..: V Ostravě vykolejil osobní vlak, sedm zraněných :..

Nehoda na odb. Odra ze dne 22.10.2011, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.

Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.

Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch

Zdroj: IDnes, České dráhy


Dominik Jaroš | 23.10.2011 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
24.10.2011 (19:43)  
kaňas: tak tak 80
Registrierter Benutzer Honza  mail  
24.10.2011 (18:09)  
Joska Holibajda: když není kolej kódovaná, svítí mu na pultě prd.
Registrierter Benutzer Honza  mail  
24.10.2011 (18:04)  
ISF: jasně že vlaková cesta, ta je ale na koleji, kam nesmí vjet žádný ten vlak, co tam nesmí být.
Registrierter Benutzer kaňas 
24.10.2011 (15:28)  
Joska Holibajda: Děkuju, přesně tak jsem si to myslel. Teď jsem zvědavý jak dopadne vyšetřování. Protože co se mohlo asi stát, když i přes toto všechno bylo projeto návěstidlo "stůj".
24.10.2011 (14:31)  
Farkač K: Nemyslíte, že bezpečnost na železnici je daleko důležitější než silnice. Nehoda na železnici může stát víc lidských životů než na silnici.

Váš příspěvek je i tak, docela z cesty...
24.10.2011 (12:49)  
kaňas:

Nejdřív strojvedoucí vidí venku na návěstidle návěst "Výstraha". To mu říká, že na zábrzdnou vzdálenost má očekávat "Stůj".
http://www.volny.cz/mikulda/d1/kousky/vystraha.htm
Zábrzdná vzdálenost je pro každou trať určena podle traťové rychlosti.

Pokud jsou návěstidla od sebe vzdálena méně než na zábrzdnou vzdálenost, je mezi "Výstrahou" a "Stůj" ještě návěstidlo s návěstí "Opakování návěsti Výstraha".
http://www.volny.cz/mikulda/d1/kousky/vystropa.htm
To strojvedoucímu říká, že "Stůj" už je blíž než na zábrzdnou vzdálenost.

Po celou dobu jízdy od "Výstrahy" ke "Stůj" navíc na pultu ukazuje návěstní opakovač červené světlo a houkáním v pravidelných intervalech si od strojvedoucího vynucuje mačkání tlačítka bdělosti.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Ls2_zobrazovac1.JPG/220px-Ls2_zobrazovac1.JPG
Registrierter Benutzer kaňas 
24.10.2011 (12:26)  
to Koudy: díky, a ještě drobnost, svítí mu to i na pultě? Já totiž pořád nechápu, jakto, že tak dlouho "nevěděl" že bude mít stůj a jel pořád 80 km/h, jak mi bylo řečeno.
Registrierter Benutzer Koudy 
24.10.2011 (12:17)  
Ze zprávy DI:
"Během neděle vykonala Drážní inspekce zkoušku zabezpečovacího zařízení trati, při které nebyly zjištěny závady."

kaňas: Minimálně jedno návěstidlo předem.
Registrierter Benutzer kaňas 
24.10.2011 (12:16)  
Mám tu otázku pro znalé: Koliikrát strojvedoucí "vidí" že se blíží návěst stůj (myslím jako předzvěst a tak ...)?
Registrierter Benutzer kaňas 
24.10.2011 (12:14)  
Karel.f: Omlouvám se, myslel jsem povolenou rychlost, což je tuším 80 km/h.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko