..: IC RegioJet začíná 26. září - jaký byl poslední týden příprav :..

Stevard IC RegioJet, foto: Josef Petrák Praha/Havířov — RegioJet ze skupiny Student Agency spouští 26. září ryze komerční provoz vlaků InterCity mezi Prahou a Havířovem. Technické detaily i nabízené služby společnost představila už začátkem měsíce. I po této tiskové konferenci ale panovaly určité nezodpovězené otázky – jak moc budou upraveny interiéry vozů pořízených z Rakouska nebo jaký bude přesný ceník cateringových služeb? Na čtvrtek 22. září byla pro novináře a partnery uspořádána VIP jízda na Stodolní, po které je jasné, že žlutý vlak je skutečností, a ne (slovy Petra Žaludy) demagogickým kecem Radima Jančury. Jaké jsou poslední dny před startem, jak vrcholí napětí na YTNP (smíchovském společném nádraží) i v diskusích, jak redaktorům na palubě (moc) chutnalo a co se bude vychytávat hned poté, co v pondělí vyjede první IC 1002 z Havířova?

Trénujeme, nenastupujte!

Stevardi v bistru IC RegioJet, foto: Josef Petrák Celý týden se u RegioJetu pracovalo nejen na dokončení prvních dvou garnitur vozů, ale také probíhaly praktické zkoušky. Každý ze strojvedoucích si několikrát zajel podle jízdního řádu trasu Praha-Smíchov společné nádraží - Havířov a zpět, stevardi, baristé a vlakvedoucí pak začali cvičit výpravu vlaku, hlášení vlakovým rozhlasem nebo roznášení občerstvení v jedoucí soupravě. Do té doby si své dovednosti cvičili na pevné zemi, ale to je úplně něco jiného, než mít několik skleniček na táce a projíždět zhlavím stanice Prosenice. První neveřejná jízda byla spoje IC 1013 hned v pondělí odpoledne. Zatímco jedna část se učila v baru obsluhovat kávovar, z palubního rozhlasu se ozývalo hlášení. Z počátku nesmělé, někdy s "razovitou" artikulací, ale uvidíte v pondělí, jestli se během týdne rozmluvili. Opakování matka moudrosti - v úterý se souprava otočila na spojích 1004, 1007 a 1016.

Jednou to přijít muselo…

V předvečer velké neveřejné premiéry, zatímco cvičná souprava projížděla údolím Orlice, strojvedoucí RegioJetu způsobil první mimořádnost tohoto dopravce - ve stanici Lipník nad Bečvou s lokomotivním vlakem projel návěsť stůj a narušil vlakovou cestu vlaku EC 102. Jediná škoda nastala na výměně a k ohrožení cestujících nedošlo. Tento měsíc se jednalo minimálně o pátý incident tohoto typu, přesto se fandové i deník Mladá fronta postarali o řádnou publicitu. Stejně jako u jiných podobných mimořádností byl strojvedoucí postaven mimo službu a čeká ho přezkoušení. Mimořádnou událost šetří Drážní inspekce.

„Máme žluté vlaky“

Čekárna RegioJet, foto: RegioJet Čtvrteční jízda spojů IC 1005 a 1018 byla určena pro média a pozvané VIP hosty z řad partnerů projektu IC RegioJet. Uvítáni jsme byli v nedávno otevřené lounge na pražském hlavním nádraží. Slova se ujal přímo majitel Student Agency Radim Jančura, který potěšil všechny informací, že "vlak je až po strop naložený jídlem a musíme vše sníst." Degustace jídelního menu ve vlacích RegioJet byla velmi příjemná. Jízda byla plánována z Prahy na Ostravu-Stodolní s hodinovými zastávkami v Pardubicích a Olomouci. Tam v rámci prezentace došlo i k pochodům mažoretek, kapely, nebo stevardů s "bojovnými" transparenty.

Radim Jančura - interview před IC RegioJet, foto: Josef Petrák RegioJet žlutá demonstrace Pardubice, foto: Matouš Danielka Radim Jančura a Aleš Ondrůj, foto: Josef Petrák Stevardi RegioJetu s transparenty, Olomouc, foto: Josef Petrák Souprava RegioJet VIP, foto: Matouš Danielka

Fotografie nabízeného občerstvení nebudou - vzali jsme si k srdci slova pana ředitele a vše snědli. Co nás velmi příjemně oslovilo, byly ceny. Minimálně nealkoholické nápoje se nevyplatí kupovat na nádraží. I jídla jsou v porovnání se současností JLV a Wagon Slovakia o poznání levnější. Samotný RegioJet se netají téměř nebo zcela nákladovými cenami a nechává slyšet, že jedním z cílu společnosti je naučit lidi stravování ve vlacích. V současnosti jsou přesto možnosti omezené - pokud čekáte pořádný steak či řízek, musíte si počkat na dodávku plnohodnotných jídelních vozů z rumunské vagonky. V menu najdete spíše lehké občerstvení - sushi, saláty a deserty ke kávě nebo snídaňové menu s croissanty a jiným pečivem. Nic z ochutnaných jídel nebylo špatné. Na sushi boxy jsme měli dobré reference už od zaměstnanců RegioJetu a měli pravdu - je výborné. Káva zdarma je samozřejmostí stejně jako v autobusech Student Agency express. Z aktuálně nabízených piv je v nabídce Svijanský kníže 13° a Bernard nealko.

Vozy

Vozy odkoupené od Rakouských spolkových drah prošly vyvazovacími opravami v METRANS DYKO Rail Repair Shop a lak získaly v OLPAS Moravia. Kromě toho došlo k položení koberců ve všech prostorech interiérů vyjma toalet. Zcela nově byly schody na představku vybaveny světly a vinětou s logem dopravce. Tu najdete na prahu přechodových dveří. Na záchodě hraje decentní podkresová hudba. Ve vozech ABmz došlo k zástavbě lednic a polic k uskladnění materiálu i jídla. Navíc byl dosazen kávovar, dřez a kuchyňský server pro vzdálenou správu objednávek občerstvení. Stevardi používají jak k odbavení, tak objednávkám tablety značky HTC napojené na vlakový intranet přes wifi. Ve vozech běží také otevřená wifi síť žlutý. Signál zatím není nejlepší - podle dopravce zařízení umí sčítat signál od více operátorů, ale během testovacích jízd nebyly použity všechny SIM-karty. Až nyní dojde také k montáží GSM-repeaterů pro zesílení signálu pro telefonování. Od 26. září pak můžete testovat, jak dobře spojení funguje. Dopravce přijímá připomínky.

Ampz

Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Vuz Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet WC, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka Interier vozu Apmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

ABmz

Interier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu RegioJet schody, foto: Matouš DanielkaZnačení vozu RegioJet, foto: Matouš DanielkaVuz ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet kuchyň, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš DanielkaInterier vozu ABmz RegioJet, foto: Matouš Danielka

Menší sílu signálu ostatně mohla poznat i stovka fanoušků, kteří v pátek využili akčních jízdenek za 50 korun do cvičného páru vlaků IC 1003 / 1016. Spolu s nimi na palubě cestovaly také 3 ze 4 pozvaných školních tříd. Podle referencí má posádka žlutého expresu ještě co cvičit, i když skupina doprovázející IC 1016 byla o poznání lepší. Reputaci si můžou napravit hned toto pondělí v již vyprodaném spoji IC 1002, který jako první vyjíždí po páté hodině ráno z Havířova.

RegioJet na Facebooku sice vyzývá, "ať z konkurence na ostravské větvi neděláme kovbojku", ale srovnávání s Českými drahami teď budou asi velmi častá. Oba dopravci by měli nadále hledat způsob, jak dojít k dohodě o společném odbavení. Ačkoliv na většině nádraží po trase jsou k dispozici pokladny obou barev, už v pátek se našli zbloudilí cestující ČD. RegioJet pak bude muset zapracovat na veřejném mínění u některých minorit – největší rozhořčení se zvedlo v komunitě majitelů velkých psů, kteří byli přepravními podmínkami dopravce prozatím z paluby vyloučeni. Tedy pokud svého psa nezvládnou uzavřít do přepravní schránky. Utěšit je může fakt, že pitbul Radima Jančury se žlutým vlakem na výlet také nesveze. Ukazuje se, že brzy bude nutné navyšovat kapacitu - ve špičkové časy jsou již nyní některé spoje vyprodány. Už samotný průvodce palubním servisem navíc prozrazuje, že zatímco současné vlaky IC RegioJet nabízí jedinou vozovou třídu, s příchodem nových vozů se objevů první i business třída, dětský a kancelářský oddíl, přeprava kol nebo jídelní vůz. Jestli přibudou i další služby, to snad brzy zjistíme.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage; foto: Josef Petrák, Matouš Danielka


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 25.9.2011 (23:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 41 42 43 44 45 46      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel dohlib 
26.09.2011 (15:04)  
: zirecek
Ano, výpravčí či dispečeři jsou pod SŽDC, ale systém aktuální poloha vlaku je zřejmě pořád ještě majetkem neboli know-how Českých drah.
Na druhou stranu výpravčí a dispečeři asi nemusí zadávat info o průjezdu od jiných dopravců mimo ČD. Jasně, všichni budeme rádi, když systém bude ukazovat všechny vlaky.
26.09.2011 (15:03)  
Space: mně už dlouhou dobu připadá jako nesmyslná společnost ČD, vzhledem k tomu, jak mě jako zákazníka osírají a nasírají. Takže cokoliv je lepší, než ČD a osobně budu využívat všech možných jiných služeb (podobně jako nepoužívám co možná služeb O2-telekomunistů, protože vím, jak tady blokovali rozvoj konkurence).

Dobré a dostupné jídlo není vše, ale určitě je to signálem, že pro RJ není zákazník jen někdo, koho můžou oškubat, ale jinak je nezajímá...
registrovaný uživatel dohlib 
26.09.2011 (14:58)  
Ještě k těm 12 vozům : I kdyby to táhla 1 loko, tak si myslím, že by to šlo, protože většina úseků Praha-Ostrava je víceméně rovinatá, extrémní kopce to nemusí překonávat.
registrovaný uživatel Davidus  mail  
26.09.2011 (14:58)  
Space: Nikdy jsem žluťákem nejel a doufám, že ani nikdy nepojedu. Asi jsem v tomhle směru konzervativní, ale tato společnost mě vůbec neoslovuje. Takže už jsme minimálně dva :-)
26.09.2011 (14:48)  
dohlib: Uvedené platilo v době, kdy dopravní zaměstnanci a výpravčí byly pod ČD, a.s.. Nyní jsou od 01.09.2011 všichni tito zaměstnanci pod SŽDC, s.o. - tedy zadávání průjezdů vlaků ve stanicích dělají zaměstnanci SŽDC pro systém SŽDC. IDOS také zjišťuje zpoždění vlaků (čerpá ze stejné databáze). Bohužel také nefunguje. Myslím si, že výhledově tam budou i vlaky RJ.
registrovaný uživatel Space 
26.09.2011 (14:44)  
Jsem tu jediný, komu je tahle společnost stále více nesympatická, nebo se už úplně všichni z těch pseudoslužeb pobláznili?

Právě na železničním webu, byť jen fanouškovském, bych očekával poněkud větší nadhled a uvažování do hloubky...
registrovaný uživatel JK ml. 
26.09.2011 (14:41)  
dohlib: já vám nevím ale 12 vozů*35= 420 tun....Tatík pravda peršingem na 120kmh tahá u carga i 1300t kontejnery, to už teda je poněkud znát a nejde s tím vyjet všude.... teda ono prakticky jde,.... ale je to o strach bo taková souprava se v případě poruchy uvíznutí nikam pořádně nevejde na kratších nádrech se nedá objet apod:-), ale 500 tun s tím nemůže být problém......i když připočteme nějakých +85 až +90t za nečinnou loko na konci :-)
registrovaný uživatel dohlib 
26.09.2011 (14:40)  
Tau už jsem něco našel, proč nejde pro Regiojet poloha vlaku :
http://cs.wikipedia.org/wiki/Aktu%C3%A1ln%C3%AD_poloha_vlaku

České dráhy poskytují na svých webových stránkách, prostřednictvím Celostátního informačního systému o jízdních řádech i prostřednictvím některých operátorů mobilních telefonů on-line informace o aktuální pozici vlaku. Vybrané železniční stanice předávají informace do Centrálního dispečerského systému ČD, odkud jsou přenášeny do dalších výstupů. Provoz této služby byl zahájen v roce 2001 a zpočátku byly sledovány pouze vlaky na hlavních tratích.
Babitron
Student Matematicko-fyzikální fakulty UK Robert Babilon zprovoznil v průběhu roku 2004 webovou stránku s on-line sledováním aktuální polohy vlaků na území České republiky (s využitím dat získávaných ze systému ČD) a statistické sledování pravidelnosti. 11. července 2006 České dráhy tomuto systému zablokovaly přístup k datům, 26. července 2006 byl systém znovuspuštěn se souhlasem ČD. Babilon se k tomu vyjádřil: „Jsem přesvědčen, že provozováním Babitronu jsem neporušil žádný zákon, stejně tak ČD neporušily zákony tím, že znemožnily mé aplikaci stahovat jejich data.“ 10. května 2007 byl změnou programu přenos dat optimalizován, aby méně zatěžoval servery na obou stranách. Na provozu spolupracuje i Institut teoretické informatiky. Na stránkách Babitronu jsou i odkazy na podobné informační stránky o zpožděních v jiných zemích.

Takže zřejmě stanice info o průjezdu a poloze vlaků Regiojet asi do systému nedávají. ostatních vlaků ČD ano. Takže v něčem ještě pořád mohou ČD Regiojet "brzdit", i když třeba jen na informačním poli.
26.09.2011 (14:28)  
Astartoth) Tak RJ něco psal na facebooku, že kdyby vyšel Hamburk, nová trakce se jim bude hodit. :-) Ale to by bylo dost brzo něco takového avizovat v září, když DB se rozhodne v prosinci.
26.09.2011 (14:27)  
Nejaky zdroj na to, ze bude RJ kupovat dalsi lokomotivy by nebyl?
A 12 vozu pershing utahne, kdyz nekdy 2002 nejezdily 15x, tak tahaly 16x bezne jejich vykony.
  1 ... 41 42 43 44 45 46      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko