..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
26.08.2011 (19:45)  
P!zz@man: Nedívím se, auto srovnatelné pohodlím s Béčkem dneska stojí 2 výplaty - jednu dáte majiteli, druhou Bursíkovi.
26.08.2011 (19:39)  
Od doby, co mám řidičák, vlakem jezdím zřídka a tady je přesně ten důvod.
Nedávno jsem vlakem musel jet a za zpáteční jízdenku pro dva lidi dát 590,-Kč a drmácet se v Béčku, tak to je na dnešní dobu opravdu silné kafe za ty prachy. Chtělo se mi brečet.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
26.08.2011 (19:38)  
Co pořád melete o 6-ti lidech v kupé? Tyhle vozy jsou přece po rekonstrukci dělané pro 4 lidi v kupé, to přece každý už dávno ví.
registrovaný uživatel NM 
26.08.2011 (19:30)  
Dúfam, že ich budú nasadzovať na EC/EX na české súpravy ktoré budú chodiť na Slovensko.
26.08.2011 (19:29)  
Já hlavně doufám že tam dají třeba okna typ Regionova a ne vyklápěčky...
26.08.2011 (19:22)  
Tak pokud by se ta revitalizace udělala stylem 6 míst v kupé pro druhou třídu, tak ať se to klidně udělá, ale tulení dneska už v módě zkrátka není.
26.08.2011 (19:19)  
Po přečtení prvních pár řádků mě napadlo, že už jsem třeba tak unavený, že jsem zapomněl, že je dnes apríl nebo Silvestra, ale pak jsem si uvědomil, že skutečně bdím a jde o skutečnost. Tady už snad pomůže jedině nějaká promyšlená sabotáž, kdy by pár set (to by snad mohlo stačit, ne?) dobrovolníků "upravilo" veškerá zbývající béčka do takové podoby, aby šla už jen do šrotu. (Teď nechci navádět k trestné činnosti úmyslného poškození soukromého majetku, i když tohle by byl spíš dobrý skutek hodný oslavy.) Béčka snad mohly dráhy nasazovat bez uzardění před těmi 40 lety, ale dnes je to výsměch. Revitalizaci ať si strčí někam. Podvozek stejně zůstává, a ten považuju za největší slabinu vozu.
26.08.2011 (19:16)  
Nevidím v tom nic špatného. Ukazuje se, jak pokrokové vozy byly před lety vyrobeny. Nevím, co by jste chtěli, pořád to bude dlouhá krabice na osmi kolech, v tom se nedá vymyslet nic nového. A nacpat to vrtošivou elektronikou není nic světoborného. 40 let neoslaví napřesrok žádný, to byly s kombinovaným topením. Výroba probíhala 1974-dvouschůdkové, 1975-1984-tříschůdkové s velkou zákrytovou deskou nad schůdky.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.08.2011 (19:14)  
Může to mít třeba podlahu z mramoru a na ní perský koberec, ale dokud budeme v rychlíku sedět po 8mi v kupé, bude nám nehorázné vedro, při brždění ohluchneme a vyskočíme oknem a na nádražích budou vonět ty hnědé dárečky, které po vagonech zůstávají, tak nebudu cestování rychlíkem považovat za civilizované. A ještě jako bonus se z oken můžeme dívat na osobní elefanty a na lidi v nich, jak se jim dobře jede.
26.08.2011 (19:13)  
Zakytuju Škodu 120, dám nové těsnění do dveří, vyměním olej v motoru a budu tomu taky říkat modernizace.
  1 ... 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko