..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 40 41 42 43 44 ... 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
26.09.2011 (15:30)  
turista napsal:

Josef Petrák: co třeba se zmínit o tom, že poklesne-li Jančurovi počet volných míst v úseku Praha-Ostrava cca pod 110, přestávají se prodávat jízdenky v úseku Praha-Pardubice? Nemyslím za akční cenu, ale prostě úplně.
...
Kdyby tohle udělaly ČD, to by bylo řevu.

Nebylo.
Na některých mezinárodních spojích ČD je zakázána vnitrostátní přeprava, případně je povolena jen na některých úsecích. U autobusových dopravců je zákaz přepravy na některých úsecích také celkem častý a nikdo s tím nemá problém. Ono se není čemu divit, když vím, že ty místa vyprodám klidně jen s lidmi co jedou celou trasu, tak je pro mě nevýhodné rezervovat někomu na půl cesty, protože pak musím buď na tu druhou půlku najít dalšího cestujícího nebo na tom místě prodělat.
registrovaný uživatel R 646  mail  
26.09.2011 (15:26)  
Space jsme 3 :)
registrovaný uživatel ikkyu 
26.09.2011 (15:21)  
nvlik: Neříkal náhodou pan Žaluda něco v tom smyslu, že Jančura je žvanil a jeho vlaky nikdy nevyjedou? Tak kdo tady očerňuje konkurenci? Problém je v tom, že ČD nepomůže ani to. Zažil jsem toho s nima dost. Třeba jednou když průvodčí vyháněl lidi z vlečňáku (už tam seděli) do motoráku, protože přece nebude obcházet 2 vozy, ještě u toho byl sprostej. Ze současnosti třeba příhody, kdy průvodčí v jednom vlaku vydá špatnou jízdenku a ten ve druhém chce vymáhat doplatek a přirážku. Když čekáte na mezinárodní spoj, modlíte se, aby v něm nebyly vozy ČD. Tak co se divíte, že vám někdo odvádí zákazníky? Tady nejde jen o kousek Sushi, lidi prostě chtějí jezdit s tím, u koho si můžou připadat jako lidi.
26.09.2011 (15:20)  
Zadávání údajů o jízdě vlaků: Mám za to, že do systému se zadávají úplně všechny vlaky, i nákladní. Některé údaje jsou ale veřejnosti nepřístupné a tam asi bude zakopaný pes. Možná Regiojet nechtěl, aby byly jeho vlaky viditelné. Nebo naopak ČD nechtěly, aby byla konkurence viditelná. A pokud Babitron tahá data od ČD, tak se k těm informacím nedostane.

Co peršink utáhne: Rychlostí 80 km/h v pohodě utáhne 30 vozů s uhlím. Takový vlak je stejně těžký jako cca 60 osobních vozů.

Ještě malé rýpnutí: Ty Jančurovy vlaky jsou jak za císaře pána :-)
registrovaný uživatel tenzor 
26.09.2011 (15:20)  
Neaerthon napsal:

ALe zapomínáte nato, že pan Jančura bude muset zvýšit cenu jízdného a to díky tomu, že vrací jízdné a z něčeho musí platit zaměstnance.

I kdyby to pro něj prodělečné, což je spíš jen zbožné přání zaměstnanců a příznivců ČD, tak to pořád může dotovat. Možná to nakonec bude tak, že nebude schopný nabídnout o dvě třídy lepší kvalitu než dotované ČD za nižší cenu, ale osobně si myslím, že bude schopný jezdit za přibližně stejné ceny. Kdo by měl jít s cenami dolů, protože očividně momentálně není schopný konkurovat, jsou spíš ČD..

A ještě jedna věc od nového grafikonu by chtěl zvýšit kapacitu na dvojnásobek¨to znamená z 6 vozů na 12 což z tou lokomotivou nemůže utáhnout, prtože ta lokomotiva má nějakou hmotnost do kolika to může táhnout, leda že by ty loko chtěly zničit pak jo ,jinak 12 vozové vlaky nejdou z 163 tahnout.

Tak to je jedna perla za druhou. Lokomotiva to utáhnout může a ta limitní hmotnost bude daleko větší než může mít 12 vozů (které mimochodem rychlostí 140 km/h už v polovině minulého století jezdily i s některými parními lokomotivami, samozřejmě ne u nás). A není ani důvod, proč by to lokomotivu mělo zničit. Jenom bude trvat delší dobu, než se dostane na max. rychlost, ale pokud bude v jízdním řádu nějaká vata, pak není důvod, proč by to ty vlaky nezvládaly klidně v původních časech.
Doporučuju příště si zjistit některá základní fakta a až potom něco psát...
26.09.2011 (15:15)  
ikkyu) Podle posledních informací by dnes nebo v následujících dnech měly konečně odjet z Českých Velenic na revize. Zajímavé... ČD a RJ ojetiny kupovaly skoro ve stejný den, RJ pak jednu várku o 2 měsíce později, ale zatímco žluté už lítají na koridoru, modré postávají v dílně. Už, aby byly v najbrtu a v provozu!
registrovaný uživatel nvlik 
26.09.2011 (15:13)  
Pro spousty z těch, kteří uvěřili pohádce jak všechny vlaky RJ budou jezdit včas teď nastává hodina pravdy. Ukáže se, že to prostě nepůjde. Je třeba si uvědomit, že většina vlaků nejezdí zpožděná z důvodu toho, že na ČDSŽDC pracujou lenoši, ale proto, že existují různé provozní závady, mimořádné události, povětrnostní vlivy apod. které pan "bůh" Jančura prostě neovlivní. Možná si už uvědomí, že vlaky nejsou autobusy a že některé věci po trase fakt vyřešit nejdou. Konkurence na železnici ano, ale zakládat si reklamu na očerňování konkurence ještě předtím než je vůbec něco na kolejích je trapné .. Však ono se ukáže ..
registrovaný uživatel ikkyu 
26.09.2011 (15:07)  
Mimochodem nevíte jak to dopadá s ojetými vozy od OBB u ČD? Původně slibovali jejich nasazení začátkem léta, ale zatím ticho po pěšině.
26.09.2011 (15:05)  
Space a Davidus: Tak to jste se sešli. Zatrpkle konzervativní, boha, kolik Vám je? 70? Nebyly by nějaké objektivní argumenty, proč se Vám tahle firma nelíbí. Ne že bych Vám chtěl brát přesvědčení, spíš by mne zajímalo z jakého důvodu může být někdo tak sešněrovaný a neochotný alespoň jednou okusit něco nového.

Odpůrců a nespokojených jistě bude kopec, ale dám ruku do ohne za to, že je to zlomek těch co změnu uvítají.

Když SA a RJ nabízí pseudoslužby... Co jsou to skutečné služby? To by mne také zajímalo.
registrovaný uživatel Jan Mazůrek  mail  
26.09.2011 (15:04)  
Nechápu proč někomu vadí povinně místenkový vlak. Do dálkového autobusu nebo do letadla Vás na stojáka taky nevezmou. Jde taky o bezpečnost. Přijde mi to fair. Naopak jet ECéčkem z Prahy do Olomouce na chodbičce na jedné noze a ještě né na svojí se mi zdá pod úroveň člověka. RJ konečně naváže na tradici cestování vlakem na úrovni, které ČD po léta tak úspěšně degradují. Dyť jsme lidi a ne dobytek (alespoň většina). Nevidím problém, dyť s RJ může jet každý, kdo chce. Akorát si musí včas rezervovat lístek.
Přeji p. Jančurovi hodně úspěchů a taky aby dostal ten Hamburk.
  1 ... 40 41 42 43 44 ... 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko