..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 19 20 21 22 23 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zesp 
28.09.2011 (9:25)  
Jančura Ultraz - zajímavý výraz, až na to, že o Jančuru jako konkrétní subjekt vůbec nejde. Jde o konkurenci na železnici vůči ČD obecně a SA je jen první vlaštovkou, to je prostě holý fakt. To jestli zvládne či nezvládne provozní stránku, to teprve uvidíme po nějakém čase provozu.
28.09.2011 (9:06)  
Ujetej Vase statisticke srovnavani po tydnu je opravdu ujete... Kdyz uz jsme u tvorby ujetych statistik, co si takhle udelat statistiku mrtvych/zranenych prepravovanych cestujicich treba za posledni rok? A nebudu az takova mrcha, k RJ muzete pripocitat i autobusy SA ;)

Karel Kovářík Ono se dobre ohani stovkami vlaku na strane CD, kdyz vsichni vime, jakym zpusobem CD k podobnym zakazkam prichazi... to ovsem neni argument, pokud tedy chcete srovnavat, porovnavejte aspon porovnatelne. Po par tydnech seriozni srovnani provadet mozne podle me neni.
Pripady s nezajistenou pistoli se take stavaji - ale to jeste neni argument, proc nevydavat zbrojni pasy... a vlaky RJ zatim zadnou skutecnou kolizi nezpusobily (narozdil od vlaku CD prepravujicich lidi - a to i v poslednich mesicich) - jen se tu z u CD bezne prechazenych a nikde neresenych incidentu dela v pripade RJ obrovska afera... pritom to dokazuje leda to, ze ani zkuseny lety otriskany dopravce temto problemum zamezit proste neumi, takze opravdu nevidim zadny duvod, proc se navazet za to same do novacku, zvlast kdyz jeho incidenty zatim spadaji do kategorie ne tak zavaznych jako prusery u CD... za ucelove tvorby "pomocnych radobystatistik" typu kolik kdo vypravi vlaku...
registrovaný uživatel Kakov 
28.09.2011 (8:55)  
zesp: to co si vy Jancura Ultraz neuvědomujete, že soukromník může být i mnohem lepší než je teď Jančura, pokud by se soustředil nejen na rozdávání kafe, ale i na provozní stránku věci, takhle tu máme člověka (Jančuru), který legislativu absolutně nerespektuje, jeho busy na dálnicích každou chvíli bouraj, sotva vyjede vlak, hned několik přestupků, jízdní řád je pro něj bezpředmětný cár papíru....

opravdu jste si jistý, že nemůže existovat soukromník, který i tyto provozní stránky bude mít na výši? a cafe zdarma u něj nebude úplatek, ale vyplepšení?? kvalitní provozní stránky?

apropo, v reportáži aktuálně.cz mi přišel Jančura, když mluvil k cestujícím, nějakej divnej, jakoby se styděl a nevěděl co říct, znám ho spíše jako naprostého suveréna
registrovaný uživatel zesp 
28.09.2011 (8:32)  
Vážení, ať jsou problémy nového dopravce jakkoliv pro zde diskutující (asi zajména ty modré)"zarážející", nic nemění fakt na tom, že musíme tuto první vlaštovku na našich kolejích nanejvýš ocenit a podpořit. Chápu, že modří mají oprávněný strach. Hýbe se jim totiž židle pod zadkem, protože se ukazuje, že ono to jde. Teď budou muset konečně začít makat a ne si jen odkroutit tu svoji "dvanáctku", postěžovat si, kolik zase otravovalo opic u přepážky či pozastavit se nad tím, kolik to substrátu raději nesedělo doma a nacpalo se do vlaku... A to všechno za nehorázné peníze, které jsou u ČD napříč všemi funkčními místy zvykem. Kolik měla Černá Díra času na to, aby zvedla kulturu cestování alespoň na hlavních tratích??? A výsledek? Béčka na IC a Ex, nebo přinejlepším zašlé rekonstrukce, Vmax 140 Km/h na koridorech z důvodu starých vozů, 200 Kč příplatek na nepohodlné Pendolino. A ještě požadovali od státu dotace. Proto držme žlutému pánovi palce a jemu podobně odvážným taky. Taky už proto, že vydrželi až do konce bojovat s drážní byrokracií pod taktovkou ČD bránící se veškeré konkurenci...
registrovaný uživatel Ujetej 
28.09.2011 (8:18)  
Vozi to Slovaci, duchodci a jeden, co udajne u CD skoncil pro nejaky prestupek. Ti mladsi maji cca. 21 let a vozi prestizni dopravu. Kazdy se jednou vyjezdi. I s autem nam to neslo hned super. Jen, at to nikoho neboli. Ten duraz na bezpecnost tu fakt chybi. Ono obecne externiste(zatim porad tak beru i RJ) jsou potencionalnim prusxxem. Treba nedavno Rokycany, tusim ze OKD (pouzivam puvodni oznaceni). Ono toho je vic. Lidi z CD a CD C jsou pod neustalou palbou, tak jsou trochu opatrnejsi a to trochu v meritku zeleznicni dopravy muze znamenat ve vysledku pro kohokoliv z nas V S E CH N O
28.09.2011 (8:05)  
Díval jsem se na stránky SA a zjistil jsem, že pro vlaky už nehledají palubní personál, ale o strojvedoucí mají pořád zájem. Stejná situace je i v Bratislavě. Nevíte někdo, kdo ty jejich vlaky momentálně řídí? Jsou to přímo zaměstnanci Regiojetu nebo lidi ze Strojvůdci CZ jako při prezentačních jízdách?
registrovaný uživatel M 
28.09.2011 (0:26)  
Jiri VOsecek - to nesouvisi mne taky celkem pobavilo. Tak snad brzy prijde i nesouvisejici internet:-)) Nahle a znenadani:)
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
27.09.2011 (23:46)  
P. Šimral:
Díky za info, to je myslím stejná jako u reko"upgrade" 163-363 ČD-C. Pěkně drahá záležitost. Myslím že duplexery do toho dodává ATT s.r.o.
27.09.2011 (23:05)  
Kdyby jen wifi, na k-repu pisi, ze v Bechovicich za spektakularnich jisker a vyboju shorel zlutemu pershingu motor a neco z nej vyletlo na peron.
27.09.2011 (22:57)  
Teda kolegové a známí, nic moc zatím. U článku o vyjetí RJ jsem čekal flamewar všech dob, kruté války mezi modrý, nezaujatými a žlutými a ono jen 250 příspěvků? Trochu se řežte víc :)

Abych přihodil něco do mlýna - není trochu trapný, že na první jízdě prý skoro nefungovala wifi? Žlutí do mě! A není trochu trapný, že se modří náměstci ohání tvrzením, že oni přece taky zavádí stewardky a že to nijak nesouvisí se žlutým pánem? Modří do mě! :)

Tak jo, konec lehké ironie - prošel jsem tak nějak celou diskuzi, moc konstruktivní debaty v ní nebylo.
  1 ... 19 20 21 22 23 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko