..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
27.07.2011 (11:38)  
M-Průvodčí: to snad nemá cenu ani komentovat....Neštěstí..
27.07.2011 (11:16)  
M-průvodčí: akorát, že po cestujících zůstane ve stanici v kolejišti šrapnel. Zase perlíte.
27.07.2011 (11:15)  
podle mě to má smysl. Je třeba to posoudit v širším kontextu.

1. lokomotivy na 160kmph pro to spíše nebudou volné, nové přijdou bůhvíkdy. Pokud se ČD fakt rozhodnou odstřelit 380ky, tak se tenhle problém ještě umocní.

2. Jakmile se objeví konkurence na některých hlavních tratích, tak poklesne poptávka po jednotlivých dnešních spojích a dost možná se zruší některé spoje. Dá se čekat, že se některé lepší vagony i díky tomu posunou na jiné tratě.

3. 18 MCZK je na jeden vagon dost, ale na druhou stranu to jsou razantní zásahy. Když to tak čtu, tak mi přijde, že vlastně zůstane původní jen ta kostra se skříní. S výjimkou té rychlosti to z toho udělá vagon na současné úrovni. A při stavu českých tratí a výhledu jejich modernizací na dalších 15-20 let si myslím, že tyhle vagony své uplatnění na české železnici rozhodně mít budou a zase tak vyhozené peníze to nejsou. Tratí, které si o 160ce budou moci nechat jen zdát, bude u nás i za 30 let dost.

Kolik by zhruba přišel nový vagon srovnatelných parametrů pro 160 kmph? Ví někdo? Odhaduju tak 35-40 MCZK (velmi hrubý odhad)
27.07.2011 (11:05)  
Vagónů Bdt je škoda jsou moc pohodlné mají dobré sedačky ale zase je to lepší než kupovat nějaký railjet je to alespoň levnější
Klimatizace mi strašně vadí to je hrozně nepříjemné vylejzat na zastávce z mrazáku do horka dát odjezd a pak zase zpátky navíc člověk si nemůže vystrčit hlavu k okna jako za mlada a užívat ten vítr do tváře no a zásuvky to jsou tuplem vyhozený peníze kdo to bude využívat akorát dráhy budou muset kvůli pár lidem co by jeli vlakem stejně připlácet za proud co sežerou ty jejich notebooky a ještě budou rušit cestující co chtějí ve vlaku klid
Nechápu předsuvný dveře to se jako lidi štítěj vzít za kliku od vagónu no? a vakuové wc bohatě stačí normální svůj účel splní a údržba je levnější no a audiovizuální systém dřív to nebylo a taky lidi byli schopní jezdit vlakem to jsou jako lidi teď pitomější že potřebujou mít napsáno jestli je teď Nymburk nebo Poděbrady ???
27.07.2011 (9:28)  
TP: ty mají styl :-)
Registrierter Benutzer R 646  mail  
27.07.2011 (1:41)  
Honza:souhlasím proč elephant regionovy a všechny tyhle ,,nové" vozy mají trvdé sedačky nedá se na tom sedět ....
Registrierter Benutzer Honza  mail  
27.07.2011 (1:38)  
Jestli tomu dají sedačky CityElefsnt Borcad, tak ty Bdtčka můžou rovnou vyhodit, to by v tom případě bylo užitečnější.
27.07.2011 (0:34)  
Já nevím, když se nic neděje, tak se řve. Když se mají koupit nové drahé, tak je to špatně, když se udělá malá modernizace, tak je to málo, když velká, tak je to moc. Předpoklad je nasazení syslů a tedy i těchto vozů na rychlíky a Os na spíše kratších či středních trasách. Na těch stejně vlaky netahají většinou loko s rychlostí 160km/h, navíc rozdíl na mnoha úsecích mezi 140 a 160 není extrémně velký. Zlepšení na 160 by byl problém a podstatně by to navýšilo cenu, či by to nebylo možné. Na druhou stranu tyto vagóny mají kolem dvaceti let, takže jsou poměrně vhodné pro větší modernizaci (po cca 10 až 20-ti letech ji dělají i západní železniční stanice). Cena není malá, ale 18 milionů by rozhodně na nové vozy nestačilo. Ty se pohybují v cenách cca od teoretických 30 po 80 milionů za kus. Takže reálně buď 15 poměrně nových vozů s velkou modernizací, nebo tak 5 až 8 nových, které ale krom rychlosti a nové kastle nic víc nenabídnou. Jsem spíše zvědav kolik bude těch dvojek. Původně mělo být 34 AB syslů, nyní je 34 dvojek syslů. Někde se mluvilo o dvaceti dalších AB syslech a 60 až 80 běžných vozů, ale bez klimy, těchto 15 ovšem klimu má. Doufám, že ji bude mít i dvojka a tak regionální rychlíky, spěšňáky a některé OS budou mít o dost vyšší kvalitu než dnes.
Registrierter Benutzer kaktus  mail  
26.07.2011 (23:58)  
honzatvs
Snad se to hodí, stačí trochu pohledat...
http://www.vagony.cz/pojezdy/gp200/gp200.html
26.07.2011 (23:42)  
předpokládám, že zde zase (jako u 961) nebudou podélné police. což u rychlíku vadí
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko