Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.
Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.
Zdroj: IDnes, České dráhy

Váš příspěvek je i tak, docela z cesty...
Nejdřív strojvedoucí vidí venku na návěstidle návěst "Výstraha". To mu říká, že na zábrzdnou vzdálenost má očekávat "Stůj".
http://www.volny.cz/mikulda/d1/kousky/vystraha.htm
Zábrzdná vzdálenost je pro každou trať určena podle traťové rychlosti.
Pokud jsou návěstidla od sebe vzdálena méně než na zábrzdnou vzdálenost, je mezi "Výstrahou" a "Stůj" ještě návěstidlo s návěstí "Opakování návěsti Výstraha".
http://www.volny.cz/mikulda/d1/kousky/vystropa.htm
To strojvedoucímu říká, že "Stůj" už je blíž než na zábrzdnou vzdálenost.
Po celou dobu jízdy od "Výstrahy" ke "Stůj" navíc na pultu ukazuje návěstní opakovač červené světlo a houkáním v pravidelných intervalech si od strojvedoucího vynucuje mačkání tlačítka bdělosti.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/38/Ls2_zobrazovac1.JPG/220px-Ls2_zobrazovac1.JPG
"Během neděle vykonala Drážní inspekce zkoušku zabezpečovacího zařízení trati, při které nebyly zjištěny závady."
kaňas: Minimálně jedno návěstidlo předem.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
















