Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ

A nebylo by přeci jen lepší vybrat použitelné nové sedačky.
Použitelné samozřejmě. Ale ještě raději ty, které jsou navíc i pohodlné. Což podle mého názoru nejsou ty, které vybrali...
PS: Čin toho silnějšího pána s krátkými vlasy si dovoluji s klidným svědomím označit za šikanu.
Hlodala ve mě zvědavost, tak jsem se rozhodl prověřit ty "padající exkrementy" z šinkansenu, a musím říct, že jste uhádl dobře.
První jednotka na šinkansenu - Ózero - ?? - byla nejen prvním vysokorychlostním vlakem, ale zároveň i prvním vlakem na světě s uzavřeným systémem WC, viz http://www.jiji.com/jc/v2?id=20091022shinkansen_0kei_05 (japonsky).
Ad záchody a elektronické zamykání: U nejnovější jednotky JR N700 na Tókaidó šinkansenu se zamyká WC otočením zámku, při čemž uživatel jasně vidí zapadnuvší západku. Tak si může být naprosto jistý, že ho nikdo nevyruší.
Jediné, co mě jakožto informatika napadne v souvislosti s elektronickým zámkem, je třeba možnost jej bez vědomí uživatele ovládat na dálku. To asi nebude žádoucí, že? :-)
Chápu, politicky to bylo neprůchodné a žabotlam dneska působí jako facka - tohle jsme uměli, stačilo to dotáhnout. Pevnější skříň, lepší podvozky. Ale ne, furt se škrábem po schodech. Schodech, za které by stavař šel sedět. Stavaři mají normovanou minimální šířku schodu 250 mm. V 810 a honeckeru je to o něco málo víc než polovina.
810 ve své době byla velice pokroková, nezapomeňte, že byla vyráběná jako náhrada za řadu M131, jejíž konstrukce vycházela z prvních pokusů o kolejové autobusy. Nikoho nenapadlo, že bude jezdit 40 let na spěšných a dálkových osobních vlacích.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











