Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy

Nemůžu za to že tímto se vyznačovaly právě východoněmecké vozy a přibližně stejně staré mzety které se k nám dostávají z Rakouska těmito nectnostmi netrpí, navíc byly mnohem líp uržované.
SIM: Nemůžu se zbavit dojmu že ono by v podstatě mělo stačit kdyby se ve vlaku vyskytovala (tedy pokud mu nebude kazit Vmax) jedna maximálně dvě tyto trosky s "lavicema na spaní" a ono by se to celkem vytřídilo samo... v případě plnosti musí pak být zodpovědnost vlakvedoucího aby nepřipustil aby se někdo zašpéroval ve dvou v kupéčku, to je přece JEHO odpovědnost toto kontrolovat (a případně inkasovat za nadpočetně obsazená místa) - často nám tu hlásí někteří spoludiskutující jak v průměru poctivě dodržuje své povinnosti vlakový personál ČD tak to asi nebude problém ne? Samozřejmě dokud je poloprázdno tak ať si toto s pánembohem cestující provozují, stejně taková ta "normální většina" dá od těchto vozů ruce pryč.
Samozřejmě je potřebnou podmínkou lepší dodržování řazení vlaků... mj. aby při rezervaci místenky do normálního vozu člověk neskončil v Béčku, to může jedině nas.at
Jde o uplne jinou vec - totiz o fakt, ze ci plnejsi vlak, tim vetsi efektivita provozu. Jakmile zacne dopravce sam uznavat to, ze optimalni pohodli je pri maximalne dvou lidech v kupe, je to rozjezd po spirale vozeni prazdnych vlaku a vyhaneni cestujicich. Cestujici budou mit pocit, ze je vlak plny, prestoze je vycerpana polovina jeho teoreticke kapacity. Do kupe obsazeneho sedmi lidmi si dobrovolne mistenku nekoupi asi nikdo ... takze vysledek je presne ten, jaky tu ted mame. Jedni becka vychvaluji do nebes, protoze se tam da lezet - ovsem tito cestujici jsou pro dopravce problemem, nebot s jednou jizdenkou zabiraji ctyri mista. Druzi nadavaji na ty lavice, bo se nechteji tulit a mackat, kdyz jezdi prevazne ve spicce.
V pripade, ze bude ve vlaku malo lidi, vagony ubirat nebudeme, vzdyt preci tam bude aspon vetsi pohodli. A pokud to je narvany, proc bychom pridavali, kdyz jeste nejsou vsechna mista plna.
Častěji zažívám, že než aby se tam lidi cpali v osmi, tak raději bivakují v uličce - nicméně v takovém případě ČD kouknou do kupé a prohlásí, že jsou ve vlaku ještě volná místa, tedy není naplněn a není nutné přidávat další vozy (někdy se najdou iniciativní průvodčí, kteří začnou nutit ty lidi z uliček, aby se přesunuli do kupé - no myslím, že tím pomůžou leda sobě a pojízdnému občerstvení, pro cestující je to prašť jako uhoď). Spousta lidí také aktivně brání plnému naplnění kupé batohama a taškama a jinými věcmi, případně rovnou zalehnou celou sedačku - když si někdo to místo vyprosí, tak ho obvykle uvolní, ale spoustě lidí je nepříjemné někoho o takovou věc žádat.
Tedy odpovědí je: většinou se nezaplní všech 8 míst, ale to tím spíš není důvod, aby tam těch 8 míst bylo, neboť nejde ani tak o to, že obvykle postačuje menší kapacita, ale spíš o to, že lidi nechtějí zaplnit všech 8 míst, a to ani když už kapacita nestačí. A že se v 6 lidech obvykle lépe sedí v kupé pro 6 než v kupé pro 8, to tu už někdo psal a je to asi jasné.
Já naopak vítám, když stará věc dokáže po generálce nadále solidně sloužit a nemusí jít do šrotu proto, že zkrátka není úplně up-to-date -- tak jako nemusíme boty hned vyhazovat, ale můžeme donést je k ševci.
Všiml jsem si fotky která je přidaná jako „modré lákadlo“.. Neladí mi to na tom jedna věc. Jaktože dveře nejsou „vybarveny“ tmavě modrou? Jedná se o počáteční verzi najbrtu nebo o konečnou verzi? (Tipuju spíše tu počáteční.)
Dále z jiného soudkou když jsme u kvality vozového parku.
Je nanejvýš úsměvné když je na Kusých kolejích v Brně Historický motorák řady 851 a na nástupišti odkud odjíždí Spěšný vlak po 340(-341) Vláře taky 851.. Divím se že za to ČD nezačali vybírat také historické jízdné... Mnohem více lidí by si uvědomilo že mají tu vzácnou možnost svést se vrakem který měl být ve šrotu a ne v běžném provozu... Alespoň by jich tolik nenadávalo, jaktože tam není 842... Jsou to ti lidi ale nevychovanci!! Měli by být vůbec rádi že neplatí za nostalgickou jízdu v běžném provozu s přírážkou.
Zároveň se ale bojím, že pokud by tohle u ČD zavedli, tak by tím prokázali, že cestujícím vlastně B zase tolik nevadí, a nikam bychom se neposunuli.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











