Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ

1. lokomotivy na 160kmph pro to spíše nebudou volné, nové přijdou bůhvíkdy. Pokud se ČD fakt rozhodnou odstřelit 380ky, tak se tenhle problém ještě umocní.
2. Jakmile se objeví konkurence na některých hlavních tratích, tak poklesne poptávka po jednotlivých dnešních spojích a dost možná se zruší některé spoje. Dá se čekat, že se některé lepší vagony i díky tomu posunou na jiné tratě.
3. 18 MCZK je na jeden vagon dost, ale na druhou stranu to jsou razantní zásahy. Když to tak čtu, tak mi přijde, že vlastně zůstane původní jen ta kostra se skříní. S výjimkou té rychlosti to z toho udělá vagon na současné úrovni. A při stavu českých tratí a výhledu jejich modernizací na dalších 15-20 let si myslím, že tyhle vagony své uplatnění na české železnici rozhodně mít budou a zase tak vyhozené peníze to nejsou. Tratí, které si o 160ce budou moci nechat jen zdát, bude u nás i za 30 let dost.
Kolik by zhruba přišel nový vagon srovnatelných parametrů pro 160 kmph? Ví někdo? Odhaduju tak 35-40 MCZK (velmi hrubý odhad)
Klimatizace mi strašně vadí to je hrozně nepříjemné vylejzat na zastávce z mrazáku do horka dát odjezd a pak zase zpátky navíc člověk si nemůže vystrčit hlavu k okna jako za mlada a užívat ten vítr do tváře no a zásuvky to jsou tuplem vyhozený peníze kdo to bude využívat akorát dráhy budou muset kvůli pár lidem co by jeli vlakem stejně připlácet za proud co sežerou ty jejich notebooky a ještě budou rušit cestující co chtějí ve vlaku klid
Nechápu předsuvný dveře to se jako lidi štítěj vzít za kliku od vagónu no? a vakuové wc bohatě stačí normální svůj účel splní a údržba je levnější no a audiovizuální systém dřív to nebylo a taky lidi byli schopní jezdit vlakem to jsou jako lidi teď pitomější že potřebujou mít napsáno jestli je teď Nymburk nebo Poděbrady ???
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











