..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel BigDye 
27.08.2011 (6:48)  
Nerozumím odporu proti tomuhle VŘ. Tohle není modernizace ve velkém stylu, ale prostě "jen" generálka, kterou každý normální železniční dopravce musí průběžně dělat, aby udržel bezpečnost provozu. Naopak je chyba a ostuda, že se nedělaly průběžně, možná by většina nadávání na Béčka dnes nebyla. I kdyby se podařilo koupit hodně ojetin ze zahraničí, tak (kupodivu) by tu generálku potřebovaly zrovna tak. Když ne dneska, tak brzo.
26.08.2011 (23:18)  
Nene, tak tuhle sérii už nepodporuju. Radši ať ČD koupí např. 60 ojetin z Francie než tady toto. Podpůrci Áček, nezlobte se, ale tohle je cesta do pekel.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
26.08.2011 (22:44)  
Viděl bych to na výhru pro výrobce modelových železnic (nebo snad přímo jejich lobbing?). Další roky můžou lisovat ty samé vozy, které letos (aspoň v TT) dostaly nové formy nebo byly zcela nově vytvořeny. Přece to nevyhodí, kvůli nějakým ojetým emzetům :-)
Nikdy nevíš, odkud vítr vane :-)
26.08.2011 (22:26)  
hasitobur: V jeho hodnotení sa zhodneme, ja len upozorňujem na kontext, ktorý sa u ČD aj v médiách rád vynecháva. Doteraz sa u dráh nakupovalo štýlom "Veď štát určite prispeje"; to sa ale teraz mení doslova v priamom prenose. Preto prišlo zázračné riešenie - dlhopisy - a znova sa to prezentuje tak, že ČD dostali 6 mld. Kč zo zahraničia, ale už sa nehovorí, že na rozdiel od dotácií štátu, toto raz budú musieť splatiť aj s úrokmi. Skvelé na tom je, že i keď MF ČR nesúhlasilo, k emisii obligácií došlo, takže ak sa v budúcnosti v hospodárení ČD niečo "nepodarí", zatiahne to tak či tak akcionár, teda ČR, teda jej daňoví poplatníci.
Druhá vec je, v akej situácii to vyjadrenie od Žaludu vyšlo: v podstate to bol odkaz Škodovke: nechajte nás kúpiť railjety a mnohonásobne sa vám odmeníme. Keď také niečo vysloví de facto štátna organizácia, behá mi mráz po chrbte.
registrovaný uživatel bugear 
26.08.2011 (22:21)  
@Fučida: B249 je 234-239 a i kdyby se humanizovaly všechny, pořád zbude 176-179 B256.
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
26.08.2011 (21:55)  
Juraj Kováč > Kde na to vezme peníze musí vědět on. Od toho tam je, aby je dokázal sehnat. Zatím ale Žaluda celkem moc do větru nemluví a dle mého názoru je to nejlepší šéf ČD.
Abych řekl pravdu, tak jsem na to sám docela zvědavý.
dopisovatel nebo člen ŽP Zlámalík  mail  
26.08.2011 (21:48)  
Jen poznámka: vagónka v Bautzen (Budyšíně) se nejmenuje "VEB", ale Waggonbau Bautzen. To VEB znamená "Volkseigener Betrieb", tedy podnik ve vlastnictví lidu a je obdobou naší zkratky "n.p." V němčině se to psalo před názvem, tedy "VEB Waggonbau Bautzen".
Ovšem ta zpráva - nešibe někomu z vedra? Supermoderní soupravy "B-Jet" vyrážejí proti konkurenci! :-)
Za 4 dny to sotva stihnou umýt od té letité špíny...
registrovaný uživatel R 646  mail  
26.08.2011 (21:42)  
Tydle Bčka jsou jak semir gerchan taky nemstelné,až to neni hezký.Na jednu stranu raději budu jezdit dalších pár let v revitalizovaném Bčku než v klasice,ale jako je to ostuda rekonstrukce 40 let starých hnusných Bček,kterým by snad pomohla už jen jízda vysokou pecí
26.08.2011 (21:34)  
hasitobur: no tak keď už, nebolo by lepšie odkazovať na celý článok v dnešných HN, z ktorého vyplýva, že tých "150 miliard" nie je žiaden konkrétny plán, ale len Žaludovo zbožné prianie?
Tá predstava by totiž znamenala, že by po nasledujúcich desať rokov museli ČD ročne investovať dvojnásobok toho, čo investujú teraz - a rovno si povedzme, že už nákup railjetov by musel byť financovaný z dlhopisov (t.j. peniaze, ktoré nemajú, ale za ktoré im ručí celá republika) a ostatné tohtoročné nákupy sú masívne zadotované z ERDF.

A teraz hlavná otázka: kde vezmú ČD 15 miliard ročne na vagóny, keď im ešte od budúceho roka klesne príjem zo ZDO prakticky o miliardu a výraznejší vzrast tržieb sa nedá očakávať?
registrovaný uživatel tarten 
26.08.2011 (21:33)  
Na moje frfňání nejdejte. Tahle humanizace je víceméně holá nutnost, ať se to někomu líbí nebo ne. Cíl není "pozitivní" - pořídit slušné vlaky, ale "negativní" - zbavit se co nejdříve humusvágnů, co jsou strašně pro ostudu, a udělat z nich takové, které by byly sice nic moc, ale aspoň by cestující nevyháněly moc rychle. A protože škrtáním je příští rok podle novin ohroženo "jen" 15% rychlíků a zbytek vozů za dejme tomu 3 miliardy nekoupíte, tak vám stovky otravných humusů pořád zbývá. Takže je potřeba je aspoň mírně polidštit, než se podaří je odvézd do šrotu aniž by někde fatálně chyběly. Věnovat tomu málo přes 1% investic na vozového parku se jeví jako ještě dost rozumné.
Ne že bych byl nadšený, no.
  1 ... 8 9 10 11 12 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko