..: Pendolino od prosince také na trati do Plzně :..

680.001 před Hořovicemi na trati 170, foto: Vitek_VPraha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 1.9.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
01.09.2011 (23:00)  
Važme si toho pendolína. Nemáme v Čechách moc jednokolejných tratí, kde se dá pravidelně jezdit poměrně výrazně přes 100 km/h, o naklápění raději ani nemluvě. Rvát to 100 nebo i 120 oblouky v dlouhých skalních průkopech mezi Svojšínem a Brodem nad Tichou, kde po nějakých 100 - 150 metrech koleje mizí "za roh", na to opravdu ještě nejsme zvyklí. Zdravím, ZdŠ
01.09.2011 (22:43)  
Uz vidim, jak si cestujici z dobrovule CD, budou nenasytne dopravat komfort SC. Samotne Pendolino jednou tydne obslouzi koridorovou trat az do Chebu!

Smesnost, korupce, vysmech.
registrovaný uživatel zesp 
01.09.2011 (22:43)  
Peta303: Souhlasím s Michalem Jarošem. Bmz by měly v první řadě "zalátat" spoje vyšší kvality a to nejen jako náhrada za prosté B, ale i za jejich odvozeniny, jako jsou špalkové Bee, Beer a pod. Těch jezdí mezi Prahou a Ostravou taky stále dost... Tyto vozy by se pak měly přesunout na další významné tratě, jako je např. Brno - Přerov a až co zbyde, by teprve mělo jít na "slepé větve uměle vytvořených koridorů" - jak zde někdo velice výstižně vyjádřil... To už by pak někdo, kdo je třeba z Turnova mohl chtít, aby Bmz prioritně jezdila třeba na R do Tanvaldu. prvně se prostě musí pokrýt trasy významné a vlaky vyšší kvality, pak přijdou na řadu ostatní (možná). Pendolino - to je to správné vozidlo, co na tuto trať patří!!! O hodinu kratší doba oproti klasickému R, to je přeci paráda a hlavní přednost pendolina... Jeho zavedení na 170 vnímám jako velice pozitivní "průzkumný" krok. Alespoň se ukáže, zda si na trati, kde může suveréně vyniknout, najde i svoje ekonomické opodstatnění...
01.09.2011 (22:20)  
osobně si myslím, že zpočátku bude povinná místenka za 0,-, jakmile se to trochu zaběhne tak se na to hodí klasická cena jako pro ostatní SC
registrovaný uživatel Sim 
01.09.2011 (21:55)  
Patrik Juhas > ze by mel excel sekeru a nestihal 750ku?
01.09.2011 (21:33)  
Nevíte nekdo proč dnes na Rychlíku 752 (Praha hl.n-Cheb) jelo 11 vagonu??? a z toho jeden lužkovej a jeden lehatkovej.:)
01.09.2011 (21:14)  
Karel Kovářík: Pendolino lidi na stojáka přepravovat určitě může. Když začínalo v roce 2005 na trati do Děčína, stálo se tam dost často (koncem GVD to jelo párkrát i na rychlíku do Brna), když od léta 2008 jezdilo podle možností na Brněnských expresech, místenky také nebyly povinné.
Ovšem pokud má být spoj do Frantovek představovat nějaký nadstandard, v rámci pohodlí cestujících by tam asi povinné místenky být měly, na stojáka bez výhledu z okna bych to tedy jel nerad.
01.09.2011 (19:51)  
Michale, na trati Beroun-Plzeň se NAD provozuje minimálně, tam se kope za provozu.
01.09.2011 (19:41)  
Jestli ČD chtějí, aby to vůbec někdo využíval, měla by být povinná místenka maximálně na ceně místenky jako na obyčejný R/EC (tj. 70/35 Kč), co je také (dle mě) nejvíce pravděpodobné. Pokud by to bylo méně, nebylo by to tak výdělečné, pokud více, bude v tom jezdit akorát vzduch.
01.09.2011 (19:40)  
Peta 303 - Pochopte, že ačkoli ty Bmz slíbili, což je od nich podfuk, tak prvotně by měly být na vlacích údajné vyšší kvality - tzn. Ex, EN, EC, IC, tam by měla béčka zmizet naprosto přednostně, i před rychlíky na 170 (u těch expresů do Německa kde taky do Plzně jezdí béčka, tam ať klidně ty Bmz dají, nebo ať dají do JŘ poznámku, že "poslední dva vozy jsou vedeny jako rychlík", jelikož to stejně zastavuje jako rychlík.
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko