..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 28 29 30 31 32 ... 46      Zpráv na stránku:   
27.09.2011 (10:12)  
ad hnatikk:
Pokud se obáváte ne přípojů od RJ, je tu jediná rada: Používejte spoje ČD. Vlaky RJ jsou určeny hlavně pro kvalitní propojení Prahy s Ostravou a nácestnými stanicemi na trase.
A co se týče čekání na zpožděné vlaky ČD, tak to není také žádná sláva. Už mi jich ujelo neurekom. Zvláště v Brně jsou na to specializovaní. To bych sem vůbec nezatahoval. To je o něčem jiném.
FRK
27.09.2011 (10:01)  
Neaerthon: z 6 vozů na 12 což z tou lokomotivou nemůže utáhnout, prtože ta lokomotiva má nějakou hmotnost do kolika to může táhnout, leda že by ty loko chtěly zničit pak jo ,jinak 12 vozové vlaky nejdou z 163 tahnout.
12-vozové vlaky nejdou za 163 tahnout? Bečva mívala 14 vozů a 163 to taky utáhla. Na Okruhu jsme s 362 tahali 22 vozů Bc. A 163-ky u Krachga běžně vozí nákladní vlaky o 1000 i více tunách.
Jen to samozřejmě nejede 140.

Petr: Co se týče regionální dopravy...kde není poptávka, tak nová konkurence přece nic nevyřeší. Proč by na takovou trať proboha podnikatel chodil?!. On si přece spočítá, kde bude mít nejvyšší zisk, a tam půjde (regionální doprava, byť objednaná krajem, to nejspíš nebude)
Právěže dotovaná regionálka JE zlatej důl! Ať vezu v motoráčku 10 lidí nebo jednoho, ZISK mám VŽDY zaručený, neboť smlouva s objednatelem mi pokryje náklady + přiměřený zisk. Proč si myslíte, že ČD nechtějí regionálky pustit? Z čistý lásky k lidem??
A co vyřeší konkurence? No přece náklady objednatele. ČD chtějí okolo 100 Kč/km (vyjma trati Plzeň - Most :-)), soukromník zhruba 80. A kdo teda ušetří? Objednatel = kraj = daňový poplatník = my všichni.


Joska Hol: Já vám zaručuju, že pokud to budou ČD dělat stejně jako Regiojet (Pha-Ova jen 3x denně s pěti vozy), tak budou mít taky vyprodáno a nebudou na to potřebovat dotace.
I když k těm 3 párům ČD bude existovat konkurence RJ "co dvě hodiny EC v prokladu s pendolínem"?

P.Budvar: Ještě ke Žlutýmu - vzpomínáte na blamáž s neexistujícími vlaky a pro ně objednanými trasami před pár lety?
A vzpomínáte se vy, co stálo za nevyjetím RTex? A vzpomínáte si, že RTex neměl ZCELA NIC společného s panem Jančurou? (jedině snad to, že to byl taky soukromník...)

RTe byl podvodník nějak mi unikly souvislosti.
RT nebyl podvodník a souvislostí vám uniká víc než je zdrávo.

Vydírání je současný stav - kdy "většinový" dopravce provozuje navíc ještě relace z pohledu vyzobávače naprosto nezajímavé.
A on ten většinový dopravce jezdí ty nezajímavé relace NA SVÉ PODNIKATELSKÉ RIZIKO? Nebo v závazku veřejné služby?
Udělejte si konečně trochu přehled o tom, jak funguje financování železniční dopravy. Jen z prodeje lístků to není...

jmenome: EC Košičan (Košice-Púchov-Praha a zpět). Domnívám se, že byste byl spokojen
Bohužel (a hned dvakrát). Košičan jezdí se slovenskou soupravou (ne tedy s vozy ČD) a když jsem v něm ke konci prázdnin dvakrát jel, tak zrovna na spokojenost to moc nevypadalo (já vím, nefunkční klima je technická závada a stane se, stejně tak náhrada slovenských reko vozů českými Bmee a dokonce B nebyla udělána naschvál pro nas*ání převáženstva, ale...)

hnatik: na žlutásky nečekaj přípoje
Což je taky chyba RJ-u?
registrovaný uživatel MaF 
27.09.2011 (9:59)  
zirecek, Tomas R.: Myslím, že míra kritiky ČD hodně vyplývá z toho, v jakých relacích ten který kritik/nekritik obvykle jezdí. On ten bordel na kolejích tak nějak není rozprostřen zcela rovnoměrně. Takže pak se tu mohou setkat diskutéři, z nichž jeden má pocit, že už se u ČD hodně zlepšilo, a druhý žádné změny nevidí, protože k nim zkrátka ještě nedorazili ty slibované rakouské Bmzty. Např.

Pak se pochopitelně podle těch subjektivních dojmů těžko domluvíme, jak moc se zlepšilo nebo ne.

K věci - ať už s Jančurou pojedu nebo ne, díky za vytvoření alespoň trochu konkurenčního prostředí, protože i kdyby jediný efekt byl ten, že to bude tlačit ČD dopředu (a na tom se snad shodneme), tak je to k nezaplacení. Ne?
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
27.09.2011 (9:49)  
Tady si snad všichni myslej ,že regio jet je výhra ale...z toho Vás pánové vyvedou první zkušenosti, zpoždění budou mít ještě větší než ČD a hlavně na žlutásky nečekaj přípoje....proto občas mají vlaky zpoždění nic jiného v tom většinou není..:D apak tvrdnout dvě hodky na nádru kde ani neni normální hospa a ještě tostojí prachy...:D
registrovaný uživatel rpet  mail  
27.09.2011 (9:39)  
@ Tomáš R.:

Nákup jízdenek na e-shopu je nějak komplikovaný? Dík za tu informaci, já si je takhle kupuju už léta a žil jsem v bludu, že je to velice snadné. Budu se muset polepšit:-)

v tom pripade tomasi nevis, co slovni spojeni "JE TO SNADNE" znamena v praxi. doporucuji si precist nize uvedeny clanek, mozna pochopis, jak daleko ma eShop CD k dokonalosti a jednoduchosti:

http://www.zelpage.cz/clanky/neni-vlak-jako-vlak-a-neni-system-jako-system-cast-ii
27.09.2011 (9:11)  
Tomáš R:
Nákup jízdenek na E-Shopu ČD je zbytečně komplikovaný, až prudící. Porovnám-li s koupí letenky, tak tam se nemusím nikde složitě registrovat a čekat na potvrzjící e-mail a s dokladem, který si doma vytisknu můžu rovnou do letadla (pokud mám jen příruční zavazadlo) a nemusím si jít vytištěný doklad vyměnit za jediný pravý modrý. Letecké společnosti při koupi letenky nepátrají po tolika osobních údajích jako ČD. Přitom letenka stojí obvykle řádově víc než jízdenka.
27.09.2011 (8:42)  
Osobně také fandím RJ a některé věci u ČD mi vadí. Avšak aktuální vlna odporu a výtek vůči ČD mi připadá již přehnaná. Doporučuji trochu objektivního nadhledu a odstupu.
registrovaný uživatel Oto 
27.09.2011 (1:23)  
M.U.: A co konkrétně udělaly ČD na dnešní SS špatně?

Ono nejde ani tak o to, co udělaly, jako spíš o to, co neudělaly: nenalákaly tam lidi.

Jinak to kvalitní vlak s dobrou jízdní dobou dobou, dobrou časovou polohou a dobrou cenou (z Prahy do Bratislavy lze Pendolinem i jednosměrně, bez skupinových slev a bez In-karty dojet za 372 Kč, když se zkombinují jízdenky, tak i za 353 Kč).

Ale lidi o tom nevědí, protože jim nikdo neřekl, že cestování do zahraničí nemusí být vždy předražené, jak je dráha naučila v 90. letech. Stránky ČD stále po vyhledání spojení Praha-Bratislava tuto dobrou cenu neukážou, o IDOSu nemluvě.
registrovaný uživatel rpet  mail  
27.09.2011 (0:01)  
@ Tomas R:

nevim, jestli pozorne ctete clanky a zejmena diskuse, ktere se pod temi clanky vedou... navic si vas z diskusi nepamatuji, nejspis jste tedy v diskusich novackem.

potom si vas dovolim ujistit, ze ackoliv tyto debaty mohou vytvaret dojem, ze jisty pocet diskuteru velmi strani - treba - RJETu a neprimerene kritizuje CD; neni tomu tak.

jsou mnohem zavaznejsi problemy, ktere se tu diskutuji - a neprehledny eShop CD neni marginalie, kvuli ktere by se zvedaly vasne.

jsou zde otazky financi: uz leta se snazim dopocitat, kam se podely dotace, primo vazane na obnovu vozoveho parku CD. stejne tak se dlouhou dobu s jednim kolegou auditorem vrtame ve vyrocnich zpravach CD a snazime se prijit na to, proc nelze najit jiste konkretni udaje, ktere by vyrocni zprava mela obsahovat...

nikdo z nas nepopira fakt, ze CD se snazi svuj pristup k zakaznikovi zlepsit. nikdo z nas nepopira fakt, ze se pomalu, ale jiste, objevuji na kolejich moderni vozy v jejich flotile.

a nikdo z nas nepopira fakt, ze se tak deje z valne vetsiny hlavne diky konkurenci.

netlacte nas nasilim do pozic, ktere nejen ze nezastavame, ale ani je zastavat nechceme...
26.09.2011 (23:55)  
M.U.: A co konkrétně udělaly ČD na dnešní SS špatně?
  1 ... 28 29 30 31 32 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko