..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 29 30 31 32 33 ... 46      Zpráv na stránku:   
26.09.2011 (23:50)  
Dobrý večer ...

a přesto si do Českých Drah pořádně rýpnu ...

dnes jsem jel "SS" 279tkou a můžu říct ...

o jaké obsazenosti 65% se bavíte, prosím ... ten vlak jel prázdný jako vypitý sud ... v každém wago max 8 lidí když vezmu že SS má 7 vozů = 60lidí

Co se týká personálu, neskutečně ochotní lidé ... ale pojmenovat 1 vůz ŠMUDLA? Fakt ne ... České dráhy ...

M.U.
registrovaný uživatel DB 
26.09.2011 (23:46)  
Hned první den RegioJetu na IC 1016 umřela v Řečanech lokomotiva, zpoždění na Prahu rázem 30 min. nahradila ji lokomotiva na postrku.( asi nevěří Škodováckým strojům, proto jezdí 2 v soupravě ) na stránkách RegioJET se ke zpoždění nepřiznali, stále tam psali 0 min. zpoždění ....
26.09.2011 (23:42)  
Sim: chování personálu ČD se začalo měnit a změnilo dávno, ale opravdu hodně dávno před tím, než si byť i jen vrabci cvrlikali o soukromých dopravcích.
Nákup jízdenek na e-shopu je nějak komplikovaný? Dík za tu informaci, já si je takhle kupuju už léta a žil jsem v bludu, že je to velice snadné. Budu se muset polepšit:-)
Ale abych byl vážný: netvrdím, že ČD jsou vzorem ctnosti. Ale vadí mi neustálá a mnohdy velmi neobjektivní kritika úplně všeho, co ČD udělají.
registrovaný uživatel Zek  mail  
26.09.2011 (23:40)  
Vzdyt babitron je stale zakazan. V te podobe co je ted je temer nepouzitelny. Aktualni stav na kolejich je v poradku, ale ten archiv je nanic. Nastesti se u nekterych vlaku da pouzit sledovani ze Slovenska. Nevim proc to CD taji.
registrovaný uživatel Sim 
26.09.2011 (23:35)  
Tomáš R. > asi malokdo popira, ze se to u modrych nezlepsuje. Bohuzel realita je takova, ze rychlost jejich zlepsovani v porovnani s ostatnimi druhy dopravy - a nyni i ve srovnani s konkurenci (viz napriklad nasazeni ojetin OBB) - stale nedosahuje potrebneho tempa.

Nekolik set kozenek je na jednu stranu zatez ... ale je to zatez vetsi nebo mensi, nez nemit do zacatku nic? A ted nemyslim zatez ekologickou :-)

A napriklad vami uvadeny snadny nakup na internetu ... ani v novem sexshopu bych si nedovolil nakup oznacit za snadny.

A ten prozakaznicky pristup ... jak bych to jen rekl ... no, vite, pokud budete ve svem zamestnani leta vykazovat cinnost, aniz by za vami byl znat vysledek ... a ve stejnem oboru zacne podnikat Franta od naproti ... asi se taky zacnete snazit. A dokud o tom budete jen s Frantou kecat v hospode, budete mit motivaci neco menit?

Mimochodem, klame me pamet, nebo babitron byl puvodne spusten "na just" CD, ktere nechtely publikovat verejne sve problemy a proto se ho snazily zakazat?
registrovaný uživatel DB 
26.09.2011 (23:25)  
Prosím autora článku ..... jaké tablety HTC to mají ??
jakou aplikaci tam používají ?
Děkuji
26.09.2011 (23:22)  
Dovolím si jeden komentář k celému rozruchu kolem RJ.
Pan Jančura je nepochybně člověk zasluhující uznání, je to tvrdohlavý hráč s neotřelým přístupem, díky němuž vybudoval z nuly velmi úspěšnou firmu. Že se pohybuje tam, kde cítí možnost být úspěšný, to mu rozhodně nelze vyčítat, byl by šílený, kdyby to jako podnikatel dělal jinak.
Co mi ale na tom celém fakt hodně vadí je naprosto neobjektivní kydání špíny na ČD. Zdůrazňuji, že jsem s nimi nikdy neměl a nemám nic společného, jsem jen běžný cestující. Kdyby to bylo jen běžné hejkání v diskusích, dalo by se to pochopit, ale ono se to objevuje tak nějak "napříč" mediálním světem. ČD jsou stále velmi často líčeny jako neschopný moloch provozující výhradně smrduté, rozhrkané a předražené vlaky s neochotným personálem. To je dle mých zkušeností naprosto neobjektivní a také urážlivé vůči lidem, kteří se i v rámci ČD snaží - a v mnoha případech velmi dobře - dělat slžbu pro zákazníky.
Já osobně vnímám radikální změnu v několika věcech:
- přístup vlakového personálu se otočil o 180 stupňů, za poslední léta zažívám výhradně milé průvodčí, ochotné dělat pro cestující hodně nad rámec povinností.
- kvalita vozového parku se proměňuje také radikálně. Neustálé omílání koženky je spíš už jen folklór. Jistě, jsou tratě, kde se s ní stále setkáme, ale mizí poměrně rychle. Č(S)D byly šrotištěm a soudný člověk snad porozumí tomu, že vyměnit to všechno trvá dost dlouho a stojí to fůry peněz. NAvíc, i tam, kde B ještě jezdí, jsou většinou v podstatně udržovanějším stavu, než kdysi.
- v celém přístupu ČD je znát čím dál tím silnější orientace na zákazníka. Snadný nákup jízdenek na netu, informace, jaké si člověk může jen vymyslet jsou běžně dostupné atd.

Asi by se dalo pokračovat ještě dále. Dneska jsem byl služebně na otočku z Prahy v Opavě, Pendolínem a pak Elefantem a služby jsou z mého pohledu skvělé.

Shrnu-li to: je dobře, když přichází konkurence. Není však dobře, když zcela neobjektivně nasazujeme ČD psí hlavu, protože si to prostě nezaslouží.
26.09.2011 (23:04)  
to Elias is best: A není to jejich věc? Jinak podívejte se jaká je třeba kapacita poloprázdných jedniček u ČD, vůči dvojce a jaké plány má třeba LeoExpress. 212 v Economy (dvojka), 19 v Bussiness (jednička), 6 v Premium. Nemyslím si, že by měl extrémní problém naplnit Bussiness, u Premium je otázka zda poměr ceny a nabízeného servisu dokáže oslovit danou klientelu. Pokud ale dá Praha - Ostrava za 3 hodiny, nabídne odvoz z domu na nádraží a z nádraží na místo v ceně a nabídne například pro firmy roční přenosnou jízdenku za rozumnou cenu, tak se také nebojím neobsazenosti. Firma si za několik desítek tisíc předplatí lítačku na x cest, či na určité období a v rezervačním systému třeba den předem objedná adresu a čas. Šéf místo čtyřhodinové cesty autem, nebo drbání se s dopravu na letiště a z letiště, prostě ráno vyleze z domu a v Praze ho vyklopí u kanceláří. Letenka či služební auto jej vyjdou dráž a pohodlím a ani rychlostí nebudou asi o moc lepší.
26.09.2011 (22:57)  
ja-va Já bych se žlutýma jezdil i kdyby to kafe nebylo (ukaž mi u ČD vagon druhé třídy jako na fotkách), respektive postupem času na mě přišlo období, kdy mě už spolucestující otravovali tím, že chtěli pořád nové a nové kafčo a noviny, tak jsem začal jezdit Praha - Brno posilovými Economy autobusy (10 Kč dolů, přitom komfort zaručen) a byl jsem spokojen. Je fakt, že jsem jejich autobusem už dva roky nejel.

A k tomu zpoždění - ono se to občas stane. Já to chápu. Pochopil jsem to i v rakouském RailJetu, v rakouském ÖBB EC, v rakouském S-Bahnu, v německém ICE. Pochopím to i ve vlaku ČD. Ale pochopím to o to víc, když mi někdo řekne proč se stojí a jak dlouho se asi bude stát, což se ve vlacích ČD zpravidla nestává, tam se průvodčí zašije a radši nevychází.
registrovaný uživatel Danny 
26.09.2011 (22:48)  
ja-va
Pán je zřejmě věštec....
  1 ... 29 30 31 32 33 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko