..: České dráhy začínají nasazovat vozy pořízené v Rakousku :..

ČD Bmz od ÖBB, České Velenice, foto: Michal Šimek Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.

Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.

Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 18.10.2011 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mraky_  mail  
19.10.2011 (8:15)  
Petr Budvar: ale no tak, jaké dotace proboha? Plete si pojmy s dojmy. To je vyrovnání zákonné slevy! Stát nařídil poskytovat slevu studentům a důchodcům a rozdíl mezi plnou cennou a sníženou cenou MUSÍ dorovnat.
Ale je pěkné, jak si přečtete článek v novinách a víte vše potřebné ;).
registrovaný uživatel Neonym  mail  
19.10.2011 (7:52)  
Tak mi připadá, že z nás ČD dělají hrozné idioty, kteří se tady "hádají" o 30 let staré vagony. Žaluda mě nasr.l v Otázkách V.M., když prohlásil, že kdyby kraje požadovaly nová vozidla, tak by nebyl problém nová vozidla pořídit, zajímavé že v reakci na konkurenci se dovídáme, že najednou není problém nic. Tak když to není problém, tak proč do Plzně jezdíme v takových šrotech a modlíme se za to, aby tudy také jezdily ty rakouské vyřazené zázraky?
19.10.2011 (0:20)  
eurostar) Já budu jen rád, pokud to někdo v terénu nafotí. :-)
registrovaný uživatel eurostar  mail  
19.10.2011 (0:10)  
Nejake dokumentacne foto sa nekona?
18.10.2011 (23:56)  
Na 220 bude jezdit Leo Express, včera to znovu potvrdil v rozhovoru na ihned.cz, prý od roku 2013. Teprve ten donutí ČD k nějaké změně na této trati.

očima pravidelného cestujícího po 220, ČD nedělají vůbec nic. Desítky let stále stejné soupravy, permanentní výluky, prodlužování jízdních dob,NAD atd. Taková je realita.


Ty výluky na 220 a NAD tam opravdu nejsou kvůli ČD.

Je jasné, že "až přijde Leo", budou mít ČD na této trati už lepší vozy. Ale ne kvůli Leovi, ale prostě proto, že proběhne posun vozů po zakoupení SIVICů. Ale jistě se najdou mnozí co ho budou adorovat jak za nové vozy, tak i za kratší jízdní dobu (aniž přitom si všimnou, že hlavní příčina kratší JD je ta opravená trať). On přitom jen pěkně čeká, až bude trať (za státní) opravena, aby se mu to rentovalo. Do té doby nepojede, musel by organizovat NAD a tím si přece nebude kazit pověst, od toho tu máme ČD, že jo.

Ony ty ČD s těma béčkama nejezdí schválně, jak si asi mnozí zde myslí. Rychlíků/IC/EC dnes totiž jezdí mnohem více než před revolucí. Hodinové takty tu tehdy opravdu nebyly. Takže vozů je potřeba víc a když se nějaké nové pořídily, "spolknul" je tento nárůst výkonů a béčka tudíž zůstala.

Stejný problém jako se žabotlamama. Lidi nadávají, že pořád jezdí. Ale ony by už dávno nejezdily, kdyby se v PIDu nezkracovaly intervaly. Takže vlastně výměna za 471 už proběhla a žabáci jsou navíc.

Ano, není problém poškrtat spoustu spojů a pak jezdit všude s moderními vozy. Ale já si pořád myslím, že je lepší béčko než nic.
registrovaný uživatel vitab 
18.10.2011 (23:45)  
Turista: Metrem taky lidi jezdí, a to tam klimatizace, zásuvky ani záchody nejsou

Kolik těch lidí jezdí tím metrem z Prahy do Brna nebo do Ostravy? Je asi trochu rozdíl, když jsem v té soupravě tři minuty a tři hodiny
registrovaný uživatel wWoll 
18.10.2011 (23:30)  
Souhlas s "turista" s odpovědí z 18.10.2011 (22:29), zvláště s poslední částí článku... Ono to tak dopadne, směřuje se k tomu a Řecko je toho příkladem, měli by jsme být rádi, že nám tady vůbec něco jezdí, kvalita se lepší, pomalinku, ale jistě, nelze přes noc zmorenizovat všechny tratě a všechny vlaky v celé ČR při jednom státním doparvci a současném stavu veřejných financí, nehledě o kapacitách podniků pro rekonstrukce kolejových vozidel, jsme na to malý stát.
Druhá věc, představte si Jančuru na místě ČD a opačně, ani Jančura si myslím, že by nebyl schopen garantovat standard co nasadil na trati PHa_ Havířov, celoplošně po celé republice. Ono ty ČD nejsou dle mne tak špatné, vlakem jezdím každý den do školy, měl jsem možnost zkusit italské státní dráhy (příměstké vlaky a R, ve Francii totéž- R a příměstky). Nevidím v tom příliš rozdíl oproti ČD, všude se modernizuje a všude jsou i staré vlaky. Co je na západě jednoznačně lepší jsou dle mne tratě.
registrovaný uživatel chio 
18.10.2011 (23:22)  
infected.bass: http://razeni.idos.cz/raz.aspx?cmd=cmdSearch&s=B%C5%99eclav&t=274

Napríklad. Pri prejdení myšou nad obrázkom vozňa sa zobrazí popisok vrátane typu.
Je na to ikona priamo pri vyhľadanom spojení (pozor - funguje len pri vnútroštátnom úseku v ČR!)
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
18.10.2011 (23:17)  
Pročítám příspěvky a napadla mě přitom asociace se scénkou z filmu Trhák: Pardon, momentální hlasová indispozice, ale pan Kukura to zazpívá přinejmenším o 25 až 30% líp než tito pánové.No! Ti co scénku znají, jistě pochopili. Zdejší všeználci módně zdrbou cokoli co zlý monopolník udělá, narozdíl od téměř altruisticky chápaných počinů (haha) některého soukromníka.... Zatím málokdo slyší na to, že možnost soupeření rádoby tržního kure.sky zaplatíme a už nyní se ukazuje že dotováni budou - minimálně žákovské jízdné. Takže zas někdo lhal - My jezdíme BEZ dotací (haha). Samozřejmě se nezastávám provozovatele špinavých Bvozů, ale na druhou stranu, měl-li bych si vybrat zda za nějakých deset let plus/mínus stávající počet Sp,R, mírně zlepšeného stavu (viz. červené vozy) anebo řekněme 1/3 současného počtu vlaků, ovšem krásných, jásavých barev, jistě čistých "konkurentů" (uvozovky, protože třá čez a hraní si na "trh" s energií, haha) tak to bude provar, kolaps.... Mnoho lidí nechápe souvislosti.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
18.10.2011 (23:16)  
Nejlepší vlaky jezdily na 220 cca před dvaceti lety: 5 let staré (nové) loko 363 + zánovní Amee a Bmee z Bautzenu.
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=530&rok=1992
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 18      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko