Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
| 24.10.2011 (21:00)
Jinak 7ev bude na 160? to mi připadá pro příměstskou jednotku zbytečné. Jak píše Salubius, zastávky jsou dost blízko.
Příští rok se se štěstím začne možná patkovat.
Správa železniční dopravní cesty v současnosti vybírá dodavatele první části.
SŽDC vybírá projektanta první (a pro dalších pár let i poslední) stavby.
Stavím se do křídla skeptiků - dokud bagry a krumpáče nezačnou kutat, je to jen z dalších slibů. Každopádně modernizace by byla vítána
Když 7ev bude moct 160...tak ten rychlík bude stejně rychlý, jako ten Os. I když Osobáci jezdí 120 když už tak, takže to berte jako špatný vtip. :D
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










