Praha — České dráhy, obdobně jako dopravce RegioJet, pořídily na jaře sérii starších vozů od Rakouských spolkových drah. V případě ČD se jedná o 32 vozů řady Bmz, z nichž většina neprošla tzv. Upgrading Programem a nemají proto ve výbavě klimatizaci, zásuvky 230 V, vakuovou toaletu a magnetickou kolejnicovou brzdu na podvozku. I přesto jejich příchod znamená v porovnání s vozy východoněmeckého původu zvýšení kvality. Od pátku 14. října jsou nasazovány na vlaky R 700/521 Buchlov, R 1221 či jako posilové vozy vlaku Ex 522 Zlínský expres. První ze second-handových vozů se podařilo uvést do provozu čtyři měsíce po dodání do ČR; obdobně jako u RegioJetu, budou nové řady Bmee234 a Bmee235 prozatím provozovány s rakouskou registrací: A-ČD.
Vozy můžeme potkat nejen s rakouskou registrací, ale i v dnes již historickém barevném schématu pro vozy ÖBB. Kromě náhrady za „koženky“ na expresních vlacích linky Ex 2 Praha - Olomouc - Luhačovice/Zlín/Vsetín posloužily v soupravě EC 274/275 Slovan (Praha - Bratislava) také jako náhrada za nejmodernější vagony, které byly z této soupravy převedeny na ostravské expresy. Do provozu je nasazována přibližně polovina z pořízeného počtu. Zbytek projde standardní „revitalizací“. Stejně jako východoněmecké vozy ČD budou natřeny podle aktuální verze korporátního schématu, sedačky budou přečalouněny a zrepasují se také další interiérové prvky. S revitalizovanými vozy se v roce 2012 počítá také na nové expresy Praha - Vsetín nebo rychlíky Praha - Cheb. Na západ Čech se přitom měly podívat již 3. října tohoto roku, kdy se plánovalo nasazení na dvou párech spojů.
Zcela mimo diskusi se pak dostává původně avizované nasazení několika kusů na trase Praha - České Budějovice. To bude aktuální až v případě větších změn v nasazování souprav, které České dráhy slibují po dodání netrakčních jednotek Siemens Viaggio Comfort v příštích letech.
Zdroj: České dráhy, ŽelPage
| 18.10.2011 (15:00)
ČD dělají v rámci možností s obnovou vozů co mohou (srovnejte minulé roky) a kdyby se RJ neobjevil na trati Praha-Ostrava, tak by se na Praha-ČB i něco objevilo (tak se to plánovalo v době, kdy působil Fejk, proto to říkal).
Kdyby byla dráha jednotná a opravdu bojovala proti skutečnému nepříteli, tj. IAD, tak by naopak na ostravu jezdilo to nejhorší. Proč? Protože tam lidi pojedou tak jako tak, časová i finanční úspora je velká. Ostatně všichni jsme to viděli každou neděli. Naopak na tratích, kde vlak v současnosti nemá proti autu či busu co nabídnout co do rychlosti, by byly jako kompenzace slušnější vozy. Ovšem kvůli tomu, že si dráha konkuruje sama sobě, vyplýtvá tak energii na přetahování o existující zákazníky na jedné trati mezi vlaky různých barev, místo aby získávala nové zákazníky jinde.
Chápu zklamání nad soupravou Slovanu, ale nechápu že reklamujete něco, co by se cestujícímu nemělo dostat ani do ruky.
Řazení je v IDOSu.
230V, klimoška, uzavřené WC asi po revitalizaci nebudou co...
Jsem toho názoru, že železniční vozidla vzhledem ke své dlouhé životnosti se dožijí časů, kdy naše civilizace již nebude mít na rozhazování. Až spadne kosa na kámen, budou lidi rádi, že vůbec nějaký vlak jede (auto už jim bude dávno rezivět na dvorku). Dotace nebudou, protože vláda bude ráda, že zaplatí policii, aby se lidi nepobili.
Nějaké vypouštění a opravy high-tech záchodů, automatických dveří či udržování klimatizace v chodu bude luxus, který si dráha nebude moci dovolit. Náhradní díly z dovozu nebudou, co nepůjde spravit na koleně a nebude zcela nezbytné jízdě, fungovat prostě nebude. V tom případě ještě oceníme otevírací okna , "díru na koleje" a dveře, které se dají otevřít i bez elektromotoru. Metrem taky lidi jezdí, a to tam klimatizace, zásuvky ani záchody nejsou.
Podle mě do budoucna úplně stačí, když bude vlak víceméně čistý, nebude se vysloveně courat a bude úsporný na energii (páč ta bude velmi drahá). Příliš velká vmax je taky na škodu, rovněž z energetických důvodů.
Vozy si mapatuju ze Smetany (? - prvni ranni EC z PRG na Breclav) cca 6-7 let zpet. Moc lidi v ten brzky cas nejezdilo a tak slo vysunout dve sedacky proti sobe, uprostred se spojily a slo si docela jeste pospat :)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










