..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Related newsopen/close

More on Dopravci Služby

More from Česká republika (celá)


  1 ... 20 21 22 23 24 ... 46      Zpráv na stránku:   
27.09.2011 (22:35)  
No vidím, že ti, kterým leží Žluté vlaky v žaludku dál a dál tapetují.....
No jsem zvědam na komentáře tak cca za rok, až přibude další konkurent ČD a vlastně i Žlutým vlakům. Měli by jste si šetřit síly :-)

Ale jak už bylo napsáno, nikdo po vás nechce, abyste jezdili Žlutými vlaky. Klidně jezděte s ČD....
Registered user kamt 
27.09.2011 (21:25)  
Všude, kde se točí kola se musí dávat pozor, trochu mně mrzí, že v souvislosti s provozem nového dopravce se jen chlubí s lepšími službami k zákazníkům, jídlem, pitím, hudbou na záchodě atd, ale důraz na bezpečnost už nikdo nedává, protože zřejmě šéfové z firmy Regiojet provozu moc nerozumí. Projel jsem vlakama kus Evropy, ale nikde nedávali vodu, noviny a jídlo. Jednou jako odškodnění za výluku v Holandsku sáček lentilek. Chtělo by to víc úcty k zaměstnancům v provozu ať už jezdí u modrých, žlutých nebo u živé dopravní cesty.
Registered user Kakov 
27.09.2011 (20:30)  
DANYSEK: kurna, vy mate hodne kratkou pamet

ono je trochu rozdíl, jestli má někdo stovky vlaků a par nehod, nebo odjede 6 jízd a během nich udělá 5 průserů....

dětské nemoci, když si koupim pistol na legální zbr.pas a druhej den mi v tramvaji vystřelí a někoho zabije, taky se můžu vymluvit na to, že jsou to dětské nemoci, že jsem se tu pistoly ještě nenaučil zajistit??
Registered user Petr Šimral  mail  
27.09.2011 (19:56)  
ad Petr Budvar: pokud je mi známo, tak 162 RJ jsou vybaveny kombinací TRS a GSM-R, pravděpodobně VS 67.
Registered user Ujetej 
27.09.2011 (19:47)  
A jeste neco. Radeji bezpeci nez komfort. 7500 vlaku CD denne dnes bez zavady na strane CD oproti IC 1007 (Dluhonice) a IC 1010 (Hranice). To mame pomer 7500(CD):4(RJ) vlakum bez zavad
Registered user Ujetej 
27.09.2011 (19:45)  
danysek:
ujetej srovnavat pocty vlaku je jiste zajimavy ukazatel, ale zkuste se zamyslet nad zkusenostmi RJ vs CD - CD je stara firma, RJ nove vznikla... Ostatne kazda nova vec miva detske nemoci, ostatne viz napr. davna afera s mizicimi vlaky na pocitaci rizenych zabezpecovackach od AZD...
Ale tam by se stratil i Radim. To je vec AZD a ne CD. Sypes hrusky a pisek na jednu hromadu. A ta reklama v mediich? Co si takhle vybrat spoj stejne kategorie? Taky umim bit desetileteho kluka. Ale vy vsichni zde si asi na sobe rovne netroufnete. Proc porovnavat IC (CD by mely jiste nizsi komfort, to nepopiram), kdyz muzu jet do Pardubic s Jancurou, tam presedlat na prvni hlinu a pri tom si vyfottit ten nejhorsi Bdmtee z PCE kraje.
To je nase Ceska povaha. Proto tu nic nejde. Urcite jezdis vsude v obcich max. 50 km/h, ZE???
Registered user Petr budvar  mail  
27.09.2011 (19:29)  
Ano. Čili v současné době TRS (GSM-R neuvažuju) nemají. Ale snad tam mají alespoň nějakou 150 MHz Motorolu, jako bez vysílačky v provozu si neumím nějak představit operativní řízení, třeba při posunu, ví někdo, jak maj loko v tomto ohledu vybavené?
27.09.2011 (18:59)  
AL: (ne)zdaneni benefitu je jina kapitola... na druhou stranu bych si nedelal iluze o tom, ze pridelene auto k soukromemu pouzivani bude vzdy radne zdaneno... ;-) Dira se vzdycky najde...

ujetej srovnavat pocty vlaku je jiste zajimavy ukazatel, ale zkuste se zamyslet nad zkusenostmi RJ vs CD - CD je stara firma, RJ nove vznikla... Ostatne kazda nova vec miva detske nemoci, ostatne viz napr. davna afera s mizicimi vlaky na pocitaci rizenych zabezpecovackach od AZD...

Martin Utajeny kurna, vy mate hodne kratkou pamet - to uz jste zapomel, jak na konci srpna to Os 7800 nasil zezadu do stojiciho nakladu u Karizku? Nebo projeti navesti zakazujici jizdu Os 9326 v Libni a nasledna kolize s posunujici lokomotivou cca tyden predtim? Takze jako u RJ jako cekame na smrt a u CD nikoliv? :) Jen nevim, jak tento nazor vysvetlite pozustalym po mrtvych z ruznych drivejsich MU...

Petr budvar Povinnou vybavu urcuji (mimo jine) predpisy SZDC. PPD 8/2010 mimo jine stanovi nejzazsi datumy vybaveni vozidel (TRS, GSM-R), nektere datumy jsou az pocatek roku 2012/2013...
Registered user Space 
27.09.2011 (18:57)  
ad výpověď smlouvy JLV)

Toto vypovězení bylo ve vzduchu již v listopadu 2010. Nemá někdo bližší info, proč to tedy trvalo tak dlouho, aby to nakonec přišlo "s křížkem po funuse"?
Registered user Space 
27.09.2011 (18:47)  
Inu, doba mediální je doba mediální, s tím se asi budu muset smířit. Z těch narážek, rychlých soudů a místy i náznaků nadávek jsem ale velice smutný.
  1 ... 20 21 22 23 24 ... 46      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko