Praha — Když se na jaře letošního roku konala u příležitosti otevření koridoru z Plzně do Chebu prezentační jízda jednotky řady 680 Pendolino po trati 170, vedoucí z Prahy (Berouna) do Chebu, většina místních lidí ani nedoufala, že tato moderní jednotka do těchto končin někdy znovu zavítá. Ještě nedávno těžko uvěřitelná myšlenka se však od letošního prosince stane realitou. Aktualizovaný návrh jízdního řádu pro trať 170 pro příští rok, který vstoupí v platnost 11. prosince 2011, totiž kromě dvou zrušených rychlíků obsahuje i vlak SuperCity na trase (Bohumín –) Praha – Františkovy Lázně. Vlak IC 502 budou České dráhy, stejně jako všechny ostatní spoje SC Pendolino, provozovat na vlastní podnikatelské riziko. Jezdit však bude jen jednou týdně, a to vždy v sobotu na jednom páru spojů. Z Prahy odjede v devět hodin; na trase zastaví jen v Plzni, Mariánských Lázních, Lázních Kynžvart a v Chebu. V 11.41 přijede do cílové stanice – Františkových Lázní. Mezi Prahou a Chebem bude navíc přibližně o hodinu rychlejší než klasický rychlík. Zpět se Pendolino vydá ve 12.19 a do Prahy dorazí tři minuty po patnácté hodině. V současné době probíhají jednání o tarifu a přepravních podmínkách, které zatím nejsou definitivní.
Zdroj: České dráhy
| 1.9.2011 (17:00)
ČD tvrdí, že ta souprava by jinak stejně stála někde v Praze několik hodin bez využití, tak se aspoň takhle projede na západ. A jestli to bude vlak na vlastní triko ČD (bez dotací), pak mrhání peněz to bude pouze v případě, že součet všech tržeb z jízdného nepřevýší součet všech provozních nákladů na tento spoj. Tolik teorie. Praxe (jak známo) bývá často dost jiná a zdaleka ne tak přímočaře jednoduchá.
Protože po nehodě (Kařízek) byla na vlaku Ex 350 navíc náhradní souprava, která jako první projela po obnovení provozu(Ex 357) a R 440, který měl 100' z Třince (mimochodem jel nez. trakcí přes vlečku Železárny Třinec do Těšína - na 320 byly spadlé dráty), tak jel R 750 jen o síle A + BDhmsee + B. Vlivem noční výluky na Vyšehradě a problémů při rovnání vlaků a oběhů nešlo ze Smíchova stáhnout vlak R 752 pro vlak 750. Takže na R 752 byla kmen. sv + WLAB + Bc + 3xB(vše od R 440)
Jinak už se těším na přepřahy přes hrbatou. :-) Anebo se se 171 nebude celý rok nic dělat?
Pokud není průšvih, tak se s NAD nejezdí. Většina úseků je na 150-160 km/h pro klopidla.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










