Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.
Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…
Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.
Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.
Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty
Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.
Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny

To jsou údaje, které jsem čerpal z posledního (?) schválení výdajů SFDI, kde se uvádí stavby zahájení staveb 09/11; 03/12 a dvě 06/12. Ale dle zde prezentovaného tiskového vyjádření to spíš vypadá jakoby se toho moc v r. 2012 nezačalo stavět, Přitom penize na zahájení staveb uvolněny byly. 01/12 má snad začít konečně i Rokyceny-Plzeň.
V plzni jsem byl svědkem, kdy najmutá firma 4 vagóny "uklidila" za rovných 15 minut (což je 3 a 3/4 minuty na vagón) - to jsou nastavený nový standardy cestování.
EDIT:
Podobně jako Sudoměřice - Votice, Pha hl. n. - Hostivař, Pha Holešovice - Bubeneč, Černošice - Karlštejn, Olomouc, Plzeň (pražské zhlaví), Lovosice, Kralupy a ještě něco.
Vypadá to, že se všemi 4 stavbami se stále počítá. Veselí - Horusice se už mihla se zahájením stavby v letošním září, zbytek v prvním pololetí 2012.
Tedy, nevím jak to reflektuje činy ministerstva, nicméně je to vhodný vstupní bod pro vaše hledání o osudech jednotlivých staveb.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











