..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
28.07.2011 (23:00)  
to Tomáš Palíšek: Předpokládám ironii, možná ale trolling? Do jiného kupé to nešlo, byl to velkooprostor a navíc vcelku plný (ad. přesendutí), navíc dokázali lidi rušit přes půl vagonu, takže to nebylo nevinné povídání běžnou hlasitostí, ale vyloženě hulákání a trvalo to přes půl hodiny proseb lidí a upozorňování vlakového personálu než ten pán ztratil nervy. Jiné rčení také říká: Na hrubý pytel, hrubá záplata.

to Callisto a M: Souhlasit mohu jedině snad s tím, že opravdu není důvod si za jedničku připlácet. Jednička by se měla odlišovat hlavně ve službách (třeba i doplňkových). Zásuvky bych bral jako samozřejmost všude, nicméně ve dvojce třeba menší počet, v jedničce ideálně jedna na sedadlo (aby jezdili třeba i bussinessmani). V příměstských je to diskutabilní, ale třeba dvě, tři na vagón by mohly být. Samozřejmost by mělo být dokrytí tratí signálem mobilních sítí, plus u dálkových spojů wi-fi. Nicméně tam by to mohlo být třeba R a EX v jedničce v ceně, ve dvojce za příplatek. U případných příplatkových vlaků (IC a EC by dle mého názoru měly mít nějaký příplatek) asi v obou třídách v ceně. Jednička by měla mít navrch například extra čekárnou na velkých nádražích, rezervací místa v ceně, širším místem, wi-fi a zásuvkou v ceně a garancí těchto služeb. Plus třeba tisk či na delších tratích levnější sváča či v ceně. Ale těch možností je hodně.
28.07.2011 (22:40)  
M, Callisto: když se podívám do 90% dnešních jedniček, tak taky nevidím důvod si tam jízdenku kupovat. Bohužel totiž zpravidla o zásuvky nezakopnu ani v 1 ani ve 2. (popravdě řečeno, s 3hodinovou baterkou v notebooku zásuvku stejně používám jen při cestách do Ostravy či na Slovensko).

Kdybych ale Váš styl uvažování o 2. třídě dotáhl do konce, asi bychom dodnes ve druhé třídě neměli nic jiného, než dřevěné lavice a kamna v rohu vagonu. Existuje něco jako standard a ten se prostě vyvíjí. Stejně jako považuje 99% cestujících za nepřijatelné pořizovat v roce 2011 vagony s vypouštěčem šrapnelů rovnou na koleje, považují zase jiní jako naprostý standard zásuvky, klimatizaci či wifi. Nikdy se asi nejde zavděčit všem, ale myslím, že každá taková iniciativa má něco do sebe a pokud není přehnaně drahá, není valného důvodu ji dávat jen do jedničky.
28.07.2011 (22:29)  
a klidně ať je wifi a zásuvky v každém Os, na ceně vlaku to nepřidá, na tržbách a obrazu železnice to přidá dost... ;)
28.07.2011 (22:27)  
callisto: co vy vyjmenováváte, natáhne normální lidi do vlaku, investice není nijak výrazná, zásuvky a WiFi je pár korun, jednička by se měla odlišovat především většími roztečemi, sedaly 2+1/3+0 v kupé, občerstvením na místo v ceně přepravy
28.07.2011 (22:23)  
Callisto: to zde nikdo nepopírá. Ovšem ve 21. století je určitě alespoň zásuvka standardem.
28.07.2011 (22:23)  
Nyní budu střílet do vlastních řad, rekonstrukce je fajn, ale co bysme (byste) za ty ceny jízdného chtěli? Klimatizaci dosadit určitě, dveře na tlačítko a vakuové wc jsou také standart. Zásuvky ve druhé třídě bych dal do EC-IC, v nižších kategoriích to nemá cenu. Nevím o tom, že v Rakouském S-Bahnu nebo Regio bych potkal zásuvky. Na co by tam na tu hodinku byly?

Všichni víme, že problémem není jen to, čím se jezdí, ale i to, po čem se jezdí, tudíž 140 km/h bohatě stačí a ještě dlouho (bohužel) stačit bude.

Nedávná návštěva ČR (a dvakrát strávená hodina na hlavním nádraží v Brně) mě navíc utvrdila v tom, že veřejná doprava u nás je opravdu vnímána jako socka a ten, kdo má auto tam prostě nesedne. Problémem není ani tak cena (ve srovnání se západem), ale úroveň služeb, ale bez vyšších cen se ta úroveň prostě nezvedne.
28.07.2011 (21:22)  
Jiří Horáček: tady nejde o dřevněné lavice, ani o to že že by třeba ve vlaku nebyl záchod. Záchod (vakuový), klimatizace a pohodlné sedačky jsou standart. Zásuvky a WiFi nadstandart...
28.07.2011 (21:00)  
Callisto: a postřehnul jsi už, že je 21. století, že lidi nesvítí petrolejkama a elektřina je v civilizovaném světě poměrně běžná věc...?
Pokud nepotřebuješ ty věci, které zmiňuješ ( wifi, zásuvky a nevím, co ještě ), tak Ti doporučuju jeď se podívat třeba na Ukrajinu, tam ještě jsou ve vlacích dřevěné lavice, bordel, smrad, tak pokud se Tu to líbí, já Ti to neberu.
registrovaný uživatel M 
28.07.2011 (20:57)  
Ja ti hodim petikorunu, protoze s tim vicemene souhlasim:) Kdyz bude vse v 2., tak mne nepada, proc si koupit (v jinak poloprazdnem vlaku) 1.
Casto ctu, ze 1. se ma odlisit jinak, ale malokdy presne jak...
28.07.2011 (20:49)  
Já vím že mě asi ukamenujete, ale je to můj názor. Jde o ty stále diskutované zásuvky. Podle mne do druhé třídy nepatří. Druhá třída je od toho aby se lidi (levně) dopravili z bodu A do bodu B, a vymoženosti typu zásuvka, WiFi atd. by měly být k dispozici pouze v první třídě...
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko