..: V Ostravě vykolejil osobní vlak, sedm zraněných :..

Nehoda na odb. Odra ze dne 22.10.2011, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.

Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.

Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch

Zdroj: IDnes, České dráhy


Dominik Jaroš | 23.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
23.10.2011 (15:22)  
Je to celé takové zvláštní. Vlak je nápadně blízko nějaké odstavné koleje, která nevypadá příliš často pojížděná. Dokonce to z některých úhlů vypadá, jako by po ní chvíli "jel", jelikož hnací a vložený vůz zhruba sedí v její linii. Může se stát, že by v případě překročení rychlosti výhybka poslala vlak směrem na jinou kolej, než byla nastavená? Nemohla být chyba právě ve výhybce?
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
23.10.2011 (14:21)  
Teda, ale jak se tak na to dívám, tak nechápu, jak se na to místo, kde skončil ten vlak dostal.
23.10.2011 (13:48)  
Ad Martyss: ...zabezpečovací zařízení, který umožňuje lidskému činiteli překročit povolenou rychlost...
Lidská blbost je nekonečná (ti, jichž se to netýká, prominou) a když "lidskej činitel" odpovídá této definici, pak nepomůže sebelepší zab. zař... Už jen z pudu sebezáchovy asi nepojedu dvěstě tam, kde můžu jet jen padesát (čísla jsou střelená jen od boku pro ilustraci, aby mi někdo nezačal vyčítat +/- pět kilometrů za hodinu). To, že se třívozová elektrická motorová jednotka ocitne celá ve štěrku vedle zarostlé rezavé koleje, nad kterou není trakční vedení (alespoň podle fotek DI), o něčem vypovídá.
registrovaný uživatel JK ml. 
23.10.2011 (13:39)  
A co takhle listí? Toho se letos urodilo :-):-):-)Žádné zab zař ani fíra s tím nic neudělá, když to prostě nebrzdí........
23.10.2011 (13:27)  
Být drahami, začnu přemýšlet na přezkoušení strojvedoucích. Těch nehod je nějak hodně poslední dobou...
Být ČD, SŽDC, DIČR, tak přemýšlím, jak je možné, že na páteřních tratích je "zabezpečovaví" zařízení, který umožňuje lidskému činiteli překročit povolenou rychlost. Hodit to na fíru je velice jednoduché a primitivní řešení..
23.10.2011 (13:10)  
Počkám si na závěry šetření DI, zda je toto zapříčiněno šetřením na údržbě, podobně jako letošní Vyškov. Fírovi přeju brzké uzdravení, ostatním zraněným taktéž.
23.10.2011 (13:01)  
Bohužel Elefanti jsou na výhybky citliví... Stačí špatná údržba nebo překročení rychlosti a nehoda je tu. Přeji všem zraněným brzké uzdravení a také brzké osvětlení příčiny nehody, než se začnou šířit mylné údaje.
23.10.2011 (12:18)  
Ad: Salubius-10.21
A co takhle přezkoušet teoreticky i prakticky řidiče, kteří využívají dálnice, eRka a silnice I.třídy. A také ty, co se otírají svými automobily o nárazníky hnacích vozidel na přejezdech bez závor.
FRK
registrovaný uživatel kaňas 
23.10.2011 (11:31)  
A co se týče toho požáru OS 3442, zajímalo by mne, zda je to ta stená souprava, která měla problémy s rozjezdem v Krnově- Cvilíně v sobotu 15.10.
registrovaný uživatel kaňas 
23.10.2011 (11:27)  
Zraněné dokonce přivezlo na Ostravu-Svinov i Pendolino IC517.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko