Praha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.
Zdroj: České dráhy
| 1.9.2011 (17:00)
Karel Kovářík: Bistro v Pendolinu na BEx nefungovalo už jen proto, že na standardní soupravě (Aee+3xB s plyší) žádné občerstvení také nebylo.
Aleš Liesk.: Povinná místenka za 0 Kč mezi Prahou a Brnem se vztahovala na kategorii SC (tehdy ještě 3 páry), nikoliv na Ex.
Já bych viděl v Ostravě něco jiného:
1) Je to jediný (bývalý okres) v republice s počtem obyvatel kolem 1 000 000 obyvatel vyjma Prahy.
2) Tepna na východ (možná nejvytíženější relace v ČR a dále do ciziny), nepočítám-li tranzit DB - ÖBB(MÁV)
3) nastupující konkurence
Závěr: vím, že sem téma Railjet nepatří, ale Pendo má svoje místo. Cheb by byla dobrá volba, ale asi ve větší míře než jednou týdně. Kdyby nastoupily soupravy VC, z prestižních vlaků by šly vozy Bee, Bmee, Bpee na některé Expresy, ze kterých by mohly být "deklasovány" vozy Bee272 a Bee273(dříve Beer) na rychlíky a ne jen relace Bohumín - Brno - Praha a to ještě jen omezeném počtu. Mohly by být z těchto vozů celé soupravy a ne Aee145 + BDhmsee + 2xBee273 + 2xB. To samé by se dalo aplikovat na trati 170, kde by nemusely jezdit vozy A + BDmsee + 3xBmz + B, jak je v návrhu. Jakýkoliv špalík na této trati postrádá smysl (myslím zrekonstruované úseky). Tím jsem jen chtěl říct, že by bylo nevhodné vzít klima Bee na Tanvald, když udělá službu na rychlejším a viditelnějším místě. Ale je to jen můj názor
a nevidím důvod, proč právě ostrava má mít přednostní právo na to nové.....
Ještě že nejsem Chachar (tím se samozřejmě Moravskoslezskému kraji omlouvám)
Tak po celou dobu určitě ne. Když nepočítám pomalé jízdy, občas je tam nějaká 100, ale za Smíchovem jsou oblouky na 60 a 70 a pak občas nějaká 80 a tak. V Berouně bývala 50. Jo a pochybuju, že by to bylo verifikované na klopení.
Ujetej:
Co třeba "SC VYBUBLANY OSTRAVAK"?
Nádražák: osobně si myslím, že zpočátku bude povinná místenka za 0,-, jakmile se to trochu zaběhne tak se na to hodí klasická cena jako pro ostatní SC
To se mi nezdá. Čistě podle citu bych to viděl na zvýšení na běžnou rychlíkovou místenku.
Tom Kraus
Když začínalo v roce 2005 na trati do Děčína, stálo se tam dost často
Jenže to se neklopilo a jezdilo podle normálních rychlostníků. - To si ale nejdřív musíš ověřit
Jezdilo i 160, proto se před koncem grafikonu (tuším při 2. změně) měnily rychlosti v sešiťáku, protože 772/ 777 měly jen 140. Takže se musela změnit rychlost vlaků, osadit rychlostníky N a pak se asi od srpna jezdilo 160. V Beřkovicích to bylo něco jako teď v Opatově
na Brněnských expresech, místenky také nebyly povinné.
Na to, že by pendolíno jezdilo BE, si nějak nevzpomínám (nicméně to nevylučuji). My jsme s tím do Brna taky jezdili (ale na nějakém Smetákovi či čom), místenka byla sice za 0 Kč, ale byla povinná
Na BEx ech jezdil vždy, když byl jeden kus navíc, nebo v určitém období na vybraných obratech
Hlavně mezi Prahou a Berounem na těch shnilejch kolejích a bábobloku :-)
infect:
proč se nezdvojkolenil celý úsek až do Chebu
Doporučuji si tu trať někdy projet. Místy je to trochu podobné Posázavskému pacifiku či Pražskému Semerinku (co do trasování...)
Busman
kdy se v lázních mění turnusy
V sobotu. Už asi sto let :-)
Samoplátci, co přijedou na tři dny, nejsou "turnus".
Tom Kraus
Když začínalo v roce 2005 na trati do Děčína, stálo se tam dost často
Jenže to se neklopilo a jezdilo podle normálních rychlostníků.
na Brněnských expresech, místenky také nebyly povinné.
Na to, že by pendolíno jezdilo BE, si nějak nevzpomínám (nicméně to nevylučuji). My jsme s tím do Brna taky jezdili (ale na nějakém Smetákovi či čom), místenka byla sice za 0 Kč, ale byla povinná.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










