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











