Pardubice/Hradec Králové — Ministr dopravy Pavel Dobeš v pátek 21. října navštívil Pardubický kraj a s hejtmanem kraje Radko Martínkem jednal o budoucích investicích do dopravní infrastruktury. Mimo jiné potvrdil, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) má alokované finance pro zahájení investice do trati 031 Pardubice - Hradec Králové (- Jaroměř). Základem modernizace s nákladem 1,4 mld. korun je zdvoukolejnění této páteřní regionální trati. Zdvoukolejnění umožní ve špičce provozovat osobní vlaky ve 20minutovém intervalu mezi krajskými městy a přitom nevyčerpat veškerou dopravní kapacitu. Modernizace je rozčleněna do 3 let; v příštím roce proběhne modernizace v úseku Stéblová - Opatovice nad Labem. Klíčovým technickým parametrem je traťová rychlost 160 km/h pro klasické soupravy. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v současnosti vybírá dodavatele první části. Dobešův stranický předchůdce Vít Bárta přitom ve své dopravní koncepci tento projekt ve světle rozpočtových škrtů pozastavil.
Viz Memorandum o rozvoji dopravní infrastruktury v Pardubickém kraji
Zdroj: IS o Veřejných zakázkách, Ministerstvo dopravy, Pardubický kraj, iDnes, Pavel Dobeš slibuje
| 24.10.2011 (21:00)
@ARpeer: Spíše než v nedohlednu bych řekl v propadlišti dějin.
Každopádně mi přijde, že jiná, než "rozšiřovací" varianta může mezi Osekem a Chlumcem (dál na Hradec to moc neznám) silně narazit na ekology.
A Libická spojka by taky nebyla od věci. Oproti té současné by to zkrátila snad o 5 km. Proč byl vlastně u Velkého Oseka postaven tak nesmyslný oblouk?
Já Vám dám takový příklad , i když ne zrovna ideální- zcela vhodný pane Flexaretista. To jsou stejně přezdívky zde na Želpage :-) To jsem odbočil, promiň te.
Nedávno psali už nevím na jakém webu jestli Liberecký deník, že celá trať s novostavbou ve směru Praha Liberec by přišla na 70-80 miliard korun ..odhad. Neboli přímější železniční trať do Liberce. Odbobný problém co směr Praha Brno. A jak to vypadá na to nikdo moc peníze dávat nechce. Takže jen bla bla sliby a scifi. A já jsem zase četl studii studenta ČVUT Praha, kde napsal , že trať ve směru na Prahu, Lysá n L, Milovice, Mladá Boleslav, Liberec by vyšla u nejlepší varianty na 18-20 miliard maximálně. Je tam odstup několika let ta studie od studenta byla psaná dříve asi rok 2005-2006.
Ta studie tohoto studenta je samozřejmě km delší.
Co mě tam ale jako pozitivní přišlo, čeho si málokdo všímá, je že už i u toho studenta byl dosažený čas vlaku 01:07 a to centrum Liberec centrum Praha. A to podotýkám, že se neumí ani dnes na tento čas dostat Student Agency + metro do centra. To zaujalo například mě.
Ale abych se vrátil ke směru Praha Hradec Králové. Tento směr to má daleko snažší a lépe proveditelné. Dalo by se říci proveditelné. Ta spojka by fakt pomohla, moc by nestála než nějaká novostavba na kterou stejně nikdy peníze nebudou. Tak než nějaké scifi omílané a neuskutečnéné nikdy, tak už raději alespoň něco ne?
Ta spojka by postavit šla a podle mého názoru i napojení na 020. A je také fakt jak jsem napsal, že ty úseky na 020 ty dva, jsou prakticky v rovině a tam by šla zvýšit rychlost také. Stačí se podívat na mapu a zjistíte, že píši objektivně.
Nikam nechoďte. :-)
lbc:
Spojka z Velimi se sledovala v územních plánech za socialismu. Následně vypadla. Nově projednatelná není, neb narazíte na území zahrnuté v úmluvě NATURA 2000. Pokud řešit spojení Praha - Hradec železniční novostavbu, tak asi jedině překonat Labe v těsném souběhu s dálnicí, a tedy je třeba se odpojit ze současné 011 už v Poříčanech (nebo ještě lépe už v Běchovicích).
Všiml jsem si poznámky, že tu někdo psal, jak to bude se spojením Praha Hradec Králové. Chtěl bych se s Vámi podělit o můj nápad, který mě napadl nyní. Co takhle pokud to bude možné odlehčit nákladům ve směru Praha Pardubice. Pokud jedou až do Pardubic. A tyto náklady naopak tahat po 231 a 020. Rychlostně by proto odpovídala spíše nyní 231 a 020 90 -100 km/h. Tato rychlost na této trati je dostačující. Tím by se odlehčila kapacita 010.
Proč o tom píši. Hned vysvětlím. Nyní mám na mysli například přímé spoje osobní dopravy jako u Student Agency ve směru Prahy do Hradce Králové. Vlak mu může konkurovat také. A to i časem, sledujte co napíši.
Spoj by vypravil ve směru Praha - Hradec Králové nikoliv ve směru Praha Lysá n L Nymburk atd, ale ve směru na Kolín.
Nejel by ovšem až do Kolína, ale za Cerhenicemi nebo Velimí by se postavila spojka - krátka trať, která by navazovala na trať u Velkého Oseka, možná na to esíčko. Tady by se měl vyjádřit odborník, kde by bylo vhodné napojení na 020 v danném místě.A jak překlenout trať 231. A dále by spoj pokračoval do Hradce Králové.
Možná to je i kratší kilometrově než po trati 231 a 020. Možná další výhoda. Dále díval jsem na mapu a od Hradce Králové až po
Nové město před Chlumcem nad Cidlinou je trať v prakticky přímé stopě. Zde by šlo zvýšit rychlost velmi snadno, domnívám se. Dále Žehuňský rybník až k úvrati u Velkého Oseka je také rovinka. Takže zde by šla také zvednout rychlost. Musel by se ale vyřešit úsek od Žehuňského rybníka do Clumce nad Cidlinou.
Bylo by to určitě rychlejší než čekat než se opraví 231 až do Velkého Oseka a dále. A bylo by to také rychlejší než vypravit vlak do Pardubic a tam ho ještě posílat do Hradce vracečkou - neboli obráceným směrem z Pardubic do Hradce Králové.
Co myslíte vy pánové?
Obyvatelé Čeperky si moc nepohorší, když už teď bydlí i vysoce frekventované trati. Jen tam bude po zdvoukolejnění méně případů, kdy bude vlak muset brzdit.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










