..: České dráhy nahradí část pokladních jízdenkovými automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.

Zdroj: iDNES.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
27.11.2011 (20:25)  
kofr: levicové nesmysly. Ale co pak ty pokladní budou dělat?

Jinak, co je nesmyslného na samotných drahách? Nebo na pokladních? Podle toho co říkáš, nevím, ale s tímto přístupem... To by levičáci měli radost:)
registrovaný uživatel Oto 
27.11.2011 (20:17)  
Jinak automaty je řeba nejen zavést, ale taky lidi motivovat, aby je použili. Těmi 3 až 6 procenty to asi nepůjde, dřív bylo 10 procent (i když ty automaty tehdy nic neuměly).

Myslím, že 6% sleva by stačila, pokud se o ní bude obecně vědět. ČD to nyní vůbec nepropagují - tomu se teda nedivím, protože těch současných 30 automatů by mohlo být snadno při vyšší propagaci zahlceno a navýšení jejich počtu, jak vidíme, trvá 2 roky.
registrovaný uživatel PN  mail  
27.11.2011 (20:06)  
Stará paní: Přesně o to mi šlo. Ale jak koukám na ty mínusy, málokdo to pochopil. Taky jsem si při tom vzpomněl na ten nepříliš použitelný stánek na České ;)
V Rakousku to funguje právě proto, že automaty jsou na nejmenších stanicích a zastávkách a taky ty automaty něco umí a mimo jiné komunikují mnoha jazyky (vč. češtiny ;) ), ale na větších a frekventovanějších stanicích, kde jsou automaty sice taky, byly zároveň zachovány pokladny s kompletním sortimentem a nabídkou. Průvodčí ve vlacích tak mají o to méně práce a mohou se více věnovat cestujícím. To je správný přístup. Ale to není to, co ČD plánují, tedy dá-li se věřit tomu článku z IDnes. ČD plánují propustit třetinu pokladních a automaty jen na největších nádražích. To může dopadnout jen dvěma možnými způsoby a jeden je horší než druhý. Buď to dopadne jak jsem psal, tedy že automaty budou na největších nádražích ale pokladny se zruší na nejmenších, nebo se na největších stanicích instalují automaty a pozavírá většina pokladen a na těch malých pokladny zůstanou. Ani jedno není správně. Nejsem proti automatům, ale musejí se zavést správně a s citem, jinak budou jen na škodu.
registrovaný uživatel chio 
27.11.2011 (19:52)  
Stará paní: pokiaľ je treba na zaplatenie nabitý EPIK (ako v Ostrave), tak sa ani nečudujem. Napríklad študentstvo (kde by som nepredpokladal nejaké extrémne problémy s ovládaním), ktoré vlakom jazdí akurát do školy a nazad, často nemá ani In-Kartu, nieto ešte peniaze na nej.
27.11.2011 (19:45)  
Důležité je, aby automaty něco uměly a aby se jejich nákup vyplatil, tedy aby si na sebe nevydělávaly osm let. V Brně na České teď instalovali za 6 milionů super MHD stánek se super automatem na mince, bankovky i karty, ten ovšem umí pouze česky, cizí jazyky ne. Uvnitř stánku jsou dvě dámy, které podávají informace, nikdo tam ovšem nechodí, a tak dámy hrají hry na počítači. Jízdenky neprodávají, od toho je tam ten automat. Ten ovšem neprodává tzv. univerzální jízdenku. Dámy taky ne. Je třeba pro ni jít do trafiky naproti.

Uznávám, je to trochu mimo téma, ale i to je u nás možné, proto bych se před novými automaty měl raději na pozoru. Jinak automaty je řeba nejen zavést, ale taky lidi motivovat, aby je použili. Těmi 3 až 6 procenty to asi nepůjde, dřív bylo 10 procent (i když ty automaty tehdy nic neuměly).

V Brně v největších špičkách (ČT+PÁ) jsou u pokladen fronty až na 20 minut, ale čtyři jízdenkové automaty jsou vždycky prázdné, což sám vítám, ale jinak je to na pováženou.
registrovaný uživatel Pjetro 
27.11.2011 (19:43)  
Dva měsíce zpátky jsem zažil opravdu vtipnou scénu s jednou paní od SŽDC, pro kterou je dělat pokladní spíš ta méně oblíbená práce ve stanici (Ostravsko)... Já: "Dobrý den, prosím o vytištění Sporotiketu" ... P: "Dobry den, kurnik, tak včera tu na mě zkušal jeden taky špek a dneska dalši! Moment!" (přistupuje k počítači, lustruje všemožnými záložkami, trochu se snažím pomoct) P: "Aha, tudy! To bude isto vytisknut sporotiket ni?" Já: "No zřejmě ano:D" (paní se rozzářila, že to zvládla) P: "Tak, tudyk to mate" Já: "Děkuji, ještě bych potřeboval prosím koupit místenku na kolo" ... P: "Hrome, čemu dycky ja, čemu dycky ja!" (s úsměvem) ... (opět lustruje počítačem, ale tentokrát se nedaří) ... P: "No nic, sem to zase zapomněla bo to nerobim každy den, zavolame do Opavy" ... (rádce na telefonu ozřejmuje každý krok, co je třeba udělat, nadiktuju kam to chci atd, pak už to jde hladce) ... lístek vyjíždí z tiskárny ... P: "Tak tu to mate, kurňa take špeky při neděli, no ale aspoň sem se to zopakovala! (rozesmáta)
27.11.2011 (19:36)  
Ja jsem pro automaty kazdopadne,maji je i v Rakousku a perfektni,ale spise bych je nahradil v malych stanicich,aby tam nemusely ČD pěstovat pokladni,a zaroven bych tam dal tel.cislo,kdyby nekdo nevedel tak at si zavola

A co se tyka odborařů...to je parta buzeran°ů,to je ucel,ze se koupi automaty a propusti se personal,mene lidi,vice uspor,za chvili kvuli odborarum budeme jak za rakouska-uherska,co stanice,to vypravci,ktery bude mit na starosti svuj urcity usek,zrusi se zabezpecovaci zarizeni a vlaky si budou navzajem posilat podle grafikonu a cestujici se budou muset modlit,aby se vypravci podival spravne a hlavne,aby se nestala nehoda jak tenkrat s rozbitym vlakem na trati...nekteri pametnici urcite vi o co jde,a jeste se nam zvysi cena jizdenky,aby dopravce mel vubec na mzdy
registrovaný uživatel PN  mail  
27.11.2011 (19:26)  
Už vidím, jak mi ten automat prodá KMB, přijme požadavek na In-Kartu nebo vydá hotovou a o tom, že by tady na jižní Moravě prodával jízdenky IDS JMK mám také své pochybnosti. Že to navíc dopadne tak, že automaty budou na největších nádražích, ale pokladny se budou rušit na těch nejmenších je myslím předem jasné a dopadne to akorát tak, že průvodčí ve vlacích budou mít ještě víc práce. Ach jo. Prostě ČD.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
27.11.2011 (19:01)  
intelpetr: Ale tohle už dávno proběhlo - tzv. "mystery shopping" u pokladen ČD provádí externí firma už nějakou dobu. ČD si najmou agenturu, která posílá své lidi do různých měst a jejich nádraží, kde se vydávají za běžné cestující s roztodivnými dotazy a přáními. Nehodnotí se pouze znalosti (ačkoli ty především), ale také vystupování pokladních... Takže neboj, dočkáš se :o)
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.11.2011 (18:49)  
"automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku" a navíc mu nebude nadávat ani se na něj blbě ksichtit, zvládne tedy totéž jako většina pokladních, ovšem bez side-effectů :-)
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko