..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 24 25 26 27 28 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
27.09.2011 (14:24)  
Oto > tady je asi zakladni otazkou, jestli je mozne mit na jednoho cloveka vic inkaret, nebo jen jednu; pokud je to pevne spojene s identitou cloveka, nehrozi, ze by se dluznik vyhnul splaceni tim, ze by kartu zahodil a poridil si novou. V tom pripade bych hodnotil moznost "jit do minusu" - aspon do urcite hodnoty - jako prijatelne riziko; zvlast, pokud podminkou aktivace penezenky je urcity minimalni vklad a zaroven fyzicka existence inkarty, ktera take neni gratis.
registrovaný uživatel Oto 
27.09.2011 (14:21)  
Ono se to jmenuje peněženka právě proto, že to funguje jako peněženka, tj. peníze jsou na té kartě fyzicky nahrané. A elektronická proto, že ty peníze tam máte elektronicky. Kdyby to mělo fungovat jako platební karta, tak se to bude jmenovat platební karta. (I když u ČD člověk nikdy neví ;-) )

My všichni chápem co to je. Ale jak jsem psal, ani fakt, že je zůstatek na kartě fyzicky nahraný a synchronizace je jen občasná, nebrání tomu, aby byl systém nastaven pro uživatele logičtěji. Že pak může vzniknout záporný zůstatek a ČD tu a tam budou někoho úvěrovat? No a co, mobilní operátoři to dělají také.
27.09.2011 (14:13)  
Prozatím částečně ověřená informace: RJ projel návěstidlo u ŽST Hranice na Moravě. Pravděpodobně se jedná o IC1010, které má uvedeno v ŽST Olomouc hl.n. prozatím zpoždění 20 minut.
27.09.2011 (14:06)  
to Elias is best: No Bussiness, tedy první třídu pravděpodobně nebude mít problém naplnit ani Leo, ani, až ji bude mít, RJ. Jednak těch 19 míst není mnoho, ČD jich mají ve vlaku více a přesto i tu rpvní třídu plní i když první třída u ČD nenabízí vlastně nic navíc (krom Pendolina a argumentu menší plnosti, pohodlí je diskutabilní, horší první třída u ČD je horší než, když narazíte na pěknou dvojku). Tedy se nebojím, že by RJ či Leo měli problém takto skromné první třídy naplnit, zvlášť pokud tam budou služby navíc, cenu předpokládám přinejhorším stejnou jako u ČD, navíc při malé obsazenosti budou jistě schopni a ochotni dělat akční slevy a spešl nabídky (takže v nevytíženém spoji s nákupem dopředu, či naopak last minute a vlastnictvím slevové karty dopravce věřím, že se občas dostanete i blízko k ceně jízdenky v druhé třídě). Tady tedy problém nevidím. Premium třída naopak bude marketingový tahák, výkladní skříň díky které budou ve všech reklamách tvrdit, že jsou nejluxusnějším dopravcem ve střední Evropě. Těch šest míst je, co se týče zabrání prostoru, asi tak na úrovni maximálně dvojnásobku míst druhé třídy, spíše ale tak na úrovni 9 až 10 míst druhé třídy. Počítejme s plnou obsazeností vlaku v druhé třídě a průměrnou cenou za lístek Praha-Ostrava někde v rozmezí 250kč až 300kč. To znamená tedy zhruba 2250 až 3000kč tržby. Bude tedy záležet na ceně premium jízdenky, ale předpokládám, že s tou kvalitou služeb a aspirací na konkurenci letadlům bude tak minimálně trojnásobná oproti dvojce. Bude tedy stačit poloviční obsazení Premium aby vygenerovala podobný obrat jako stejné místo zaplněné dvojkovýma lidima. Ano jsou tam vícenáklady (personál, smluvní doprava v cílových stanicích). Navíc se dá použít velmi dobře na reklamu, např. rozdávání lístků obchodním partnerům, celebritám apod. Takový článek jak nějaký zpěvák či sportovec se svezl pohodlně a luxusněji než zažil i na Západě přinese více klientů než statisíce investované do reklamy. A věřte, že to přitáhne i lidi do jedničky a dvojky, nejen do Premium. To přinese více než těch pár obsazených míst lidmi. Nicméně přinejhorším prostě časem osekají služby Premium třídy a nabídnou ji jako třeba jen lepší jedničku, navýší cenu oproti jedničce o třeba 10 procent a bude z toho tichá jednička:) Těch možností je hodně, bude hodně záležet na ceně, konceptu a cílení.
27.09.2011 (14:06)  
MaF: Ono se to jmenuje peněženka právě proto, že to funguje jako peněženka, tj. peníze jsou na té kartě fyzicky nahrané. A elektronická proto, že ty peníze tam máte elektronicky. Kdyby to mělo fungovat jako platební karta, tak se to bude jmenovat platební karta. (I když u ČD člověk nikdy neví ;-) )
27.09.2011 (14:04)  
PŠ: Díky. Jen ještě jeden dotaz - ta byznys měla být nějaká "vyšší první" nebo něco jiného?
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.09.2011 (14:01)  
ad Joska Holibajda: i ve vlaku by si měl cestující vybrat to, co mu vyhovuje. Tedy úroveň prostoru (1/2 třída) a úroveň pohody (tichý, hlučný) a úroveň smradu (kuřák, nekuřák). dále speciální služby (extra kupé nebo několik propojených pro jednání za jízdy), (lehátkový oddíl pro odpočinek nebo pro aktívní odpočinek).
ad Rtep: právě naopak. Železnice je jediným dopravním prostředkem, kde lze kuřáky a nekuřáky bez problémů oddělit, proto není sebemenší důvod je z vlaků vytěsňovat.
registrovaný uživatel Sim 
27.09.2011 (13:59)  
Joska Holibajda > mnohotridka ma vyznam pro cestujiciho - pokud je dodrzovan jeji standard; jsem nekurak, preferuju velkoprostor a chci pracovat na notesu - vyberu si tichy nekurak se zasuvkou (at uz se bude jmenovat jakkoliv) a resim jen, jestli to neni kupe. Muze, ale nemusi to byt oddeleno cenove.

Jednotridka ma zase vyhodu, ze tak trochu z provozovatele sundava povinnost resit rozdily, protoze je to mozne menit "kus za kus". V tomhle ohledu budu urcite min prskat u zlutych, kdyz misto velkoprostoru dostanu kupe (nota bene to ctyrkove), nez kdyz se mi to same stane u modrych v podobe osmickoveho lavicoveho kotce :-)

Kazdopadne oboji ma svoje pro a proti ... a u obojiho je nutnou podminkou obliby u cestujicich dodrzovani urovne komfortu.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
27.09.2011 (13:58)  
rpet:
víte co mě zaráží?? vy se považujete za INTELGENTÍHO člověka, ale neměl by intetoš jako vy respektovat názor ostatních?? Vy se tady koukáte na pana jančuru jako na boha.. omyl je v tom že je to jenom polobůh.. samozdřejmě že si vyberu tu nejleší cestu jenomže zpoždění bývá nepředvídatelné což Vás jako inteligenta by mohlo napadnout, a myslíte si že když podle řádu přestup stíhám dejme tomu 10 min a pan Jančura pojede jenom o 15 minut a ujede mi to myslíte že na něj budou čd čekat??Na sebe určitě ale na pana poloboha se vy*** jak nic..co jim do nějakýho cesŤáka co jezdí u konkurence...toť muj názor proti reJ nemám vůbec nic akorát si moh pořídíit nový vozidla a ne 35 starý krámy zabalený do dárkovýho balíčku, kdyby si chtěl koupit letadla tak by taky nekupaval 40 let starý letadlo z rakouska..:D
registrovaný uživatel rpet  mail  
27.09.2011 (13:52)  
jakozto silny kurak doufam, ze se kuracke vozy jiz nikdy v provozu neobjevi - nikde.
  1 ... 24 25 26 27 28 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko