Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.
Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.
Zdroj: IDnes, České dráhy

Lidská blbost je nekonečná (ti, jichž se to netýká, prominou) a když "lidskej činitel" odpovídá této definici, pak nepomůže sebelepší zab. zař... Už jen z pudu sebezáchovy asi nepojedu dvěstě tam, kde můžu jet jen padesát (čísla jsou střelená jen od boku pro ilustraci, aby mi někdo nezačal vyčítat +/- pět kilometrů za hodinu). To, že se třívozová elektrická motorová jednotka ocitne celá ve štěrku vedle zarostlé rezavé koleje, nad kterou není trakční vedení (alespoň podle fotek DI), o něčem vypovídá.
Být ČD, SŽDC, DIČR, tak přemýšlím, jak je možné, že na páteřních tratích je "zabezpečovaví" zařízení, který umožňuje lidskému činiteli překročit povolenou rychlost. Hodit to na fíru je velice jednoduché a primitivní řešení..
A co takhle přezkoušet teoreticky i prakticky řidiče, kteří využívají dálnice, eRka a silnice I.třídy. A také ty, co se otírají svými automobily o nárazníky hnacích vozidel na přejezdech bez závor.
FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
















