Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ

to Callisto a M: Souhlasit mohu jedině snad s tím, že opravdu není důvod si za jedničku připlácet. Jednička by se měla odlišovat hlavně ve službách (třeba i doplňkových). Zásuvky bych bral jako samozřejmost všude, nicméně ve dvojce třeba menší počet, v jedničce ideálně jedna na sedadlo (aby jezdili třeba i bussinessmani). V příměstských je to diskutabilní, ale třeba dvě, tři na vagón by mohly být. Samozřejmost by mělo být dokrytí tratí signálem mobilních sítí, plus u dálkových spojů wi-fi. Nicméně tam by to mohlo být třeba R a EX v jedničce v ceně, ve dvojce za příplatek. U případných příplatkových vlaků (IC a EC by dle mého názoru měly mít nějaký příplatek) asi v obou třídách v ceně. Jednička by měla mít navrch například extra čekárnou na velkých nádražích, rezervací místa v ceně, širším místem, wi-fi a zásuvkou v ceně a garancí těchto služeb. Plus třeba tisk či na delších tratích levnější sváča či v ceně. Ale těch možností je hodně.
Kdybych ale Váš styl uvažování o 2. třídě dotáhl do konce, asi bychom dodnes ve druhé třídě neměli nic jiného, než dřevěné lavice a kamna v rohu vagonu. Existuje něco jako standard a ten se prostě vyvíjí. Stejně jako považuje 99% cestujících za nepřijatelné pořizovat v roce 2011 vagony s vypouštěčem šrapnelů rovnou na koleje, považují zase jiní jako naprostý standard zásuvky, klimatizaci či wifi. Nikdy se asi nejde zavděčit všem, ale myslím, že každá taková iniciativa má něco do sebe a pokud není přehnaně drahá, není valného důvodu ji dávat jen do jedničky.
Všichni víme, že problémem není jen to, čím se jezdí, ale i to, po čem se jezdí, tudíž 140 km/h bohatě stačí a ještě dlouho (bohužel) stačit bude.
Nedávná návštěva ČR (a dvakrát strávená hodina na hlavním nádraží v Brně) mě navíc utvrdila v tom, že veřejná doprava u nás je opravdu vnímána jako socka a ten, kdo má auto tam prostě nesedne. Problémem není ani tak cena (ve srovnání se západem), ale úroveň služeb, ale bez vyšších cen se ta úroveň prostě nezvedne.
Pokud nepotřebuješ ty věci, které zmiňuješ ( wifi, zásuvky a nevím, co ještě ), tak Ti doporučuju jeď se podívat třeba na Ukrajinu, tam ještě jsou ve vlacích dřevěné lavice, bordel, smrad, tak pokud se Tu to líbí, já Ti to neberu.
Casto ctu, ze 1. se ma odlisit jinak, ale malokdy presne jak...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










