..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
28.08.2011 (2:47)  
zesp - je tady jeste jeden rozmer - na Plzen vlak musi nabidnout neco "navic", protoze jinak je tam alternativa v podobe celkem dobre dalnice. Na Vsetin ale prilis volba neni a lidi "nemaji" (ne doslova) kam utect a proto si CD muzou dovolit nasadit tam "cokoliv" a ono to furt nejak lidi oslovi
27.08.2011 (23:31)  
zesp: Co jsem četl, tak by ty vozy skutečně měly jít na trasu Praha-Plzeň. Prý na všechny rychlíky, ale pouze v počtu tří vagónů. A další trasy by měly být Praha-Vsetín a Praha-Veselí.

Nicméně, otázkou je, kdy konečně vyjedou, protože už mají do konce v prázdnin vyjet, a nic nenasvědčuje tomu, že by konečně první Bmz oblétalo naše koleje.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.08.2011 (22:36)  
Sim:
pri pokusu poridit si mistenku na cestu z Plzne do Prahy v rychliku z Norimberku nebo Mnichova. Co na tom, ze zde jezdi i emzety, kdyz do nich nejde koupit mistenka
No ono by zrovna tohle mohlo být i logické - na cestu z Plzně jsou určené primárně vozy připojované v Plzni. Jinak by se mohlo stát, že si lidé jedoucí Mnichov - Praha nebudou mít kam sednout (respektive budou si muset v Plzni přejít do jiného vozu).
Jiná věc je, že ČD se obecně brání prodávání rezervací do vozů jedoucích ze zahraničí (zejména do konkrétního cestujícím zvoleného vozu na konkrétní cestujícím zvolené místo), asi proto, že nemůžou ručit za to, v jakém řazení jim to sem přijede.
27.08.2011 (22:01)  
V prvním úseku stačí pomalu i Bafíky, JD je limitována osobáky, které není vůle nechat předjíždět. Pokud jednou bude čtyřkolejka aspoň v Praze, možná snad bude mít smysl jezdit do Bene na horní, na naklápěcí ale nejspíš ne. (Samozřejmě se může stát leccos, osobáky mohou projíždět atp., pak by se naklápění možná uplatnilo. Ale zatím tomu moc nenasvědčuje.)


DJ Tiesto:
A má cenu to rozlišovat?
registrovaný uživatel zesp 
27.08.2011 (21:53)  
Bugear: K té 220 - Co bude na nově rekunstruovaných úsecích nechci předjímat, dle informací, které zatím jsou, tak tam snad 160 bude z větší části, to snad ano. Ale už jen hotový úsek z Prahy do Votic je děs. Bude to minimálně velký rozdíl rychlostí - do Benešova cca 80, pak kousek snad 100 a pak až do CB (snad) 160. Velký nesoulad. Minimálně na tomto prvním úseku by se naklápěcí technika "vyřádila"...
registrovaný uživatel bugear 
27.08.2011 (21:43)  
@SYN: Beery můžou zůstat tam kde jsou, spíš by se uvolnily Bee272.

(tedy, pokud je tady bude mít co touto rychlostí tahat)
Nebude.

@zesp: 220 by měla mít z velké části 160 i pro klasiky, ne?
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2011 (21:33)  
SYN > aby při rezervaci místenky do normálního vozu člověk neskončil v Béčku, to může jedině nas.at

Presne tahle situace nastava nejen pri nedodrzeni razeni, ale i planovane pri pokusu poridit si mistenku na cestu z Plzne do Prahy v rychliku z Norimberku nebo Mnichova. Co na tom, ze zde jezdi i emzety, kdyz do nich nejde koupit mistenka :-(
registrovaný uživatel zesp 
27.08.2011 (21:02)  
SYN:Samozřejmě, že si všichni zaslouží cokoliv lepšího, než B. Ať jezdí do Chebu třeba RJ, jde mi ale o logické řešení současné tristní situace na hlavních a hlavně "rychlých" tratích, kde chce ČD navíc bojovat s konkurencí. Proto se takto výhodně získané kvalitní vozy přímo nabízí pro první použití k "zalepení" tohoto bolavého místa jako nejlepší a rychlé řešení... Ono, kdyby se pořídily právě RJ, uvolněné kvalitní vozy z jimi nahrazených spojů by zvýšily kvalitu cestování skokem téměř všude - mělo by to vícenásobný efekt. Dle mého názoru je nejlepším vozidlem na trať 170 a 220 Pendolino nebo podobné jednotky s naklápěním, které by možnosti těchto tratí teprve plně využily, kyž už se tedy tak moc šetřilo na parametrech při rekonstrukci. O nákupu naklápěcí techniky však nikdo neuvažuje - křiklavý příklad nekoncepční dopravní politiky u nás. Co se Beerů týče - interier je oproti B zajímavě řešený, ale v současné době by tyto vozy zasluhovaly další velkou rekonstrukci. Dle mých osobních zkušeností je jejich interiér po letech už taky v bídném stavu...
27.08.2011 (20:47)  
Martin Jarath: je řeč o vozech...
27.08.2011 (20:30)  
DJTiesto:
A co již i v této diskusi zmiňované motoráky, kde je na šířku míst 5? Pravda, vyskytuje se to zřejmě jen u vozidel s velkoprostorovým uspořádáním, a tedy uličkou uprostřed.
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko