..: MDČR: na koridor do Českých Budějovic zatím zapomeňte :..

363.127, Praha-Uhříněves, foto: Pavel Martoch Praha — Ministerstvo dopravy již vypracovalo definitivní seznam staveb, které příští rok pozastaví nebo vůbec nezahájí. Ačkoliv byl rozpočet tohoto resortu navýšen o necelé čtyři miliardy korun, výrazné šetření se dotkne, bohužel, další výstavby obchvatu hlavního města a v neposlední řadě také železničního koridoru do Českých Budějovic, jehož termín dokončení bude už potřetí odsunut. Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí a modernizace nejfrekventovanější české dálnice D1. Lze tak říct, že ministerstvo přímo preferuje rozvoj neekologické automobilové dopravy.

Koridor do Budějovic? Počkejte si deset let…

koleje-koridor Ministr Dobeš původně požadoval pro svůj resort 8,8 miliardy korun, což se však ukázalo jako nereálné. Rozpočet byl nakonec navýšen o necelou polovinu požadované částky – o 3,8 miliardy. Červenou proto dostala zejména další výstavba IV. tranzitního železničního koridoru, vedoucího z Prahy do Českých Budějovic, a to minimálně v úseku Nemanice - České Budějovice. Termín jeho dokončení bude odsunut už potřetí; podle původního plánu měl být hotov již minulý rok. Jak poznamenal mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Halla, nyní se může koridor dočkat dokončení až v roce 2020. „Z našeho pohledu je to už věc, která je i mezinárodní ostudou,“ podotkl náměstek hejtmana Jihočeského kraje Martin Kuba.

Škrty se netýkají pouze této lokality – odložena bude i modernizace trati 171 v úseku Černošice - Karlštejn a trati 320 v úseku Český Těšín - Dětmarovice. Mezi stavby, které by měly bez problémů dále pokračovat, patří například tzv. průjezd Plzní (modernizace železničního uzlu Plzeň za zhruba 1 miliardu korun) nebo modernizace úseku Plzeň – Rokycany, který je součástí III. tranzitního železničního koridoru. Částka zhruba půl miliardy korun bude investována do zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech.

Peníze nejsou už ani na kontrolu čistoty

WC ve voze Bt, foto: manil Usilovné hledání úspor ve státním rozpočtu se dotklo i kontroly čistoty v tuzemských vlacích. Dohlížet na dodržování smluvních podmínek mezi ministerstvem a Českými drahami teď bude jediný člověk, ostatní kontroloři byli propuštěni. Jedna kontrola tak připadá přibližně na jeden z čtyřiatřiceti tisíc vypravených vlaků. Statistiky Drážní inspekce však jasně hovoří již nyní o meziročním poklesu kontrolovaných vlaků na šestinu, tedy z loňských 420 spojů na letošních 75. Je nutné podotknout, že i přes tento nepříliš vysoký počet kontrol bylo uděleno celkem 455 pokut v celkové výši sedm milionů korun. České dráhy přiznávají, že výsledky těchto šetření jim výrazně pomohly ve zlepšení kvality služeb – na úklid najaly novou firmu a nastavily nové standardy kvality cestování.

Zdroj: ČT24, ČTK/Finanční noviny


Dominik Jaroš | 10.10.2011 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
10.10.2011 (20:43)  
Mě na tom českém rádobyšetření (či jinak řečeno na té "škrtformě") fascinuje to, že nikdo zřejmě stále vůbec neuvažuje o tom, jak ty stavby třeba i všechny postavit, a to i v předpokládaném čase, ale levněji! Chápu, že by se mnohde musely předělávat projekty, což by znamenalo jednorázové zvýšení výdajaů, ale proč nechtít třeba po projektantských firmách upravený projekt za pevnou cenu podstatně nižší, než kolik si vyúčtovaly za původní projekt? Všichni víme, že u nás jsou všechny stavby předražené, počínaje dálnicemi a koridory a konče posledním baráčkem v Horní Dolní. Od projektanta přes právníky po inženýring (což je jen zastírací název pro úředně tolerovanou variantu švarcsystému) jsou všichni zainteresovaní na maximální ceně stavby, tedy projektu, tedy předmětu smlouvy atd. atp. Všichni jsou zainteresovaní na tom, aby se stavělo co nejdřáž! Dokud se tedy celý systém neobrátí, tedy dokud nebudou všichni zainteresovaní na minimalizaci cen, na dosažení optimálního poměru mezi vykonanou prací a její cenou, tak žádné škrtání, odkládání, rušení nemá žádný smysl. V tomto absurdním systému hospodaření bude jediným výsledkem to, že firmy, aby si zachovaly ziskovost (a šéfové, manažeři, akcionáři stále stejné příjmy), zruší subdodávky, všichni propustí lidi a stát to, co na zrušených stavbách ušetřil, vydá oklikou na podporách v nezaměstnanosti a sociálních dávkách! Lidi, kdy už v tomto státě konečně skončí to tunelování státní kasy?, kdy už skončí to neuvěřitelné rozhazování?, kdy už se v této zemi konečně začneme chovat rozumně? To fakt bude muset nejdřív přijít další revoluce...?!?
registrovaný uživatel mira05  mail  
10.10.2011 (20:32)  
Pro jonáš: ten čas byl asi tak do rána..vagóny stály už odstavený, takže měli času dost na úklid..
10.10.2011 (20:28)  
Skvěle, to je pravý čas přehodnotit hlukové limity a napříště nestavět nesmyslné protihlukové stěny oddělující koleje a les, pole, silnici atd. Tím se ušetří miliony.
10.10.2011 (20:08)  
mira05: a kolikpa byl čas na obrat? Jsem na Wilsonu viděl jak tam úklidovka vlítla hned po výstupu pasantů a noví už jí lezli do rozdělaný práce. Tyhle rychloakce na obratu stejně akorát vysypávaj koše a sbíraj zapomenutý flašky.
10.10.2011 (19:59)  
Pro Jiří Kocurek: Chtěl jsem napsat skoro to samé, obě možnosti rozvrtané, pořádně není udělána žádná a z Jižních Čech do Prahy se normálně (myslím tím pohodlně a rychle, na úrovni roku 2011) nedá dojet ani jedním způsobem.
10.10.2011 (19:57)  
Pro misa: u nás ve Veselí nedávno viselo na úřední desce oznámení o zahájení stavebního řízení pro úsek Veselí - Bošilec, tedy pokračování dále na ČB.
10.10.2011 (19:53)  
Rozum zůstává stát nad jednou věcí - v půlce trasy bude modernizovaná železnice a v druhé půlce trasy zase nová dálnice. Takže obojí bude -gh-, pardon slušně se to napsat nedá.
Horní si postavila vodovod do poloviny cesty k Dolní. Dolní tamtéž dotáhla plynovod a Horní i Dolní se diví, že vzájemný obchod nefunguje.
registrovaný uživatel tarten 
10.10.2011 (19:44)  
ceskolipak:
Skutečně to tam prý má zůstat na 2012. Včetně Rokycany - Plzeň.
(Předchozí příspěvek jsem editoval.)
10.10.2011 (19:40)  
Těch kontrol čistoty je škoda. Navíc i na jednoho kontrolora mi přijde 75 kontrolovaných souprav málo.
registrovaný uživatel misa 
10.10.2011 (19:36)  
?"Zelenou naopak dostává výstavba dalšího úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí."?O jaký úsek se jedná??Pokud vím tak je rozestavěný celý úsek z Tábora do Veselí.Že by nějaká nová varianta??
  1 ... 7 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko