..: V Ostravě vykolejil osobní vlak, sedm zraněných :..

Nehoda na odb. Odra ze dne 22.10.2011, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.

Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.

Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch

Zdroj: IDnes, České dráhy


Dominik Jaroš | 23.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
26.10.2011 (13:57)  
Obdivuji Vás pánové s jakou trpělivostí vysvětlujete a argumentujete - vzorovně pan Joska Holibajda ;-) super!
K otázce, zda zab. zař. může být při zkoušce v pořádku a poté dojít k padáku, nebo k selhání:
Myslím si, že každá jakkoli odborná a komplexní zkouška nemůžu prokázat odolnost vůči všem vlivům. Nelze nasymulovat kritický stav, kdy se sygnál přenáší po zlomeném drátu (při zkoušce funguje, poté blbne díky větru.. pař.). Sám jsem v tomto oboru dlouhá léta.
To, co v reálu nastane, se velmi těžko předvídá.
Sem bych nezahrnul jen návěstidla a zab. zař., ale také adherzi kol na kolejnici a účinnost brzd.
Ona ta kontrola provedená dříve vypovídá jen o tom, že ten konkrétní den to za těchto podmínek splnilo bezpečnostní požadavky na provoz. Nikdo Vám ale nepodepíše, že zab. zaž. bude fungovat vždy, všude a za jakýchkoli podmínek v budoucnu.

Takže ano - kontroly jsou potřeba, ale vymlouvat se na ně nelze!
registrovaný uživatel kaňas 
26.10.2011 (12:43)  
to JK ml.: V Opavě skuterovněžčně projela jednou 843 zarážedlo, ale jak mi říkali strojvůdci, byla tehdy závada na brzdě a vlak nebrzdil. Stalo se to naštěstí při posunu. Ale je to fakt dávno.
registrovaný uživatel JK ml. 
25.10.2011 (19:36)  
V žst Ostrava Svinov projela svého času zarážedlo respektive do něj slušně vrazila souprava 843+043+943 pak 460 obě na kusém nejkratším opavském nástupišti....a teď Elefant který dopadl výrazně nejhůř....když teda počítám odbočku Odra do obvodu žst Svinov aby ta moje statistika sedla. Když se připočte částečně úspěšný pokus EC 108 ve studénce přeskočit most....nejvyšší čas aby dráha cestujícím proplácela plachtařský kurz :-(.........Ale vážně, rozhodně mi nepřijde, že by fíra vletěl do toho odvratu 80 kmh nebo kolik je tam v max....to by skončil pravděpodobně kolmo na kolejiště v lesním porostu.... to že elefant se srovnal rovnoběžně s kolejištěm svědčí o tom že rychlost nebyla vysoká....musela to vydržet vyhybka do odvratu a oblouk vratné koleje v jistě ne nejlepším stavu. a pokud se vezme v úvahu že souprava skončila v úrovni kolejové spojky.....já bych skoro řekl že to bylo zasraný listí s možná pozdějším bržděním, což je zas asi otázka viditelnosti a přenosu nebo nepřenosu kódu. Co si budeme povídat ran bez funkčního přenosu návěsti a při mlze jako prase tu bylo.... až snad lepší nemyslet.....Těžko taky říct jak je na bordel z listí při brždění elefant náchylný a jasně nevyšetřuju to.....
registrovaný uživatel Sim 
25.10.2011 (18:19)  
JK ml. > o jakou stanici se jedna?

Ja si jako kluk pamatuju na odjezdy osobaku z kuse koleje v Plzni na hlavnim (smer Praha), kde ty zarazedla byly prakticky vsecky vyvraceny ... netusim, zda se to stalo s lidma ci pri posunu, ale chapu, ze k tomu dojit muze - bez ohledu na system zabezpeceni; pokud totiz ma vlak postavenou cestu na kusou kolej, bude mit navest dovolujici jizdu (jakou konkretne netusim) a je jen na firovi, jestli zabrzdi vcas.

Ve srovnani s tim je zarazedlo u odvratne koleje ve zcela jine situaci - tam je prakticky jakakoliv jizda uz vysledkem selhani bud techniky, nebo lidskeho faktoru.
registrovaný uživatel JK ml. 
25.10.2011 (16:14)  
Ok chápu, nevím, ptám se. Já jen že jezdím stasnicí kde za tuším poslední čtyři roky projel vlak s lidma třikrát zarážedlo :-(
25.10.2011 (14:41)  
JK ml.: Je vyloučen tzv padák (spadnutí znaku na návěstidle na stůj před jedoucím vlakem) při ztrátě kódu.... ?

Pokud na návěstidle svítila návěst dovolující jízdu, musela být výměna přestavena na traťovou kolej, ne na odvratnou.
Po "padáku" zůstávají výměny ve vlakové cestě ještě 3 minuty zablokovány. To proto, aby nemohly být přestaveny pod jedoucím vlakem, jehož strojvedoucí viděl změnu návěstního znaku na poslední chvíli a už to nestihl ubrzdit.
registrovaný uživatel JK ml. 
25.10.2011 (13:47)  
Je vyloučen tzv padák (spadnutí znaku na návěstidle na stůj před jedoucím vlakem) při ztrátě kódu.... ? Počítám že v Ostravě bylo stejně hnusmě jako u nás přes tři kopce v Kyjovicích (tj. max +7C tma, mlha, 100% vlhkost vzduchu, beztak bordel z listí na kolejích, dohlednost tak na 50 metrů ....) chjo pak to ještě dopadlo dobře...
Byl by někde evidovanej vzhledem k technice kterou se to tam obsuhuje, ---pokud z vítkovic asi releovka, pokud ze svinova pak JOP s esou???? A je možné, že by zab zař posléze při přezkoumání fungovalo normálně?.....

Neomlouvám případnou chybu fíry, ale následující probolém by mohl někdo z povolaných vysvětlit, bo mě to pije krev už delší dobu.....Tenhle paňťák (Os 3422) patrně měl počkat na Odře na protisměrný Os 3429.....Os 3429 odjede ze Svinova do Vítkovic po 22 minutách čekání, aby po dalších 2-3minutách jízdy škrábnul velmi těsným křížením kdesi v řiti uprostřed lesa Os 3422, který poté dojede na Svinov, aby zde počkal dalších 11 minut než vyrazí směr Opava..... Proč Sp vlaky které jedou úvratí přes svinov z Ostravy hln do Opavy mají na Svinově pobyt jen pět minut a osobáky, které projíždí do Těšína Svinovem "stále dopředu" taktově čekají podobné doby????
registrovaný uživatel Honza  mail  
24.10.2011 (23:11)  
ISF: tak jistě, výhybky ve směru proti hrotu pro odvrat musí být zamčený, jako kdyby po nich jel normálně vlak.
registrovaný uživatel ISF 
24.10.2011 (20:37)  
Honza: Není to jen o koleji, ale hlavně o výhybkách, kde je právě riziko bočního ohrožení vlakové/posunové cesty.
24.10.2011 (20:04)  
No kód tam bejt nemusí i když je kolej kódovaná .. pokud je to rozbitý. Ale neznám místní reálie.
A proč se přejede červená, nebo ta rychlostní návěst onde u Ústí .. prostě "vždycky bylo postaveno" a zrovna se něco přehlídne. Vlakovej zabezpečovač v pravym slova smyslu tady neexistuje ..
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko