Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ

Dávám plus. 810 už mohla být dávno nahrazena něčím novějším. Jezdí prostě proto, že je provozuschopná.
Ale hned oponuji: Pokud ta generace dnešních důchodců vyráběla vysokopodlažní vozy (kašlala na tehdejší důchodce), nemá právo se dnes dovolávat něčeho nízkopodlažního. Tím nechci urazit někoho konkrétního, je to jen má odpověď na častý povzdych "Na starý lidi se dneska kašle".
K tomu smradu/vůni a pochcané míse se dá říct jen to, že nezáleží jestli se jedná o 810 nebo o Regionovu, záleží jen a jen na údržbě.
Kdybych slyšel sedmdesátiletého člověka, jak si při nastupování do 810 stěžuje "To je vejška, hrůza, voni vůbec nemyslej na starý lidi", měl bych pro něj rázné vysvětlení: "My už dneska na starý lidi myslíme. To vaše generace tenhle zázrak vymyslela a vyrobila!"
Co se týče notebooků a filmů, spíše jsem zažil rodinku, děti a DVD přehrávač (ten malý s LCD), poslouchat hodinu Teleblbíz je na hlavu. Nicméně po několikerém arogantní maminka zvuk ztišila a posléze se dítě stejně nudilo. Horší byla skupinka puberťáků s mobily, přehrávající si hudbu, tam ale stačilo, aby se na ně zařvalo. A nejhorší byla skupinka asi hodně "rozveselených" studentů či co, která si pouštěla film na ntb a hlasitě jej komentovala. Nepomohl ani průvodčí, až potom větší a silnější pán s krátkými vlasy a tetováním na ruce přišel, notebook jin neurvale zaklapl a když začali držkovat, tak odsekl: "Ještě budete chvilku pindat, tak to letí z okna a vy hned za ním." Asi cenil zuby, notebook už neotevřeli a pak se přesunuli do jiného vagonu. Není to košer jednání, ale na blbce nic jiného bohužel neplatí.
Cestuji často, cestuji rád, příměstskou i dálkovou.
Sice můj notebook vydrží provoz i na výkon Ostrava - Praha, ale ocenil bych, kdybych po dojetí na služebku měl notebook nabitý. Nicméně, já jsem případ, který pokud má notebook otevřený, tak pracuje. Ale to že jste ve velkoprostoru neviděl pracujícího člověka je možné, notebookoví "pracanti" se ubírají do kupéček, protože je mnohem menší pravděpodobnost, že narazí na idiota s americkým filmem na plné koule ... zažil jsem tento fenomém v jedničce v pendolínu a bohužel ani palubní personál nebyl schopen nijak zajistit ani snížení hlasitosti filmového odpoledne turistů z NDR.
M 474 003 - divil byste se, na monitorech často vidím tabulky, dokumenty (ono taky bez signálu toho moc jiného nejde), když film, tak sluchátka.
Řešením je zřízení, vymezení a dodržování klidných/"živých" zón ve vlaku.
a M-průvodčí se snad komentovat nedá. Jedině ho postavit před dileme: vzdát se nedaněné režijky nebo bundokošile ? :-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











