..: České dráhy nahradí část pokladních jízdenkovými automaty :..

UNIPAJ, foto: izdoprava.czPraha — Český národní dopravce plánuje provozovat větší množství jízdenkových automatů, kterými nahradí část pokladních. Od tohoto kroku si dráhy slibují výraznou úsporu za platy zaměstnanců. Dozorčí rada již schválila pilotní zakázku na 68 automatů. Pokud se jejich provoz osvědčí, přibude ve stanicích celkem až 340 automatů, což umožní v konečné fázi nahradit asi 420 pokladních. To se ale nelíbí odborářům, kteří argumentují mimo jiné také tím, že automat cestujícímu neporadí nejvýhodnější nabídku nebo čas odjezdu vlaku. Tvrzení se ovšem nezakládá na pravdě, neboť oba úkony mohou automaty bez problémů zvládnout. Nové jízdenkové automaty, jejichž cena se pohybuje okolo čtvrt milionu za kus, by měly být nainstalovány v průběhu roku 2013. Na rozdíl od současných automatů UNIPAJ by mělo být možné platit mincemi, bankovkami, platební kartou i elektronickou peněženkou na In-kartě (EPIK). Není třeba se však obávat, že pokladní z českých stanic zcela vymizí – zejména starší cestující nemají v automaty důvěru nebo nerozumí jejich obsluze.

Zdroj: iDNES.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 27.11.2011 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Služby

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ chio 
27.11.2011 (18:47)  
Podľa iDnes by mali automaty ísť na väčšie stanice, teda tam, kde je v špičke notorický problém s počtom pokladní. Ale najviac ma dostal citát, že automaty neporadia čas odchodu vlaku. Technicky to nie je až taký problém spraviť a najmä v medzinárodnej pokladni je "potešenie", keď sa niekto 10 minút informuje na spojenia a pokladníčka ho ani nepošle na informácie.
27.11.2011 (18:47)  
Před nasazením automatů by se ještě pro pokladní měly udělat nějaké zkoušky, které by odfiltrovaly ty protivné a neschopné staré báby a zůstaly by jen ty, které k něčemu jsou. A navíc, kdyby všechny pokladní aspoň vypadaly hezky (vím, že je to diskriminující, ale když přijde ve vlaku někdo hezký a slušný, nebo za pokladnou, tak je to mnohem lepší, než nějaká stará sprostá rašple. Na tohle zatím kápnul jen "žlutý pán" s červeným nosem).

Pro mne nejhorší bylo kromě arogance některých jedinkyň také učení vystavení obyčejného Sporoticktetu. O místence na Slovenskou strelu ani nemluvě (nedovedla pochopit, jak to můžu chtít zdarma).
registrovaný užívateľ MirekM  mail  
27.11.2011 (18:30)  
Radek Papež: Taky jsem před časem například učil pokladní žst. Praha-Vršovice, jak zadat dvě Přes, ale s platbou EPIK jsem kupodivu nikdy problém neměl, dokonce jsem se setkal i s tím, že pokladní (s asistencí kolegyně) zvládla vrátit na EPIK peníze z neprojeté části vracené jízdenky.

K automatům vs. pokladním se rozumně a s nadhledem vyjádřil také server Bugemos: http://bugemos.com/?q=node/388 (viz hlavně poznámku).
registrovaný užívateľ Nechic  mail  
27.11.2011 (18:25)  
Nemám nic proti, hlavně bych se mohl dožít toho, že budu mít 6% slevu při nákupu z EPIK všude a ne jen u privilegovaných stanic. Ale taky chci mít možnost vybrat si konkrétní místo při nákupu místenky, v dnešní době rozpoznání místenky zdarma, nabídka nejnižší ceny jako je to v eshopu a možnost nákupu jízdenky oklikou.
editor alebo admin ŽP Vlad  mail  
27.11.2011 (18:22)  
Lukas Koukal: Nová pracovní místa nevznikají? Ale někdo ty automaty musí navrhnout a vyrobit, vymyslet k nim SW, pravidelně SW aktualizovat pokaždé, když ČD vymyslí někakou promo akci, provádět jejich pravidelnou údržbu, vybírat utržené peníze a doplňovat peníze na vracení, na konci života je recyklovat... Těch lidí, které tento stroj taky zaměstná, bude nemálo. Akorát v účetnictví ČD se tyto náklady neobjeví v položce Mzdy, ČD odpadnou odvody na sociální a zdravotní pojištění... (To bude odvádět někdo jiný.)

Škoda, že zatím nikdo nevymyslel automat, který by umožnil snížení počtu pracovníků i na Nábřeží.
registrovaný užívateľ dobrou  mail  
27.11.2011 (18:18)  
Dle vlastnich zkusenosti bych si dovolil oponovat tvrzeni odboraru.
Nejvyhodnejsi jizdenku pokladni obvykle nenabidne, at uz diky sve "ochote" ci vlastnim predpisum CD.

Jeste pred casem jsem na webu CD narazil na poznamku, zrejme omylem zverejnenou, tusim ze u nejake mezinarodni slevy, ze vydavat se ma pouze na vyslovnou zadost zakaznika.
registrovaný užívateľ koffr 
27.11.2011 (18:07)  
2 Lukas Koukal: Tato obava tu je již od průmyslové revoluce a levicové nesmysly se stále nenaplnily. I přes extrémní rozmach techniky převládá obrovský nedostatek kvalifikovaných pracovníků.

Spíš bych to viděl tak: za co by si lidi v těch automatech kupovali jízdenky, když musej ze svýho platu živit zbytečný a nepřínostný místa jako jsou pokladní (potažmo dráhy vůbec).
27.11.2011 (18:04)  
hlavně by to chtělo kvalitní automat na mezinárodku, to obvykle pokladní nezvládají... ale úplné rušení pokladních je taky blbost, důležité je zachovat prodej flexi jízdenek přes internet
27.11.2011 (17:55)  
Lidičky,uvědumujete si,že všechno nahrazují stroje,ale nové pracovní místa pro lidi nevznikají?za co si budou lidi v těch automatech kupovat jízdenky když budou bez práce?
27.11.2011 (17:39)  
Jo pokladní... za sklem je asi špatně slyšet, komunikátor (vypadá jak ve vězení) chrchle a já su za idiota, když říkám Brňov a pak nechci lístek do Brna (nevidím na Váš monitor, madam), ale do Brňova.
Ve vlaku u průvodčí(ho) nikdy problém nebyl.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko