Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy

Proč to v této souvislosti spomínám?- ČD se není ochotna se vzdát strého šrotu, tahnout jej do kopce, rozjíždět, brzdit a nvíc ještě huntovat trať. Pokud chce ČD něco revitalizovat, tak pak né pouze přetřít novým lakem vnějšek, ale také změnit smýšlení a upustit od nehospodárnosti a "staromilství".
K tématu modernizovat vs kupovat- není důvod taky to, že ČD nakupují nové jednotky a chystají se je nasadit místo klasiky se třemi vozy, takže by se jim mohlo uvolnit větší množství Bdt?
A ještě dotaz na autora-je tu nějaká souvislost s tím vozem, který se ukazoval na Raildays?
nadšený. Interier vozů je zastaralý a mě osobně se z něj dělá zle. Ale jsem rád,že se se starými soupravami vůbec něco dělá
Já osobně též jsem znechucen že je takovýto krok potřeba (ještě jednou generálně oprášit Bčka ve stáří nějakých 35 let) ale je fakt že v ceně "něco přes milion" se těžko něco shání, předpokládám že kdyby těch Mzet rakušáci za cenu plusmínus dvojnásobnou (jestli se dobře pamatuju, taky k tomu přihazuju něco na nutné drobné úpravy jako třeba lak) měli víc tak by jich ČD víc koupilo, už dlouho tu nebyl podobně finančně výhodný kauf...
Akorát si myslím že kdyby se místo velkých reko stylu 15x Bdt udělala jejich menší reko (jen taková větší údržba) a koupilo se 5 nových vozů (finančně toplusmínus vychází) tak jim (ČD) stoupá počet slušných vozů, kdežto velkýma reko nestoupá, proto je nutné i nadále oprašovat Bčka... a tak už je to dlouho. Netroufám si říct jestli je to nedostatkem peněz nebo čím ale většinu velkých reko bych zrušil a místo nich dělal malé, plus nákup malého množství nových vozů, plus Bčka místo dehumusace vyhazovat...
P.S. Bylo by velmi záhodno aby se tyto vozy co nejdříve díky nákupům jiných vozů dostaly výhradně do role posilových a záložních vozů, to je jediná role na kterou jsou ještě jakžtakž akceptovatelné...
Plus by bylo nanejvýše záhodné kdyby už konečně začalo něco přímo finančně motivovat dopravce aby takovéto vozy používal co nejmíň - měla by tam být sleva z jízdného za "podstandart"
170 měla dávno být plně pokryta revitalizovanými vozy (a i když se to ani zdaleka neblíží vozům posílaným na Brno či Ostravu, rozdíl oproti plzeňskému standardu je propastný, nová podlaha je nezbytně potřeba - ty vozy jsou shnilé, přečalounění je třeba také, ale buď odstranit prostřední opěrky hlavy, nebo osadit tři sedadla, kompletní vyčištění je nutnost, totéž utěsnění oken a potažení skel fólií - jen nechápu, proč se rovnou neosadila tónovaná skla a potahují se stará). Bohužel repasovaných vozů na chebských rychlících je sotva třetina (zbytek je jen nalakován) a na klatovských jezdí stále staré nemyté a rozhrkané šroty, které měly dávno stát v kopřivách nebo čekat na revitalizaci či šrot. Po létech neplněných slibů je to opravdu málo a to, že rakouská Bmz opět nejdou kam měla jít raději nekomentovat...
A co se tyka tehle dehumusace. Nevim, jak na to koukat, cena je stejna jako minule. Planovany rozsah diky vymene oken nekolikanasobny. Takze bud ta minula stovka byly vyhozeny penize do kanalu (= slo za to poridit podstatne vic muziky), nebo ta soucasna cena nepasuje a bude tam nejaky skryty doplatek za viceprace. Vychazim z logiky, ze vymena oken (cca 25 na vagon) bude na te repasi prakticky nejdrazsi polozkou, protoze predelani podlah, sedacek a vybileni interieru jsou veci, ktere by mely byt razeny spis pod (pru)beznou udrzbu.
Freeman > rozdil mezi timto a regiozazrakem je v poctu - za jeden regiozazrak tu mate tusim dvacet dehumusaci
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











