Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.
Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.
Zdroj: IDnes, České dráhy

K otázce, zda zab. zař. může být při zkoušce v pořádku a poté dojít k padáku, nebo k selhání:
Myslím si, že každá jakkoli odborná a komplexní zkouška nemůžu prokázat odolnost vůči všem vlivům. Nelze nasymulovat kritický stav, kdy se sygnál přenáší po zlomeném drátu (při zkoušce funguje, poté blbne díky větru.. pař.). Sám jsem v tomto oboru dlouhá léta.
To, co v reálu nastane, se velmi těžko předvídá.
Sem bych nezahrnul jen návěstidla a zab. zař., ale také adherzi kol na kolejnici a účinnost brzd.
Ona ta kontrola provedená dříve vypovídá jen o tom, že ten konkrétní den to za těchto podmínek splnilo bezpečnostní požadavky na provoz. Nikdo Vám ale nepodepíše, že zab. zaž. bude fungovat vždy, všude a za jakýchkoli podmínek v budoucnu.
Takže ano - kontroly jsou potřeba, ale vymlouvat se na ně nelze!
Ja si jako kluk pamatuju na odjezdy osobaku z kuse koleje v Plzni na hlavnim (smer Praha), kde ty zarazedla byly prakticky vsecky vyvraceny ... netusim, zda se to stalo s lidma ci pri posunu, ale chapu, ze k tomu dojit muze - bez ohledu na system zabezpeceni; pokud totiz ma vlak postavenou cestu na kusou kolej, bude mit navest dovolujici jizdu (jakou konkretne netusim) a je jen na firovi, jestli zabrzdi vcas.
Ve srovnani s tim je zarazedlo u odvratne koleje ve zcela jine situaci - tam je prakticky jakakoliv jizda uz vysledkem selhani bud techniky, nebo lidskeho faktoru.
Pokud na návěstidle svítila návěst dovolující jízdu, musela být výměna přestavena na traťovou kolej, ne na odvratnou.
Po "padáku" zůstávají výměny ve vlakové cestě ještě 3 minuty zablokovány. To proto, aby nemohly být přestaveny pod jedoucím vlakem, jehož strojvedoucí viděl změnu návěstního znaku na poslední chvíli a už to nestihl ubrzdit.
Byl by někde evidovanej vzhledem k technice kterou se to tam obsuhuje, ---pokud z vítkovic asi releovka, pokud ze svinova pak JOP s esou???? A je možné, že by zab zař posléze při přezkoumání fungovalo normálně?.....
Neomlouvám případnou chybu fíry, ale následující probolém by mohl někdo z povolaných vysvětlit, bo mě to pije krev už delší dobu.....Tenhle paňťák (Os 3422) patrně měl počkat na Odře na protisměrný Os 3429.....Os 3429 odjede ze Svinova do Vítkovic po 22 minutách čekání, aby po dalších 2-3minutách jízdy škrábnul velmi těsným křížením kdesi v řiti uprostřed lesa Os 3422, který poté dojede na Svinov, aby zde počkal dalších 11 minut než vyrazí směr Opava..... Proč Sp vlaky které jedou úvratí přes svinov z Ostravy hln do Opavy mají na Svinově pobyt jen pět minut a osobáky, které projíždí do Těšína Svinovem "stále dopředu" taktově čekají podobné doby????
A proč se přejede červená, nebo ta rychlostní návěst onde u Ústí .. prostě "vždycky bylo postaveno" a zrovna se něco přehlídne. Vlakovej zabezpečovač v pravym slova smyslu tady neexistuje ..
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
















