..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.07.2011 (8:29)  
Flexaretista:
Dávám plus. 810 už mohla být dávno nahrazena něčím novějším. Jezdí prostě proto, že je provozuschopná.
Ale hned oponuji: Pokud ta generace dnešních důchodců vyráběla vysokopodlažní vozy (kašlala na tehdejší důchodce), nemá právo se dnes dovolávat něčeho nízkopodlažního. Tím nechci urazit někoho konkrétního, je to jen má odpověď na častý povzdych "Na starý lidi se dneska kašle".
28.07.2011 (7:38)  
Joska H.: sice se Vám podepíšu pod tu údržbu (a je to v ČR stejné kamkoliv se podíváte - velkolepá investice to ano, ale starat se o ni to už ne). Ale být na místě toho staříka, tak Vám, pokud mi tma před očima nezavelí hrozit holí nebezpečně vysoko, asi položím otázku, proč teda ten vůz koncipovaný tak na 15-20 let provozu jezdí ještě po 30-35 letech bez zásadnějších rekonstrukcí. Ale to už je na jinou diskusi.
28.07.2011 (6:10)  
Lampik:

K tomu smradu/vůni a pochcané míse se dá říct jen to, že nezáleží jestli se jedná o 810 nebo o Regionovu, záleží jen a jen na údržbě.

Kdybych slyšel sedmdesátiletého člověka, jak si při nastupování do 810 stěžuje "To je vejška, hrůza, voni vůbec nemyslej na starý lidi", měl bych pro něj rázné vysvětlení: "My už dneska na starý lidi myslíme. To vaše generace tenhle zázrak vymyslela a vyrobila!"
registrovaný uživatel M 
28.07.2011 (0:32)  
Deadeye - :-))))
registrovaný uživatel Lampik 
27.07.2011 (23:22)  
Jako opravdu...jak to tak čtu, každý máme jiný názor. Nikomu se nezavděčíte tak nebo tak. Ale jedna věc je jistá. Musíme jít s dobou a jestliže si společnost a moderní cestování vyžaduje klimatizaci, uzavřený systém WC, informační panely, elektronické ovládání dveří apod. tak je to více než nutné. U některých dálkových vlaků (rychlíků) bych bral i jako samozřejmost zásuvky na 220 V a také připojení na internet. Protože ne každý se dívá na filmy apod. hovadiny. Já bych třeba notebook využil na brouzdání internetem a díval bych se zrovna na stránky o modelářství, varhanách atd..., prostě na to, co mě baví. Každý se nedívá na americké filmy. No ale to jsem trochu odbočil, chtěl bych se vrátit k té modernizaci. Uvedu menší příklad. Vemte si 809. "Mám 70 let a jedu do Jakartovic. Koupím si jízdenku a kráčím k vlaku. CHopím se madla, ale nedokážu ho k sobě pořádně zatáhnout, ale podařilo se, a teď jen stěží posouvám dveře. Špatně chodím, bolí mě záda a tak pomalu kráčím do těch schodů a jde mi to pomalu a dělá mi to potíže. Jsem ale nahoře, beru za kliku a sedám si. Vlak se rozjíždí. Je horko a tak si otevřu okno, ale moc do vlaku nefouká. Musím vykonat potřebu, škrábu se k záchodu, beru za kliku a hned po otevření dveří mě do nosu praští ten puch. Oddělám prkénko a vidím tu, s prominutím, "zechca*ou" mísu, štítím se usednout, ale okolnosti mě nutí jednat rychle.....Konečně jsem zase zpátky na svém místě, ale vůbec nevím kde jsem. Neznám to tady a pořád se rozhlížím...ale nevím...Takhle bych mohl pokračovat. Teď si vemte jen blbou Regionovu. Příjdu, zmáčknu tlačítko, dveře se otevřou, jsem v řídícím nízkopodlažním voze, nastoupím, nevycházím schody, sednu si...za jízdy si zajdu na WC, zmáčknu tlačítko, otevřou se dveře, do nosu se mi line ta vůně mycích prostředků, spláchne se tlačítkem, voda teče po zmáčknutí tlačítka...výjdu, na panelu svítí, "příští stanice Velké Hoštice" vím kde jsem"...no prostě jde jen o to, že v moderním vlaku mám přecejenom lepší pocit, jsem víc uvolněný, mám své pohodlí...Je ale zase pravdou, že staří lidé nedají na staré vlaky dopustit a s novými vlaky neumějí zacházet (viz zamykání se na záchodě). Ale jdeme s dobou a určitě budu raději cestovat už jen v té Regionově než v 809 nebo 810.
27.07.2011 (22:34)  
to Flexaterista: No ta cena by hodně závisela na výrobci, době dodání a celkové počtu vagónů v objednávce. U ČD tedy klidně i přes 50M za kus:)

Co se týče notebooků a filmů, spíše jsem zažil rodinku, děti a DVD přehrávač (ten malý s LCD), poslouchat hodinu Teleblbíz je na hlavu. Nicméně po několikerém arogantní maminka zvuk ztišila a posléze se dítě stejně nudilo. Horší byla skupinka puberťáků s mobily, přehrávající si hudbu, tam ale stačilo, aby se na ně zařvalo. A nejhorší byla skupinka asi hodně "rozveselených" studentů či co, která si pouštěla film na ntb a hlasitě jej komentovala. Nepomohl ani průvodčí, až potom větší a silnější pán s krátkými vlasy a tetováním na ruce přišel, notebook jin neurvale zaklapl a když začali držkovat, tak odsekl: "Ještě budete chvilku pindat, tak to letí z okna a vy hned za ním." Asi cenil zuby, notebook už neotevřeli a pak se přesunuli do jiného vagonu. Není to košer jednání, ale na blbce nic jiného bohužel neplatí.
27.07.2011 (17:17)  
Poborskii: no, pokud si mám vybrat mezi kolejištěm plným toaleťáku + darů naší země a vagonem otlapaným od rukou špinavých od utírání šrapnelů naostro, tak Vám asi hlas nedám...
27.07.2011 (16:54)  
kaktus: být na SŽDC, tak naopak nechám České dráhy vyčistit kolejiště od těch sraček, co do něj vypouštějí. Hlavně bych zakázal toaletní papír, jelikož se pohybuji často podél kolejí, tak jsem nucen se tím bordelem prodírat a tak schválně jsem to tudle u Svojšovic (trať 221) počítal, na cca 100 metrech trati, v příkopu do pěti metrů daleko od krajní kolejnice, jsem napočítal 170 kousků toaletního papíru v různém stádiu rozkladu (ne ústřižků, těch by bylo daleko více). A to ty kousky visely i na křoví několik metrů vysoko nad kolejí. Přitom takhle to podél té koridorové trati vypadá skoro všude. Se to nezdá, ale těch exkrementů je obrovské množství a funguje jako hnojivo pro plevel v kolejišti, když potom uvážím, kolik SŽDC vydá na postřiky pesticidy, tak si myslím, že by za to znečišťování měla účtovat dopravcům speciální poplatky.
27.07.2011 (16:41)  
Ad notebooky:

Cestuji často, cestuji rád, příměstskou i dálkovou.

Sice můj notebook vydrží provoz i na výkon Ostrava - Praha, ale ocenil bych, kdybych po dojetí na služebku měl notebook nabitý. Nicméně, já jsem případ, který pokud má notebook otevřený, tak pracuje. Ale to že jste ve velkoprostoru neviděl pracujícího člověka je možné, notebookoví "pracanti" se ubírají do kupéček, protože je mnohem menší pravděpodobnost, že narazí na idiota s americkým filmem na plné koule ... zažil jsem tento fenomém v jedničce v pendolínu a bohužel ani palubní personál nebyl schopen nijak zajistit ani snížení hlasitosti filmového odpoledne turistů z NDR.
27.07.2011 (16:33)  
Na příspěvek k průběžnému vyprazdňování vakuových toalet do kolejí se nedá opovědět jinak, než Renčínem http://hodinasurrael.wordpress.com/2009/11/06/uzasnej-narod-tihle-cesi/ :-)

M 474 003 - divil byste se, na monitorech často vidím tabulky, dokumenty (ono taky bez signálu toho moc jiného nejde), když film, tak sluchátka.
Řešením je zřízení, vymezení a dodržování klidných/"živých" zón ve vlaku.

a M-průvodčí se snad komentovat nedá. Jedině ho postavit před dileme: vzdát se nedaněné režijky nebo bundokošile ? :-))
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko