Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.
Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.
Zdroj: IDnes, České dráhy

Úplně nezbytně je nepotřebuje (alespoň ne ty v podobě trámce MIB-6). Viz Praha - ČB po švejkovské trase (přes Písek), kde nejsou a také to funguje :)
Odvratna kolej samozrejme neslouzi k odvraceni jakehokoliv poskozeni soupravy a zranenim. To po ni asi nelze chtit. V tomto uzkem slova smyslu to neni zabezpecovaci zarizeni.
Na druhou stranu odvratna kolej zabezpecuje, ze se drazni vozidlo, ktere nema postavenou cestu a projede navest stuj, nesrazi s jinym vozidlem na teze trati. V sirsim slova smyslu to tedy je zabezpecovaci zarizeni.
Vlastni nazor si udelejte sam.
Ovsem i z pohledu "lidskeho faktoru", ktery tu zabezpecovaci zarizeni nahrazuje, je asi dost velky rozdil projet stuj na nekodovane trati nebo potme na mechanice a projet ho na trati s prenosem signalu a alarmem z palubni jednotky... Pricina nehody se zda byt jasna, zbyva vysvetlit okolnosti...
Podle údajů SŽDC je v tomto úseku LVZ, takže pokud opravdu svítila červená, mělo by to fíru při jízdě k tomuto návěstidlu upozorňovat houkáním.
Asi by bylo lepší pojistit to něčím sofistikovanějším (např. AVV), ale stálo by to peníze.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
















