..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
27.08.2011 (20:26)  
zesp: technicky máte pravdu, ale je fakt že i oni by si na trati Praha-Plzeň (a občas i dále do Německa) zasloužili nějaké slušné vagony (jak to tu někdo označuje? důstojnost cestujícího neurážející vozy?). Asi by bylo přijatelným řešením tam poslat to nejlepší co u nás je pro rychlost 140kmh, nevím jsou to Beery nebo je ještě něco lepšího s V=140?
registrovaný uživatel zesp 
27.08.2011 (20:17)  
Někde jsem v diskusi zaznamenal, že je již snad upuštěno od v této situaci nesmyslného nápadu pustit Bmz z Rakouska na pseudokoridor do Chebu či do Budějovic a místo toho je nasadit místo Béček na I. koridor. Snad by měly jezdit na expresech do Vsetína a využila by se alespoň V 160 km/h místo 120 km/h do Cb či Ch. Představa, že pojedu z Plzně do Prahy na obyčejném R v na naše poměry "luxusním" Bmz a pak přesednu do rozhrkaného Béčka na Ex či IC směr Ostrava byla pro mě nepochopitelná. Trošku mi to připadalo jako Kocourkov. ČD nemají co dát na koridor pro 160 km/h a klíčové spoje tak jezdí s omezenou rychlostí a nízkou kvalitou a na druhé straně se budou technicky a kvalitativně odpovídající vozy dávat na technicky neodpovídající tratě. Do Chebu bohatě postačí Janoza. Když už mermomocí na obyčejné rychlíky, tak především na ty mezi Brnem a Ostravou, kde se jedná o spojení dvou největších měst Moravy a v cca polovině trati pak využijí i rychlost větší jak 120 a v několika úsecích dokonce i 160 (tedy, pokud je tady bude mít co touto rychlostí tahat)... Nevíte někdo, jak se tedy nasazení Bmz OBB aktuálně plánuje?
27.08.2011 (20:15)  
M 474 003: a kde by se tam vzaly? Nějak si nepamatuju, že by měly na západ od nás někdy lavice po osmi v kupé...To je asi provokace,nééé?:o)))Ale jestli najdeš odkaz na podobné vozy u DB či ÖBB budu rád.
registrovaný uživatel SYN 
27.08.2011 (20:12)  
M 474 003: Není pravda, samozřejmě můžu na 100% mluvit jen za sebe, ale co čtu názory většiny spoludiskutujících tak je to všechno o tom že ty vagony jsou na 140kmh, mají nic moc podvozky s hlučnými špalíkovými brzdami, vevnitř lavice pro 8 osob a asi jsem ještě na pár maličkostí zapomněl...
Nemůžu za to že tímto se vyznačovaly právě východoněmecké vozy a přibližně stejně staré mzety které se k nám dostávají z Rakouska těmito nectnostmi netrpí, navíc byly mnohem líp uržované.

SIM: Nemůžu se zbavit dojmu že ono by v podstatě mělo stačit kdyby se ve vlaku vyskytovala (tedy pokud mu nebude kazit Vmax) jedna maximálně dvě tyto trosky s "lavicema na spaní" a ono by se to celkem vytřídilo samo... v případě plnosti musí pak být zodpovědnost vlakvedoucího aby nepřipustil aby se někdo zašpéroval ve dvou v kupéčku, to je přece JEHO odpovědnost toto kontrolovat (a případně inkasovat za nadpočetně obsazená místa) - často nám tu hlásí někteří spoludiskutující jak v průměru poctivě dodržuje své povinnosti vlakový personál ČD tak to asi nebude problém ne? Samozřejmě dokud je poloprázdno tak ať si toto s pánembohem cestující provozují, stejně taková ta "normální většina" dá od těchto vozů ruce pryč.
Samozřejmě je potřebnou podmínkou lepší dodržování řazení vlaků... mj. aby při rezervaci místenky do normálního vozu člověk neskončil v Béčku, to může jedině nas.at
27.08.2011 (19:44)  
Kdyby se podobné vozy dovezly z Rakouska nebo Německa, tak tady budete hýkat štěstím, jaký dobrý tah ČD udělaly. Poměrně slušně repasované vozy vám vadí jenom proto, že byly vyrobeny v bývalém východním bloku.
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2011 (19:15)  
wałbrzych > tady nejde o to, ze se bezne 8 lidi v kupe nevyskytuje. Ono totiz zpravidla pri obsazeni cca peti lidmi uz stoji dalsi lidi radsi na chodbicce.

Jde o uplne jinou vec - totiz o fakt, ze ci plnejsi vlak, tim vetsi efektivita provozu. Jakmile zacne dopravce sam uznavat to, ze optimalni pohodli je pri maximalne dvou lidech v kupe, je to rozjezd po spirale vozeni prazdnych vlaku a vyhaneni cestujicich. Cestujici budou mit pocit, ze je vlak plny, prestoze je vycerpana polovina jeho teoreticke kapacity. Do kupe obsazeneho sedmi lidmi si dobrovolne mistenku nekoupi asi nikdo ... takze vysledek je presne ten, jaky tu ted mame. Jedni becka vychvaluji do nebes, protoze se tam da lezet - ovsem tito cestujici jsou pro dopravce problemem, nebot s jednou jizdenkou zabiraji ctyri mista. Druzi nadavaji na ty lavice, bo se nechteji tulit a mackat, kdyz jezdi prevazne ve spicce.

V pripade, ze bude ve vlaku malo lidi, vagony ubirat nebudeme, vzdyt preci tam bude aspon vetsi pohodli. A pokud to je narvany, proc bychom pridavali, kdyz jeste nejsou vsechna mista plna.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.08.2011 (19:07)  
wałbrzych:
Častěji zažívám, že než aby se tam lidi cpali v osmi, tak raději bivakují v uličce - nicméně v takovém případě ČD kouknou do kupé a prohlásí, že jsou ve vlaku ještě volná místa, tedy není naplněn a není nutné přidávat další vozy (někdy se najdou iniciativní průvodčí, kteří začnou nutit ty lidi z uliček, aby se přesunuli do kupé - no myslím, že tím pomůžou leda sobě a pojízdnému občerstvení, pro cestující je to prašť jako uhoď). Spousta lidí také aktivně brání plnému naplnění kupé batohama a taškama a jinými věcmi, případně rovnou zalehnou celou sedačku - když si někdo to místo vyprosí, tak ho obvykle uvolní, ale spoustě lidí je nepříjemné někoho o takovou věc žádat.
Tedy odpovědí je: většinou se nezaplní všech 8 míst, ale to tím spíš není důvod, aby tam těch 8 míst bylo, neboť nejde ani tak o to, že obvykle postačuje menší kapacita, ale spíš o to, že lidi nechtějí zaplnit všech 8 míst, a to ani když už kapacita nestačí. A že se v 6 lidech obvykle lépe sedí v kupé pro 6 než v kupé pro 8, to tu už někdo psal a je to asi jasné.
27.08.2011 (17:52)  
Přidávám se k těm sporým hlasům, které věc vítají. Zdejší náročné šotoušstvo se zřejmě předhání, kdo Béčka víc pomluví. Zajímalo by mě, v kolika procentech případů opravdu zažívají v kupé 8 osob.
Já naopak vítám, když stará věc dokáže po generálce nadále solidně sloužit a nemusí jít do šrotu proto, že zkrátka není úplně up-to-date -- tak jako nemusíme boty hned vyhazovat, ale můžeme donést je k ševci.
27.08.2011 (16:54)  
Donrý deň
Všiml jsem si fotky která je přidaná jako „modré lákadlo“.. Neladí mi to na tom jedna věc. Jaktože dveře nejsou „vybarveny“ tmavě modrou? Jedná se o počáteční verzi najbrtu nebo o konečnou verzi? (Tipuju spíše tu počáteční.)
Dále z jiného soudkou když jsme u kvality vozového parku.
Je nanejvýš úsměvné když je na Kusých kolejích v Brně Historický motorák řady 851 a na nástupišti odkud odjíždí Spěšný vlak po 340(-341) Vláře taky 851.. Divím se že za to ČD nezačali vybírat také historické jízdné... Mnohem více lidí by si uvědomilo že mají tu vzácnou možnost svést se vrakem který měl být ve šrotu a ne v běžném provozu... Alespoň by jich tolik nenadávalo, jaktože tam není 842... Jsou to ti lidi ale nevychovanci!! Měli by být vůbec rádi že neplatí za nostalgickou jízdu v běžném provozu s přírážkou.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
27.08.2011 (15:28)  
Ono koneckonců když není ani moc horko, ani moc zima, neprší dovnitř, sedačky nejsou rozbité, funguje světlo (a případně topení), ten miniaturní košík nepřetéká odpadky a v kupé není víc jak šest lidí, tak je to B celkem pohodlné… Kdyby ČD přeznačily B (a 810 a podobné archivní věci) na 3. třídu, která by byla třeba o 20% až 50% levnější, tak bych si vůbec nestěžoval a jezdil vesele béčkama. (Pořád se tím neřeší takové věci jako jak moc to huntuje koleje a tak, ale v tom se nevyznám.)
Zároveň se ale bojím, že pokud by tohle u ČD zavedli, tak by tím prokázali, že cestujícím vlastně B zase tolik nevadí, a nikam bychom se neposunuli.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko