..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Neonym  mail  
28.07.2011 (18:49)  
bugear: Vždyť tam ty tlačítka bijou do očí. Alespoň to zamykací.
28.07.2011 (18:01)  
bugear:
A nebylo by přeci jen lepší vybrat použitelné nové sedačky.
Použitelné samozřejmě. Ale ještě raději ty, které jsou navíc i pohodlné. Což podle mého názoru nejsou ty, které vybrali...
28.07.2011 (17:08)  
A ty blbý předpotopní létadla, boingy i érbasy, maj zavírání hýzlu na mechanickou zástrčku furt, žádnej pokrok ;-)
registrovaný uživatel bugear 
28.07.2011 (16:54)  
@Lampik: Trochu bych to s dovolením upravil: Teď si vemte jen blbou Regionovu. Přijdu, zmáčknu tlačítko, dveře se otevřou, ale než stihnu nastoupit, dveře mě po pár sekundách přivřou. Má to sice nízkopodlažní vůz, ale v nízkopodlažní části nejsou madla, takže z nízkých nástupišť, což jsou na trati prakticky všechny, je pro mě lehčí nastupovat do vysokopodlažní části. Za jízdy si zajdu na WC, zmáčknu tlačítko, otevřou se dveře, do nosu se mi line ta vůně mycích prostředků, ovšem vzhledem k tlačítkovému hospodářství se zapomenu zamknout, takže na mě během vykonávání potřeby občas kouká půlka vagónu. Spláchne se tlačítkem, tedy pokud se mi ho zrovna podaří najít, voda teče po zmáčknutí tlačítka... vyjdu, na panelu svítí, "příští stanice Velké Hoštice" vím kde jsem".
28.07.2011 (16:13)  
Deadeye: Omlouvám se, ale hlavně v třetím případě absolutně s tebou nesdílím tvé rozhořčení. Zkus to vzít z té druhé stránky. Ti kluci si třeba zaplatili za vlak, protože si mysleli, že v klidu můžou shlédnout film, a třeba ho trochu komentovat ne? Já chápu, že jsi z toho nebyl úplně nadšenej, ale nebylo by perspektivní řešení si přesednout z kupéčka jinam? Přece, vzpomeň si na české přísloví "Moudřejší ustoupí."

PS: Čin toho silnějšího pána s krátkými vlasy si dovoluji s klidným svědomím označit za šikanu.
registrovaný uživatel DenSha  mail  
28.07.2011 (15:54)  
ad 240.025:
Hlodala ve mě zvědavost, tak jsem se rozhodl prověřit ty "padající exkrementy" z šinkansenu, a musím říct, že jste uhádl dobře.
První jednotka na šinkansenu - Ózero - ?? - byla nejen prvním vysokorychlostním vlakem, ale zároveň i prvním vlakem na světě s uzavřeným systémem WC, viz http://www.jiji.com/jc/v2?id=20091022shinkansen_0kei_05 (japonsky).
registrovaný uživatel DenSha  mail  
28.07.2011 (15:43)  
Když už bylo nakousnuto Japonsko, tak si jenom dovolím podotknout, že tam se nízkopodlažnost řešit celkem nemusí, jelikož jsou všechna nástupště vysoká (cca 1200 mm), a to i na šinkansenu. Podvozek "do vany" byl potřeba, až když se stavěly patrové vozy.
Ad záchody a elektronické zamykání: U nejnovější jednotky JR N700 na Tókaidó šinkansenu se zamyká WC otočením zámku, při čemž uživatel jasně vidí zapadnuvší západku. Tak si může být naprosto jistý, že ho nikdo nevyruší.
Jediné, co mě jakožto informatika napadne v souvislosti s elektronickým zámkem, je třeba možnost jej bez vědomí uživatele ovládat na dálku. To asi nebude žádoucí, že? :-)
28.07.2011 (14:43)  
v šedesátkách měly Japonci vlaky na 280 km/h a my měli ještě 20 let druhý vánoce z béčka... a z šinkansenu nejspíše nepadala ***** přímo na trať
28.07.2011 (12:47)  
M 474 003 "... tehdejší technika" Zvláštní že osoboní vůz "do vany" vyrobit neuměla, ale hlubinové vozy a jadernou elektrárnu ano.
Chápu, politicky to bylo neprůchodné a žabotlam dneska působí jako facka - tohle jsme uměli, stačilo to dotáhnout. Pevnější skříň, lepší podvozky. Ale ne, furt se škrábem po schodech. Schodech, za které by stavař šel sedět. Stavaři mají normovanou minimální šířku schodu 250 mm. V 810 a honeckeru je to o něco málo víc než polovina.
28.07.2011 (9:03)  
Jenomže tehdejší technika neumožňovala vyrábět nízkopodlažní vozidla, a pokud se povedla jedna vyjímka, hned následovala výroba řady 560 a 460 pod záminkou že nízkopodlažní vozidlo nesplňuje hlediska bezpečnosti. Navíc vozíčkáři podle tehdejších zvyklostí byli v ústavech a starému člověku pokaždé někdo ochotně pomohl, což je věc dnes nevídaná.
810 ve své době byla velice pokroková, nezapomeňte, že byla vyráběná jako náhrada za řadu M131, jejíž konstrukce vycházela z prvních pokusů o kolejové autobusy. Nikoho nenapadlo, že bude jezdit 40 let na spěšných a dálkových osobních vlacích.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko