Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.
Zdroj: České dráhy
| 23.9.2011 (17:31)
racionální člověk nestojí o to, aby mu kdokoliv jako škodivka, dělal takovéhle problémy, tak bude racionálně uvažovat jak se těch problémů zbavit....
a co může v podmínkách tržního hospodářství udělat nejracionálnějšího a zároveň nejúčinějšího?
"dobře, chceš mi dělat sviňárny, tak s Tebou už nebudu obchodovat, protože o takovéhle sviňárny nestojím..." což v případě škodivka verzus ČD, bude mít pro škodivku docela velké následky......
co je na tom neracionálního??
a že tam dělají poctivý a čestní lidé? to v ČD taky, tak nevím, proč zrovna škodivce má být přiznáno právo škodit ČD a potažmo všem cestujícím, mezi kterými jsou také čestní a poctivý lidé?
opět, co je na tom neracionálního?
pokud škoda krachne tak si myslíte, že snad ty schopné a čestné lidi nikdo nezaměstná nebo co?
a schopných a poctivých zaměstnanců čebusu a ČNE Vám nebylo líto? když je zničil Jančura? tak to prostě chodí..
a nezbývá než se opět zeptat, co je na tom neracionálního?
Jenom škoda, že 14 netrakčních rychlíkových jednotek, to už asi nebude, že?
Jaká je turnusová potřeba RJ dnes? Eventuelně, která ramena oblsouží a která obsloužit chtějí po dodávce zbývajících vlaků? Nevěděl by někdo?
380 fandím, ta mašina se mi designově moc líbí, nikomu to nevnucuju, ale také nebudu tvrdit, že Taurus je hnusný. Zkrátka jsou to dvě rozdílné mašiny. A je škoda, že 380 má problémy. Jinak bych se přikláněl k variantě, někdo to tu už napsal, aby se pronajaly Taurusy, a dvacítka 380 zůstala pro expresy na ramena Praha-Budapest, Wien-Bohumín, zkrátka pro ostatní vlaky. Ony by se určitě neztratily. Jinak bych rád ještě připomněl, že (sice ne takto velké, to uznávám) problémy při schavlování do Maďarska měla i řada 350 ve své době. (To jsem vyčetl buď na internetu, nebo v knihách)
Jen spíš teďka nechápu, ty "fandy", jak tady spílají Škodě. Nic není ani ČERNÉ ani BÍLÉ. Má bohužel, jako každá firma nenažraný management, ale určitě v níc pracují schopní lidé na pozicích inžerýrů a konstruktérů. Já na to nahlížím takto. A byl to kšeft za 5 miliard, tak se nedivme, že ho chtěli urvat. Jsem rád, že to takto dopadlo, ale přece jen uvěřím až v momentě, kdy podepíší smlouvu. Takže je dobré na to nahlížet racionálně a ne s tím, že cokoliv Škoda vyrobí je najednou tfuj tajbl, to může udělat patnácitletý hoch, ale ne dospělý člověk.
To zase budu v nemilosti :-D
Protože pořád je lepší koupit lokomotivu vyráběnou v ČR (samozřejmě za předpokladu, že ji Škoda dodělá do funkčního a konkurenceschopného stavu), než zahraniční. Víc peněz tak zůstane v české ekonomice. Když už teda nedokážem vyrobit i ty vozy.
Noviny byly asi měsíc staré.
Já už to vidím zase na trapas. Škodovky jsou trnem v oku Rakušákum i Němčourum. 20 Eček bude vozit uhláky :D Pouze sarkazmus.
Kdyby soudruzi radši koridory navrhly pro 230km/h
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










