..: Pendolino od prosince také na trati do Plzně :..

680.001 před Hořovicemi na trati 170, foto: Vitek_VPraha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 1.9.2011 (17:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Karlovarský ČR Plzeňský


  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sim 
02.09.2011 (8:42)  
zesp > A i mezi Prahou a Ostravou je díky klopení taky o dost rychlejší než klasiky ... o kolik? A ted nemyslim rozdil v jizdnich dobach dle vyveseneho neradu.
registrovaný užívateľ zesp 
02.09.2011 (8:28)  
Výjimečnost trati 170 je právě v onom jednokolejném úseku, který je díky rekonsktrukci možno naklápěčkami pojíždět mnohem rychleji než klasikami. Ono už jen řítit se 150 po jednokolejce uprostřed lesa bude docela zážitek... A o těch obloucích mezi skálami, jak tu někdo psal, se ani nezmiňuji. Nasazením takovýchto vozidel dává rekonstrukci této trati smysl, protože její výsledek pro klasiky je i dle mého názoru spíše rozpačitý... Chtělo by to ale zavést zde takovýto spoj pravidelně v rozumném časovém rámci, aby splnil roli jakéhosi alespoň jednoho rychlého denního spojení velkých měst na trase. 1x týdně je opravdu málo. Chápu ale, že v onom logickém exponovaném časovém rámci nyní dělá Pendolino na hlavním koridoru mnohem více muziky a jejich počet je pro rozšíření jejich působení opravdu nedostatečný... A i mezi Prahou a Ostravou je díky klopení taky o dost rychlejší než klasiky, takže jejich případná náhrada RJ je taky diskutabilní...
registrovaný užívateľ Jugy  mail  
02.09.2011 (8:09)  
borovička: Pokud to bude v sobotu vlak navíc, tak to bude mrhání peněz.
ČD tvrdí, že ta souprava by jinak stejně stála někde v Praze několik hodin bez využití, tak se aspoň takhle projede na západ. A jestli to bude vlak na vlastní triko ČD (bez dotací), pak mrhání peněz to bude pouze v případě, že součet všech tržeb z jízdného nepřevýší součet všech provozních nákladů na tento spoj. Tolik teorie. Praxe (jak známo) bývá často dost jiná a zdaleka ne tak přímočaře jednoduchá.
02.09.2011 (7:45)  
Pokud to bude v sobotu vlak navíc, tak to bude mrhání peněz. Pokud to nahradí pravidelný vlak, tak to nudou mít (nejen) cyklisté radost. V této časové poloze bývá v létě občas pěkně husto.
registrovaný užívateľ Ujetej 
02.09.2011 (7:30)  
Patrik Juhas

Protože po nehodě (Kařízek) byla na vlaku Ex 350 navíc náhradní souprava, která jako první projela po obnovení provozu(Ex 357) a R 440, který měl 100' z Třince (mimochodem jel nez. trakcí přes vlečku Železárny Třinec do Těšína - na 320 byly spadlé dráty), tak jel R 750 jen o síle A + BDhmsee + B. Vlivem noční výluky na Vyšehradě a problémů při rovnání vlaků a oběhů nešlo ze Smíchova stáhnout vlak R 752 pro vlak 750. Takže na R 752 byla kmen. sv + WLAB + Bc + 3xB(vše od R 440)
registrovaný užívateľ Ujetej 
02.09.2011 (7:23)  
Určitě zase vymyslí nějaký úžasný název, jako SC Pendolino. Kdo by byl pro kreativnější název, třeba jako "ŠVIHÁK LÁZEŇSKÝ". Mělo by to i ducha
02.09.2011 (5:42)  
Když už je tu aktualita o Pendolinu, dovolím se podělit o novinku, která, jak se mi zdá, nikde neproběhla...jde mi o to, že jsem si chtěl pořídit na 2. září místenky do Slovenské strely z Prahy do Brna pro sebe a kamarádku ke SporoTiketům. Popravdě řečeno, pokud by již nebyl kontingent místenek za 0,-Kč, nekupoval bych místenky za plnou pálku. Ale od paní v ČD centru jsem se dozvěděl, že od teď místenka stojí 35,-Kč. Takže 70,-Kč dohromady. Ale na webu se o tom zatím nikde nepíše...
registrovaný užívateľ Mrwigles  mail  
02.09.2011 (0:17)  
A co by na 171 dělali?? Nedávno tu proběhla ta jejich veleslavná oprava, na kousku vyměnily pražce za jiný starý, svařili koleje, ořezali křoví, co víc by na ní mohli dělat :D:D Jo a to dělali jen jednu kolej... po druhy se nejezdilo asi jen 3 dny :D Aspoň by ji mohli upravit pro ty klopidla, to by se zkrátila jízdní doba ještě o mnohem víc.
01.09.2011 (23:50)  
Co jsem slyšel, tak Pendolino smí vozit lidi na stojáka, ale nesmí u toho klopit. Takže do F.L. bude určitě povinná místenka.
Jinak už se těším na přepřahy přes hrbatou. :-) Anebo se se 171 nebude celý rok nic dělat?
01.09.2011 (23:22)  
Beroun - Plzeň je to sice občas už nový, ale pořád tam jsou výluky, takže nevím, jak to chtěj dělat s případnou NAD.
Pokud není průšvih, tak se s NAD nejezdí. Většina úseků je na 150-160 km/h pro klopidla.
  1 ... 6 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko