..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 35 36 37 38 39 ... 46      Zpráv na stránku:   
26.09.2011 (18:28)  
Petr budvar: a nepletete si náhodou jablka s hruškama? RT Expres nemá se Regiojetem, respektive panem Jančurou vůbec nic společného.
registrovaný uživatel tenzor 
26.09.2011 (18:27)  
Petr budvar: Cože?? Nepletete si SA s Railtransem?
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
26.09.2011 (18:21)  
Karel Kovářík:
Zkuste stýčeka googela, je toho leckde dost (samozřejmě vyjma webu SA). Bylo nebylo: Žlutý tehdy nakoupil trasy od SŽDC, nemaje vozů, ni mašin jakože bude jezdit. A protože na autobusy nešly nasadit obruče, tak se na pragotrónech ošklivého království objevovalo: VLAK NEJEDE. To trvalo, co já vím, rok, půl roku, ale zárogveň se na těch pragotronech objevovalo jméno firmy. Tak chytrý k reklamě zdarma přišel, milé děti. Jsme my to Češi stejně šikovnej národ....
registrovaný uživatel Zek  mail  
26.09.2011 (18:19)  
On je tlaci primo :) Napr. cena listku Praha - Brno, eLiska... Staci naznacit a CD se snazi co to jde. A ze to pak jde ;)
26.09.2011 (18:16)  
Mně si líbí hlavně v přínos v tom, jak jsou zakázky/dodávky ve státních firmách zkorumpované/předražené, tak RJ vlastně tlačí ČD k nižším cenám, tudíž nepřímo ovlivňuje předraženost některých služeb/dodávek u ČD, kdy už na tyto machinace nebude tolik prostoru, :-).

Avšak trochu mám obavy, že ČD budou rezignovat a řeknou si, že na něj stejně nemáme, pojedeme ve starých kolejích. RJ koupí ojetiny a už jezdí v provozu, ČD koupí ojetiny a ještě nic; ČD řeší inet ve vlaku několik let, RJ neřeší, alespoň nasadí, dolaďuje; ČD udělá maximálně hrkací, bouchací vozík minibaru, který ruší cestující, RJ udělá donášku jídla a pití se zázemím ve voze; ČD dají cestujícímu nad 200km pití u kasy na nádraží; otázka zásuvek 220V bez komentáře.
registrovaný uživatel Walt 
26.09.2011 (18:16)  
FRK:
Konečně to tu někdo vytáhnul.
Žlutého pána můžeme nemít rádi třeba za jeho úděsný prodej drahých letenek nezkušeným, takže chápu averzi k jeho osobě, ale RJ je na jeho podnikatelské riziko, tudíž by měl být srovnáván s Pendolinem, které je taky na podnikatelské riziko. Když je vyprodaná kapacita, tak se taky nesvezu a navíc pokud nastoupím bez jízdenky, tak se pořádně plácnu přes kapsu.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
26.09.2011 (18:13)  
Zek:
Určitě se svezu. Vlak je vlak. Před 3mi lety jsem jel autobusem žluté barvy (stálo mě to hodně přemáhání:)zez Plzně do Prahy. U Berouna bum, bum, bum, ruplá guma a velmi rychlé zastavení, za velkého houpání a vřeštění dámské části cestujících. Po 2 hodinách náhradní autobus a docela nebezpečný zmatek při přesedání na dálnici. Nikde se o tom nepsalo, narozdíl od podobné nehody třeba ČSAD Liberec na R 10. Takže PR má žlutej asi nejlepší.
registrovaný uživatel Kakov 
26.09.2011 (18:13)  
Petr budvar: můžu se prosím zeptat, jakou blamáž máte na mysli? nějak mi nefunguje paměť
registrovaný uživatel Oto 
26.09.2011 (18:06)  
Tzv. obyčejné jízdné by bylo na dotovaných spojích zcela integrováno. Jeho výše by se ale určovala na základě oboustranné dohody objednatele i dopravce.
Tržní soutěž a "letecký tarif" by se pak realizovaly směrem dolů.


Nápad je to pěkný, ale vyrobíte tím to, co už existuje a nefunguje.

V podobě železniční je to NRT tarif. Málokdo to používá, zato každého odrazuje.
V podobě letecké jsou to IATA Full tarify. To už nepoužívá vůbec nikdo, naštěstí se tyto ceny příliš neinzerují.

Jednorázoví cestující vám budou kupovat stále ty akční jízdenky (přirozená vlastností Čechů šetřit), při mimořádnostech pak nadávat. A pravidelní cestující taky ostrouhají, protože společný časový bude určitě taky dražší než nabídka jen jednoho dopravce.

Podle mně je nejlepší jen jeden tarif. Dopravci se stále mohou odlišovat. Ve vztahu k cestujícímu kvalitou služeb. Ve vztahu k objednavateli cenou ve VŘ.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
26.09.2011 (17:59)  
ikkyu:
Ještě ke Žlutýmu - vzpomínáte na blamáž s neexistujícími vlaky a pro ně objednanými trasami před pár lety? Vždyť to byla přece celkem čuňárna, ke které by se slušný podnikatel nikdy nesnížil. Sice (jak omílá neustále dokola)to legislativa umožňovala, ale On by asi pro reklamu jezdil vzadmo na praseti, takže jediný efekt byl, že mu pár pravicujících střev bylo vděčno, jak zas vtipně vyběhl s hnusným molochem:(
  1 ... 35 36 37 38 39 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko