Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
Ale je pěkné, jak si přečtete článek v novinách a víte vše potřebné ;).
očima pravidelného cestujícího po 220, ČD nedělají vůbec nic. Desítky let stále stejné soupravy, permanentní výluky, prodlužování jízdních dob,NAD atd. Taková je realita.
Ty výluky na 220 a NAD tam opravdu nejsou kvůli ČD.
Je jasné, že "až přijde Leo", budou mít ČD na této trati už lepší vozy. Ale ne kvůli Leovi, ale prostě proto, že proběhne posun vozů po zakoupení SIVICů. Ale jistě se najdou mnozí co ho budou adorovat jak za nové vozy, tak i za kratší jízdní dobu (aniž přitom si všimnou, že hlavní příčina kratší JD je ta opravená trať). On přitom jen pěkně čeká, až bude trať (za státní) opravena, aby se mu to rentovalo. Do té doby nepojede, musel by organizovat NAD a tím si přece nebude kazit pověst, od toho tu máme ČD, že jo.
Ony ty ČD s těma béčkama nejezdí schválně, jak si asi mnozí zde myslí. Rychlíků/IC/EC dnes totiž jezdí mnohem více než před revolucí. Hodinové takty tu tehdy opravdu nebyly. Takže vozů je potřeba víc a když se nějaké nové pořídily, "spolknul" je tento nárůst výkonů a béčka tudíž zůstala.
Stejný problém jako se žabotlamama. Lidi nadávají, že pořád jezdí. Ale ony by už dávno nejezdily, kdyby se v PIDu nezkracovaly intervaly. Takže vlastně výměna za 471 už proběhla a žabáci jsou navíc.
Ano, není problém poškrtat spoustu spojů a pak jezdit všude s moderními vozy. Ale já si pořád myslím, že je lepší béčko než nic.
Kolik těch lidí jezdí tím metrem z Prahy do Brna nebo do Ostravy? Je asi trochu rozdíl, když jsem v té soupravě tři minuty a tři hodiny
Druhá věc, představte si Jančuru na místě ČD a opačně, ani Jančura si myslím, že by nebyl schopen garantovat standard co nasadil na trati PHa_ Havířov, celoplošně po celé republice. Ono ty ČD nejsou dle mne tak špatné, vlakem jezdím každý den do školy, měl jsem možnost zkusit italské státní dráhy (příměstké vlaky a R, ve Francii totéž- R a příměstky). Nevidím v tom příliš rozdíl oproti ČD, všude se modernizuje a všude jsou i staré vlaky. Co je na západě jednoznačně lepší jsou dle mne tratě.
Napríklad. Pri prejdení myšou nad obrázkom vozňa sa zobrazí popisok vrátane typu.
Je na to ikona priamo pri vyhľadanom spojení (pozor - funguje len pri vnútroštátnom úseku v ČR!)
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=CSD&cislo=530&rok=1992
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










