..: ČD: Opatření proti nákupu jednotek Viaggio Comfort bylo zrušeno :..

Viaggio Comfort stojí ve sporu proti fiktivním soupravám Škoda od zahraničního dodavatele, foto: Juraj Kováč Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.9.2011 (17:31)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
25.09.2011 (13:31)  
Jinak nátěr SVC - "Vymodlené" byl ukázán na Dnech železnice viz K-report: http://www.k-report.net/discus/obrazky/57/68/625768.jpg
25.09.2011 (13:29)  
Hawkey: Já nevím, co je tam za zabezpečovač. Mám zkušenosti jen se starší technikou a ona svářečka zvládne hodně:-), ale to jen pro pobavení.
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
25.09.2011 (8:24)  
Keltman: Ideální by bylo, kdyby to zapojili do sebe a ono to čirou náhodou jelo bez úprav, pak jen dodělat zabezpečovač a naučit strojvůdce německy

Proč dodělávat zabezpečovač? Co bys tam dosadil místo Mirelu a LZB/PZB?

JiříK.: Myslím, že u spousty vozyidel stačí jako podmínka třeba nějaká reference a již vyráběný a osvědčený typ. U pantografů by zase stačil třeba požadavek na Jacobsy a podobných věcí, aby se ŠT nemohla zúčastnit se najde plno...

No když si to myslíš, tak já Tě při tom nechám. Nicméně bych byl rád, kdybys vypsal alespoň 20 technicky relevatních věcí, pro které by se Škodovka nemohla zúčastnit tendrů, když píšeš, že se těch důvodů najde plno? Nechtěl bys snad třeba napsat, že u lokomitv nesmí být průměr nových kol vetší než 1225 mm ?
25.09.2011 (0:13)  
Ideální by bylo, kdyby to zapojili do sebe a ono to čirou náhodou jelo bez úprav, pak jen dodělat zabezpečovač a naučit strojvůdce německy
24.09.2011 (18:27)  
Hawkey: Myslím, že u spousty vozyidel stačí jako podmínka třeba nějaká reference a již vyráběný a osvědčený typ. U pantografů by zase stačil třeba požadavek na Jacobsy a podobných věcí, aby se ŠT nemohla zúčastnit se najde plno...
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
24.09.2011 (17:46)  
Karel Kovářík : v případě dalších nákupů, je sice v zákoně, nutnost VŘ, ale to ještě neznamená, že jej musí vyhrát škodivka ;-)

takže příště by jej prostě už nevyhrála....


Tak to by mě zajímalo, jak bys toho chtěl dosáhnout, pokud by nabídka Škodovky splnila kvalifikační podmínky a byla z doručených nabídek nejvýhodnější?
Registrierter Benutzer Kakov 
24.09.2011 (17:25)  
Hawkey: popravdě řečeno důvod Vašeho příspěvku (části) směrem ke mě nechápu, nenapsal jste nic, co by bylo v rozporu s mnou uvedeným, to že se musí vypsat VŘ, ano, ale důvod, proč škodivka měla v případě SIVIC raději mlčet tu byl uveden mockrát...

v případě dalších nákupů, je sice v zákoně, nutnost VŘ, ale to ještě neznamená, že jej musí vyhrát škodivka ;-)

takže příště by jej prostě už nevyhrála....
Korrespondent oder ŽP Mitglied Hawkey  mail  
24.09.2011 (17:18)  
Tak je dobře, že ČD nakupují nová vozidla. Nejsem však zcela přesvědčen o tom, že zrovna RailJet by bylo to pravé ořechové, které by vytrhly ČD trn v patě tam, kde je to pálí nejvíc. Mám trošku obavy, aby to s nimi nedopadlo jako s Pendolinem. Navíc, kolik to bude skutečně stát? Kolik bude stát zajištění komunikace s ostatními HDV? A na kolik vyjdou úroky na dluhopisech, za které jsou RJ pořizovány? Jen tak pro zajímavost, nemá někdo přehled všech těch 8 nabídek, které se účastnily tendru na RailJety u OeBB ?

Jan Šlezingr: Vžyť těch úprav tam určitě bude víc, minimálně zabezpečovač a vysílačka (GSM-R a ETCS nebude všude), překlad všeho do českého jazyka. Nedivil bych se ani úpravám stanoviště - pokud ČD dávají AVV i rekonstuovaných rachotin, bylo by s podivem, že by nebylo v novém vozidle. (otázkou je, jak mocný je lobing AŽD...)

Nu zrovna zabezpečovač a radiostanice si myslím, že by mohly zůstat. Pokud se nemýlím, na RailJetu je Mirel a radiostanice od Kapsche / Koelledy, takže tam by problém být nemusel. K AVV, tam jde spíš o to, že se musí zajistit přenos informace mezi řídícím vozem a mašinou.

Karel Kovářík: "dobře, chceš mi dělat sviňárny, tak s Tebou už nebudu obchodovat, protože o takovéhle sviňárny nestojím..." což v případě škodivka verzus ČD, bude mít pro škodivku docela velké následky...

Tak pokud by se jednalo o čiste soukromou firmu a nákup vozidel bys nečerpal žádné státní dotace či dotace z EU, asi by to tak šlo. Kdyby se třeba pan Jančura, Novotný, Šimral atd. rozhodli, že si pořídí např. 10 Vectronů bez vypsaného VŘ, nehne s tím nikdo.

Ale s ČD je to celé trošku jinak, než jak by sis přál. ČD jsou akciová společnost se 100% podílem státu a ta jako taková musí vyspat VŘ při nákupu nad určitou částku, přesnou sumu si teď nevybavuji, ale rozhodně v porovnání s cenou lokomotivy se jedná o naprosto nepodstatnou částku. Nákup bez vypsání VŘ je už nestandartní krok, který zákon sice umožňuje, ale je nutné řádně zdůvodnit, proč bylo k tomuto kroku přistoupeno. A pokud toto někdo není schopen a o jeho oprávněnosti musí rozhodovat UHOS, je to spíš o tom, že je někdo nachytal se staženýma gatěma.
24.09.2011 (14:27)  
Já stále nechápu ty nářky nad nekompatibilitou SIVIC s 380. SIVIC má WTB a liší se jen tím, jak je uspořádán komunikační protokol, tj. využití "národních bitů". Nevěřím, že Siemens odmítne přestavbu protokolu na standardní. Vzhledem k tomu, ja mocně podlézají drahám - prodlužování termínů apod. tahají ČD za delší konec provazu. Nebyla soutěž = na zakázku není právní nárok.

Vžyť těch úprav tam určitě bude víc, minimálně zabezpečovač a vysílačka (GSM-R a ETCS nebude všude), překlad všeho do českého jazyka. Nedivil bych se ani úpravám stanoviště - pokud ČD dávají AVV i rekonstuovaných rachotin, bylo by s podivem, že by nebylo v novém vozidle. (otázkou je, jak mocný je lobing AŽD...)
Registrierter Benutzer Kakov 
24.09.2011 (14:27)  
pro infected.bass: ještě dovětek, to bych mohl já teď žalovat Jančuru nebo stát, proč jezdí Jančura s vlaky, že jsem si napsal na papírek, že se do toho chci pustit, ale Jančura mi to svou existencí překazil

příde Vám ode mě takový postup absurdní? mě taky, stejně absurdní jako postup škodivky..

a můžete mi prosím napsat co je na postupu škodivky racionální?

hlavně nepište o tom, že tak to chodí a podobné nesmysly..

ono když to dovedu ad absurdum, tak vlastně na tom, že mafie obchoduje s drogami není nic špatného, protože to tak chodí, a trh s drogami má jiná pravidla,
že teroristé vyhodí do povětří letadlo s lidmi, to také není nic špatného, protože v terorismu to prostě tak chodí,

a když někdo napíše, že se mu nelíbí jak mafie obchoduje s drogami, nebo že teroristé zabili x lidí, tak mu taky napíšete, ať se chová racionálně??
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko