..: ČD: Opatření proti nákupu jednotek Viaggio Comfort bylo zrušeno :..

Viaggio Comfort stojí ve sporu proti fiktivním soupravám Škoda od zahraničního dodavatele, foto: Juraj Kováč Praha — Šance, že za 18 měsíců uvidíme na českých kolejích soupravy Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, dostává reálné obrysy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes totiž zrušil předběžné opatření, které zabraňovalo ČD uzavřít kontrakt s firmou Siemens Mobility na přímý nákup 16 netrakčních souprav, původně objednaných Rakouskými spolkovými drahami. „Rozhodnutí nám bylo dnes doručeno. Do konce měsíce doladíme s dodavatelem smluvní detaily,“ informoval magazín ŽelPage tiskový mluvčí drah Radek Joklík. Předběžné opatření vydal ÚOHS začátkem srpna na základě stížnosti výrobce Škoda Transportation, který se od poloviny června dožaduje vypsání výběrového řízení na tento typ vozidel, aby mohl nabídnout některých ze svých produktů. Jeho námitka však byla již dříve zamítnuta a v současné době běží odvolací řízení, jež by mělo být ukončeno do poloviny října. Samotnému podpisu smlouvy již ale nic nebrání.

Zdroj: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 23.9.2011 (17:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Busman 
24.09.2011 (8:36)  
16 jednotek je dost na to, aby pokryly celou linii Praha-Hamburg, takže lokomotivy můžou recipročně zajistit DB a můžou to být Traxxy nebo spíš Taurusy (třeba nájmem od ÖBB), aby mohlo být v úseku Berlín - Hamburg dosahováno Vmax 230 km/h.
:-)
24.09.2011 (8:17)  
eNorm ...a konečně, proč by to tak nemohlo být oficiálně....v rámci penále za zpoždění dodávek ř.380 Škoda dodá lokomotivy s možností kumunikace se SIVIC (nejsem IT, tak netuším, jak moc je to možné, aby se zachovaly současné možnosti komunikace). Nepochybuji totiž, že by si Siemens nechal úpravy SW pořádně zaplatit - přijde mi to i logické.

Pokud toho bude schopna ŠT, je jen otázka jednání, jakou část penále úpravy "spolknou"...
registrovaný uživatel eNorm 
24.09.2011 (6:56)  
tak jeste mame tu moznost ze skoda dostane penale za zpozdeni rekneme 100Mio, ktere si pak obraten necha zaplatit za softwarove upravy pro moznost rizeni z rj... koza se nazere a jeste to budou drahy prezentovat jako vyhru proti skode:)
registrovaný uživatel koyot 
24.09.2011 (1:35)  
No a je to, teď musíme doufat, že to dráhy "utáhnou" a nebude docházet ke křížovému financování z veřejných zdrojů. To je v době, kdy vzniká na železnici konkurence, cesta tak akorát k pokutám od mezinárodních orgánů.
23.09.2011 (23:44)  
Tam není možnost aktualizace firmwaru? Klidně i po dodání
23.09.2011 (23:20)  
Martine, to je těžký - 109E umí aktuálně platný protokol, Viaggio Comfort jeho předchozí nedomrlou revizi. Nebylo by od věci i pro Siemens, kdyby firmware dopsali, aby uměl současný standard. Ale to je na ČD, co poptají.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.09.2011 (23:18)  
infected.bass: Proč navyšovat cenu něčeho, co se vyrábí prakticky na pásu? ČD může být šťastná, že to za ty prachy dostane, takže na nějaký vyskakování si to asi nebude. On ten řidičák stejně bude muset mít nějaké české bazmeky, aby k nám mohl, ale hádám, že nebudou řešit komunikaci s mašinami. Každopádně mi přijde méně násilné chtít upravit loko výrobcem, který si aktuálně tak naslal do bot, že pokud bude chtít nějaký další byznys, poleze ČD do pldele až po kotníky.
23.09.2011 (23:17)  
Pánové pro tuhle soupravu je možná jediná přezdívka "Vymodlená"
23.09.2011 (23:15)  
Pánové, když už to tu řešíte, já se znova ptám, zda by nebylo jednodušší naučit řidící vůz komunikovat s mašinou. Zkrátka to otočit, podřídit stabu jednotky naší mašině, nebo je to blbost?

A nebo budou dráhy shánět 16 Taurusů, v rámci třeba pronájmu.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.09.2011 (23:11)  
TV: Radostí bez sebe klidně být mohou, neboť pokud se tak stane, tak pouze v rámci víceprací, které nebyly součástí původního zadání.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko