..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 25 26 27 28 29 ... 46      Zpráv na stránku:   
27.09.2011 (13:42)  
Mě zaráží ta všeobecná náklonnost k "mnohotřídnímu vlaku". Já bych se spokojil s jedinou třídou, bylo by to nejjednodušší.
Jsou asi dva způsoby, jak provozovat více než jednu vozovou třídu:
1) Rozlišit je cenově (tradiční způsob); tady nastává problém v okamžiku, kdy je nižší třída vyprodána a k dispozici jsou už jen dražší místa
2) Prodávat všechny třídy za stejnou cenu a nechat cestující, aby si při koupi jízdenky vybrali své místo; kdo dřív přijde, bude mít lepší místo; tak to momentálně funguje u RJ; podle mě je to lepší způsob
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.09.2011 (13:38)  
ad Jiřík:
1 třída --> byznys, tichá, hlučná, kuřácká
2 třída --> tichá, hlučná, kuřácká
Další myšlenky --> lehátkový oddíl --> pracovní název si asi domyslíte sami :-)
V případě většího zájmu o kuřácké vozy než o jeden i kuřácká hlučná a kuřácká tichá a to v obou třídách.
registrovaný uživatel MaF 
27.09.2011 (13:36)  
babilon: K EPIKu - Pane Babilon, já Vás považuji za velice inteligentního člověka, a proto mě překvapuje nešikovný příměr, který jste použil:
Pokud chcete "nabít" normální peněženku, taky nestačí pár kliků doma a musíte k bankomatu

Jenže, tohle právě NENÍ normální, alébrž ELEKTRONICKÁ peněženka (alespoň to ČD tvrdí). Právě proto bych od ní očekával, že se nebude chovat jako normální peněženka.

Tedy, vhodným příměrem by bylo, že pokud mám běžný účet a pak nějakou "kartu navíc" (mám např. MoneyCard od GE), v bankingu tam naleju peníz z účtu, tak se tam objeví IHNED. A ihned tou částkou mohu disponovat, kdekoliv. Pokud bych se v GE dozvěděl, že musím s kartou ještě na pobočku, aby to tam nahráli, asi bych si poťukal na čelo a s díky jí vrátil.

Myslím, že oba víme, v čem spočívá podstata problému, a to ve způsobu synchronizace dat EPIK / ČD / POP. Já chápu, že tak jak to TEĎ mají ČD postavené, to prostě řešit jinak nejde (což jste asi chtěl objasnit), já to respektuji, ale nelze tvrdit, že by to jinak nešlo. Šlo, jde to jinde a půjde to určitě i u ČD, je to jen otázka technického řešení. Ale do té doby bych trval na tom, že e-shopping u ČD je lepší než žádný, ale jednoduchý zrovna není.

PS: Aby to bylo fér, stejně "blbý" systém zvolil DPP, kde je nutné nahraný kupón "validovat", tj. fyzicky nahrát na kartu.

Sim: Tak to jsem netušil, zatím jsem si naštěstí vystačil s automaty (až na to "dobití").
27.09.2011 (13:21)  
Petr Šimral - to je slovo do pranice. :-) Nechtěl by jste se víc rozepsat k těm dvěma posledním bodům? Matně si vzpomínám, že jedna měla být kuřácká...
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
27.09.2011 (13:13)  
ad Petr Budvar: Když vám nestačilo první vysvětlení (nebo jste ho nečetl?), dodám ještě něco.

Z projektu RT Ex zbylo:
a) hromada uniforem (mám je schované doma, čekají na příležitost :-))
b) dva rychlíkové vozy (ty jsme zakoupili, protože to bylo výhodné a měly být určeny pro první rekonstrukce)
c) naštvaní poskytovatelé ostatních vozů (Euroexpres, IGE)
d) naštvaní poskytovatelé lokomotiv (hlavně když jsme chystali náhradní řešení, od kterého jsem v rámci pudu sebezáchovy utekl)
e) naštvaný personál, který prošel výběrovými řízeními a byl těsně před přijetím
f) spousta zkušeností
g) zjištění, že státní moloch má obrovskou setrvačnost a opravdové problémy by začaly až po zahájení provozu, což by bylo opravdu zničující.
h) zjištění, že má vize hospody ve vlaky za stejné peníze jako v kamenné hospodě se udělat dá a předpokládám, že pan Radim Jančura toto objeví taky.
ch) zjištění, že dvě třídy vozové jsou málo a proto jich bylo připraveno sedm :- )
S přátelským pozdravem Petr Šimral
registrovaný uživatel Oto 
27.09.2011 (13:05)  
Já mám za to, že ČD nepotřebují (krom strojvedoucích) kohokoliv lákat. I kdyby zfleku režijky zrušily, naprostá většina zaměstnanců stejně zůstane, neboť kdyby měli dělat kdekoliv jinde, bylo by to pro ně horší než u ČD bez té režijky.

Souhlas. Zaměstnanci (hlavně ti viditelní: pokladní a průvodčí) potřebují především dozor nad jejich slušným chováním k zákazníkovi. Pokladní pak částečně nahradit automaty (pokladní tedy není třeba lákat režijkami už vůbec).

A samozřejmě, zjednodušit jim tarif, protože na ten současný nepomůže sebelepší školení a zaměstnávat na pokladně matematické analytiky je škoda. Pak jim zbude víc energie se zákazníkovi věnovat.
27.09.2011 (12:51)  
Deadeye:
A není to jejich věc? - Je, ale od čeho jsou tu diskuze?

...a jaké plány má třeba LeoExpress. ...6 v Premium. - no právě. A i těch 6 míst se bude zaplňovat velice těžce.
27.09.2011 (12:49)  
RegioJet samozrejme... to zas nekdo vymyslel neco, co se dobre plete :)
27.09.2011 (12:27)  
ad danysek - určitě mluvil o railjetu?
27.09.2011 (12:26)  
Joska - nerekl bych, ono delene smeny ci nepravidelne nastupy v horsim pripade, nebo obycejny smenny provoz v tom lepsim take neoslovi kazdeho... to opravdu neni totez, jako chodit nekam na 8 hodin pres den. Kazdopadne je to pravomoc zamestnavatele rozhodnout o benefitech a nevidim zadny duvod proc by do techto veci mel kecat kdejaky nezucastneny jouda z ulice...
  1 ... 25 26 27 28 29 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko